Plukdytų privatus vežėjas
Šiuo metu jau yra parengtas tokių autobusų paleidimo Dangės upėje veiksmų planas. Jis praėjusį penktadienį pristatytas Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos Jūrinių ir vidaus vandens reikalų komisijoje.
Vandens autobusų maršruto prieplaukoms ir infrastruktūrai įrengti numatyta beveik 342 tūkst. eurų, dar per 54 tūkst. eurų numatyta maršruto subsidijavimui 2023 m., nes pirmaisiais metais jis būtų nuostolingas. Manoma, kad pajamos iš bilietų pirmaisiais metais galėtų dengti iki 50 proc. sąnaudų.
Maršrutą vandens autobusais vykdytų privatus vežėjas. Jo paieškos konkursas būtų rengiamas dar šiais metais. Su privačiu vandens autobuso vežėju sutartį tikimasi pasirašyti šiemet iki spalio.
Turistams būtų patrauklu išplaukti iš miesto centro upe, išlipti stotelėje prie Botanikos sodo, kur didelė erdvė trauktų juos, nes turime ką parodyti.
Visiškai realu, kad toks vežėjas po konkurso galėtų atsirasti. Klaipėdos kultūros ir turizmo centro direktorė Romena Savickienė teigė, kad anksčiau yra buvę susidomėjusių bendrovių, kurios Dangės upėje norėjo teikti turizmo reikmėms pritaikytą vandens autobuso paslaugą.
Planuojamos šešios prieplaukos
Dangės upės vandens autobusų navigacinis sezonas truktų apie 180 dienų – nuo balandžio 1-osios iki rugsėjo 30-osios.
Planuojama, kad per dieną trys vandens autobusai susuktų 12 ratų nuo Klaipėdos senamiesčio iki Tauralaukio ir atgal.
Pavyzdys: žvilgsnis į Stokholmą iš vandens autobuso. (Vidmanto Matučio nuotr.)
Pradinė vandens autobusų stotelė būtų už burlaivio „Meridianas“, greta įplaukos į Jono kalnelio vandens telkinį. Pagal planą krantinė turėtų būti pritaikyta dar šiais metais, tačiau galutinis terminas numatytas iki 2022 m. gegužės pirmosios. Taip pat šiais metais turėtų būti parengtas pantoninių prieplaukų ir takų prie Dangės upės projektas.
Takai ir pantoninės prieplaukos būtų įrengiamos 2022 m.
Iki pantoninių prieplaukų numatyta įrengti penkis takus, sutvarkyti aplinką prie Dangės upės šalia takų.
Tai reiškia, kad būtų įrengtos ir penkios pantoninės prieplaukos – prie Botanikos sodo, Tauralaukio, Žolynų, Danės vingio, Liepų gatvės.
Numatyta, kad pantoninių prieplaukų įrengimu rūpintųsi savivaldybės įmonė „Klaipėdos paplūdimiai“, kuri šiuo metu yra atsakinga už Dangės upės pritaikymą laivybai.
Istorinė ir kultūrinė trauka
Dar viena ypatinga naujovė, kad Dangės upėje plaukiotų elektra varomi vandens autobusai.
Jiems įkrauti galutinėje vandens autobusų stotelėje senamiestyje būtų įrengta 15 kW elektros įkrovimo stotelė. Greta Botanikos sodo būtų įrengta 5 kW elektros įkrovimo stotelė. Toks sumanymas leistų įsigyti šiuolaikiškus, aplinkai palankius elektrinius vandens autobusus. Gali būti, kad jų pirkimas galėtų būti finansuojamas ir iš ES klimato kaitos programų.
Klaipėdos botanikos sodas priklauso Klaipėdos universitetui. Jo rektorius Artūras Razbadauskas teigė, kad apie vandens maršrutą Dangės upe ne kartą kalbėta įvairių lygių susitikimuose.
Artūras Razbadauskas / Redakcijos archyvo nuotr.
„Turistams būtų patrauklu išplaukti iš miesto centro upe, išlipti stotelėje prie Botanikos sodo. Didelė sodo erdvė trauktų turistus, turime jame ką parodyti. Jau ir dabar Botanikos sode labai padaugėjo lankytojų. Ateityje juos trauks ir kuriamas atskiras Rytų šalių kultūros sodas“, – pasakojo A.Razbadauskas.
Jo teigimu, plaukimas laivais iki Tauralaukio turi prasmę ir todėl, kad tai yra istorinės vietos. Žinoma, kad XIX amžiaus pradžioje Klaipėdoje vienerius metus laikinai rezidavo Prūsijos karalius Fridrichas Vilhelmas III su karaliene Luize. Ji su vaikais mėgo vaikščioti po Tauralaukio dvaro apylinkes, o po to po ąžuolu valgydavo, rengdavo piknikus.
Iš Klaipėdos centro vandens autobusu aplankyti karališkas vietas turėtų būti įdomu ir turistams iš Vokietijos.
Naujausi komentarai