Pasigedo aiškumo
Garbaus amžiaus klaipėdietė pasakojo, kad knygelė, kurią ji naudoja mokėdama už dujas, baigiasi. Liko tik keli lapeliai. Pensininkė paskambino išsiaiškinti, kaip galėtų gauti naują.
„Sužinojau, kad nuo spalio 1-osios jos neišduodamos. Sakė, kad galiu nusirašyti kliento kodą, pažymėti skaitiklių parodymus ir eiti susimokėti už paslaugą į bet kurią vietą, kuri man patinka“, – pasakojo moteris.
Pensininkė tvirtino apžiūrėjusi tradicinę atsiskaitymo knygelę ir ten rado du kodus.
„Tai kurį man nusirašyti? Norisi aiškumo. Kodėl naikinama knygelė, prie kurios yra pripratę ir ją naudojasi daug žmonių“, – stebėjosi moteris.
Klaipėdietė piktinosi ir tuo, kad niekas iš anksto neinformavo apie pasikeitusią tvarką.
„Juk galėjo atsiųsti pranešimą ar reklaminį bukletą, viską išsamiai paaiškinti“, – tvirtino pensininkė.
Knygelės tikrai neatsisakys
Įmonės „Lietuvos dujų tiekimas“ Klientų aptarnavimo koordinatorė Jovita Valūnė tikino, kad atsiskaitymo už gamtines dujas knygelės klientams tebėra išduodamas. Informacija, kad nuo spalio 1-osios pastarųjų nebeliko, neteisinga.
„Paskambinus klientų aptarnavimo telefonu arba atvykus į jų aptarnavimo centrą ir paprašius knygelės, pirmiausia pasiūloma už paslaugą atsiskaityti kitu būdu, paaiškinama, kaip tai galima padaryti. Tačiau, jei žmogus vis tiek pageidauja naujos knygelės, ji išduodama“, – pasakojo koordinatorė.
J.Valūnė atkreipė dėmesį, kad dar liepą buvo išplatintas pranešimas, jog knygelė, norint atsiskaityti už dujas, nėra būtina. Tad įmonė ragina jos nebenaudoti.
Vietoj knygelių klientams siūloma tiesiog pasižymėti reikiamus duomenis ir juos paprastai pateikti, atsiskaitant internetu arba įmokų surinkimo vietose.
„Popierinės atsiskaitymo knygelės patogumu ir funkcionalu gerokai nusileidžia naujiems atsiskaitymo būdams. Tad klientus skatiname naudotis elektroniniais atsiskaitymo būdais. Tai gerokai patogesnė priemonė, leidžianti išvengti klaidų, kai deklaruojami rodmenys. Be to, patogu stebėti gamtinių dujų vartojimo bei mokėjimų istoriją“, – akcentavo koordinatorė.
Naudoja mažiau nei pusė
Pasak J.Valūnės, norint atsiskaityti už paslaugą grynaisiais arba banko kortele, nebenaudojant popierinės knygelės, reikia aštuonių skaitmenų kliento kodo. Jis nurodomas sutartyje arba paskutinio mokėjimo kvite. Jį galima sužinoti ir paskambinus į Klientų aptarnavimo centrą.
Taip pat reikia pateikti skaitiklio rodmenis „nuo iki“ ir skirtumą – per mėnesį suvartotą dujų kiekį. Būtina apskaičiuoti ir mokėtiną sumą.
Daugelyje įmokų surinkimo vietų klientas gaus mokėjimą patvirtinantį kvitą, kuriame bus matomas kliento kodas, atseikėta suma, apmokėti rodmenys, paslaugos pavadinimas.
„Mokėtinas sumas žmonės gali pasižymėti laisva forma arba užrašams naudodami mūsų parengtą lentelę. Aktualias kainas, mėnesio mokestį klientai gali pasitikrinti internetiniame tinklapyje arba paskambinę Klientų aptarnavimo telefonu“, – aiškino koordinatorė.
„Lietuvos dujų tiekimas“ teikia paslaugas beveik 0,6 mln. klientų. Praėjusių metų duomenimis, atsiskaitymo knygele per mėnesį vidutiniškai atsiskaito 237 tūkst. 856 klientų.
„Kiekvieną konkretų atvejį, kai klientui atsisakoma išduoti naują atsiskaitymo knygelę, vertiname atskirai. Imamės priemonių užtikrinti, kad panašūs atvejai nesikartotų“, – pabrėžė koordinatorė.
Neatsisakys ir elektros tiekėjai
Atsisakyti atsiskaitymo knygelės rekomenduojama ir elektros vartotojams, tačiau jos panaikinti taip pat neketinama.
„Rekomenduojame klientams atsiskaityti kitais būdais. Atsiskaitymo knygelė nėra mokėjimą patvirtinantis dokumentas. Pastarasis yra čekis. Rodmenims fiksuoti vartotojams siūlome naudoti paprastą užrašų knygelę. Panaudojus ją, taip pat galima atsiskaityti už elektrą“, – komentavo įmonės ESO atstovas ryšiams su visuomene Martynas Burba.
Jis pabrėžė, atsiskaitymo knygelės tikrai nežadama atsisakyti.
„Jei žmonės nori, gali išsiimti ir mūsų knygelę, tačiau ją puikiai gali atstoti ir užrašų knygelė“, – pabrėžė atstovas.
Atsiskaitymo knygelėmis tradiciškai naudojasi vyresnio amžiaus žmonės. Jaunimas už paslaugas dažniausiai atsiskaito internetu.
Naujausi komentarai