Dėl Baltijos kelrodžio - karštos dizainerių ir valdininkų diskusijos Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl Baltijos kelrodžio - karštos dizainerių ir valdininkų diskusijos

2011-09-06 00:24
Dėl Baltijos kelrodžio - karštos dizainerių ir valdininkų  diskusijos
Dėl Baltijos kelrodžio - karštos dizainerių ir valdininkų diskusijos / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Įvaizdžio komisijai buvo pateikti keturių kelrodžių maketų variantai.

Siūlomos dvi kelrodžio pastatymo vietos – kruizinių laivų terminalas ir Šiaurinis ragas.

Teigiama, kad Klaipėdos miestui Baltijos kelrodžio pastatymas nereikalautų jokių papildomų lėšų.

Pirmasis siūlomas Baltijos kelrodžio variantas – 5,5 m aukščio stulpas su viršuje esančiomis konstrukcijomis, nurodančiomis ES šalių pavadinimus, jų kryptis bei atstumus Klaipėdos miesto atžvilgiu. Kokias medžiagas naudoti kelrodžio gamybai dar svarstoma, nes jis privalo būti tvirtas, atsparus oro sąlygoms bei kitokiems išoriniams veiksniams.

Pastarąjį pasiūlymą nepriklausomi dizaineriai įvertino kaip silpniausiai atspindintį projekto idėją. Tačiau Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos komisijos nuomone, tai labai informatyvus ir vienas geriausių bei priimtiniausių pasiūlytų variantų, nereikalaujantis ypatingos ir brangios priežiūros, puikiai panaudojamas edukaciniams tikslams. Nuspręsta, jog tinkamiausia šio Baltijos kelrodžio eksploatavimo vieta būtų uosto įplaukos šiauriniame mole.

Antrasis – 2,3 m skersmens  ir  58 cm aukščio apvalus, kompasą imituojantis statinys, kurio centrinė dalis vaizduoja Baltijos jūrą su nuorodomis į ES šalis. Nepriklausomi dizaineriai pastarąjį įvertino antrąja vieta, tačiau Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos komisijos šis variantas visiškai nesužavėjo, pasirodė silpniausias ir sunkiausiai pritaikomas Klaipėdos mieste.

Trečiasis kelrodžio variantas – 50 cm skersmens ir 90 cm aukščio knechtas, kuris taptų simboliu atplaukiantiems laivams. Kelrodis sukėlė abejonių dėl projekto idėjos atspindėjimo bei dvejojama, jog nebūdingos formos gali iškraipyti knechto įvaizdį. Dėl šio varianto nepriklausomų dizainerių ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos komisijos nuomonės sutapo: jam skirta trečioji vieta.

Ketvirtasis kelrodžio variantas – simbolinės plytelės. Gamybai pasirinkta medžiaga – stiklas. Kiekviena plytelė turėtų ES šalies pavadinimą bei rodytų atstumą nuo jos iki Klaipėdos miesto. Pastarąjį variantą dizaineriai įvardijo kaip geriausią, argumentuodami, jog plytelės puikiai atspindi projekto idėją, išsiskiria modernumu bei šiuolaikiškumu.

Tačiau Savivaldybės administracijos komisijai abejojo, ar pavyktų plyteles įtvirtinti grindinyje, kad jos mažiau dėvėtųsi, pakitus oro sąlygoms nebūtų pavojingos pėstiesiems. Kilo klausimų ir dėl plytelių apšvietimo tamsiu paros metu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra