Pereiti į pagrindinį turinį

Bastionų tilto idėja vėl atgyja: jis bus mažesnis

2022-05-28 02:00

Bastionų gatvės teritorijos vystytojai, kuriems šalia naujai statomo kvartalo itin reikėtų jungties per Dangę, tai yra Bastionų tilto, savo lėšomis atliko dar vieną šio objekto galimybių studiją ir ją pristatė savivaldybės administracijai.

Siekis: Bastionų teritorijos vystytojai savo lėšomis atliko nedidelio formato galimybių studiją.
Siekis: Bastionų teritorijos vystytojai savo lėšomis atliko nedidelio formato galimybių studiją. / Projektuotojų vizualizacija

Mirtinai būtina jungtis

Lygiai prieš dvejus metus Bastionų tilto projektas buvo įvardytas neprioritetiniu Klaipėdos savivaldybės klausimu, o sutartis su projektuotojais nutraukta.

Tačiau jau po metų idėją vėl imta gaivinti, nes tilto atsiradimas ėmė dominti Bastionų teritorijos vystytojus.

Tuomet verslininkai netgi sutiko savo lėšomis atlikti nedidelio formato galimybių studiją, kokio dydžio tilto miestui realiai reikėtų.

Vystytojams gyvybiškai būtinas kelias-tiltas, kuris būtų šalia apstatomos jų teritorijos, nes jei ten atsiras pastatų, reikės transporto arterijų.

Praėjus metams, po pirmųjų konsultacijų su miesto savivaldybės administracija, verslininkai pristatė savo atliktą studiją.

Paskaičiuota, kad piko metu keturių juostų tiltas ir keturių juostų gatvė važiavimą pagreitintų tik dviejomis sekundėmis.

Dviejų sekundžių skirtumas

Naujoji galimybių studija yra kelių alternatyvų, tai yra, kaip atrodytų dviejų arba keturių eismo juostų gatvė.

Abiem atvejais buvo atliktas eismo modeliavimas.

"Pasirodo, dviejų juostų gatvė ir dviejų juostų tiltas didesnės įtakos eismo srautų sureguliavimui neturėtų, nes paskaičiuota, kad piko metu keturių juostų tiltas ir keturių juostų gatvė važiavimą pagreitintų tik dviejomis sekundėmis. O kitu metu važiavimo laikas išliktų toks pat, tai panašu, jog keturių juostų gatvė ir tokio pat pločio tiltas didesnės naudos nesukurtų", – išklausęs studiją, konstatavo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Bet suma, kurios reikėtų tiesiant keturių eismo juostų gatvę ir statant keturių juostų tiltą, būtų gerokai didesnė nei ta, kurios pakaktų dviejų juostų gatvės ir tokio pat tilto įrengimui.

Išklausius studijos pristatymą, susipažinta ir su ekonominių išlaidų analize ir dabar teks laukti, kada bus parengta techninė užduotis.

Perspektyva: Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus G.Neniškio teigimu, dar viena jungtis per Dangės upę yra numatyta tiek miesto bendrajame plane, tiek visuose strateginiuose planuose, todėl naujas tiltas esą neišvengiamai bus pastatytas. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Jungtis jau suplanuota

Nepaisant to, kad kai kurie miestiečiai Bastionų tilto idėją jau buvo palaidoję, pasirodo, naujo tilto siekis yra nemarus.

Jungtis yra numatyta tiek miesto bendrajame plane, tiek visuose strateginiuose planuose.

"Mes iš esmės atsisakėme to projekto, kuris buvo labai brangus, bet tilto galimybės tikrai neatsisakėme. Jis vis tiek bus reikalingas, jei miestas ir toliau ketina įgyvendinti tikslą, įrengiant zoną tik elektriniam transportui ir pėstiesiems", – kalbėjo G.Neniškis.

Pasak savivaldybės administratoriaus direktoriaus, jei elektrinio transporto ir pėsčiųjų zona bus įgyvendinta, tokia jungtis miestui bus neišvengiamai reikalinga, nes tas tiltas labai pagerintų susisiekimą nuo Mokyklos iki Tiltų gatvės.

Brangus pirminis sumanymas

Preliminari Bastionų tilto vertė buvo apie 20 mln. eurų.

Iš pradžių buvo skelbiama, kad naujojo tilto su pakėlimo mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas turėjo kainuoti 9,6 mln. eurų.

ES turėjo skirti 6,9 mln. eurų, savivaldybė – 1,95 mln., valstybės biudžetas numatė 454 tūkst., o Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.

Planuoto Bastionų tilto ilgis turėjo būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis turėjo būti 4,91 m virš jūros lygio.

Planuota Bastionų gatvė po tilto atsiradimo turėjo būti praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.

Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – iki 1,5 tūkst. autobusų.

Krovininio transporto eismas čia būtų draudžiamas.

Vėl viskas iš naujo

Bastionų gatvės tilto sumanymas jau buvo gerokai įsibėgėjęs dar prieš kelerius metus.

Tuomet buvo parengtas šio tilto projektas, iš Bangų g. 11 gyventojų, kurių namas būtų trukdęs tilto ir gatvės jungčiai, savivaldybė visuomenės reikmėms paėmė nekilnojamąjį turtą, kompensacijoms skyrusi beveik trečdalį milijono eurų.

Buvo atliekamas poveikio aplinkai vertinimas, betrūko tik techninės projekto ekspertizės ir statybas leidžiančio dokumento.

Nepaisant to, keturių eismo juostų pakeliamojo Bastionų tilto idėja buvo atidėta, pradžioje net nežinia kuriam laikui, nes po rinkimų naujajai tarybai tilto projektas pasirodė gana brangus.

Kalbėta, kad miestui reikėtų mažesnių gabaritų tilto, todėl esą reikėtų ir kuklesnio projekto.

Dėl to tilto statybai buvo prarastos tikslinės ES lėšos (apie 7 mln. eurų), kurias reikėjo panaudoti iki šių metų pradžios.

Kilnojamam tiltui atsirasti kelius tada užkirto ir paveldosaugininkai, be to, tam nepritarė ir aplinkosaugos atstovai.

Prašyta parengti alternatyvas.

Beje, amžiaus statybos teko atsisakyti dar ir todėl, kad paaiškėjo, jog planuojamos keturių eismo juostų gatvės (nuo Bangų g. iki Bastionų tilto) gruntas yra nestabilus, jį sudaro durpės ir sapropelis, todėl sutvirtinant tektų kalti polius, dėl to projektas dar pabrangtų.

Tačiau atsiradus teritorijos vystytojui, vėl reikalai pajudėjo.

Vėl vertinami sprendiniai, kurie įgyvendinant tilto projektą galbūt bus pragmatiškesni. Ir panašu, kad toks tiltas kainuotų pigiau.

Dienraščio žiniomis, Bastionų kvartalo vystytojų iniciatyva atliktą galimybių studiją ketinama pristatyti ir visuomenei.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų