Kartais dovanos suteikia daugiau vargo nei džiaugsmo. Gavusi dovanų kuponą klaipėdietė nesitikėjo, kad norėdama už jį ką nors įsigyti turės gerokai pavargti.
Parduotuvė staiga prapuolė
Gimtadienio proga gauto čekio už 200 litų apsipirkti bendrovės "Sky Light" apatinio trikotažo parduotuvėje "Marilyn", įsikūrusioje uostamiesčio "Akropolyje", klaipėdietė Marina Rondareva panaudoti nesuspėjo.
Nors dovanų kuponas galioja iki kitų metų balandžio, juo susimokėti už pirkinius mergina nebegalės, nes parduotuvė netikėtai buvo uždaryta.
"Kai gavau šį kuponą ir pamačiau, kad jis galioja net šešis mėnesius, įsigyti pirkinių neskubėjau. Tačiau vieną dieną užsukusi į prekybos centrą, nustėrau išvydusi, kad toje vietoje, kur buvo "Marilyn", patalpos tuščios. Ant durų kabojo užrašas, informuojantis, kad jau netrukus čia įsikurs kita parduotuvė", – pasakojo M.Rondareva.
Pašnekovė prisiminė, kad dar išvakarėse ši parduotuvė veikė, tačiau jokių informacinių pranešimų apie planus užsidaryti nebuvo. "Juk turėjo informuoti pirkėjus, kad ketina užsidaryti ar išsikelti į kitas patalpas, tačiau nieko panašaus nebuvo. Net parduotuvės darbuotojos to nežinojo – joms atėjus į darbą atvažiavo direktorius ir pasakė, kad parduotuvė uždaroma, tad jiems jų paslaugų nebereikia", – tikino M.Rondareva.
Dingo be žinios
Bandydama išsiaiškinti, ar ši įmonė dar egzistuoja, ar bankrutavo, o gal išsikėlė į kitas patalpas, M.Rondareva kreipėsi į "Akropolio" administratorę, tačiau ši atsakė nieko nežinanti. Administratorė patvirtino tik tai, kad ji ne pirma, kuri kreipiasi dėl tos pačios parduotuvės.
Vėliau, vis dar tikėdama, kad šią problemą pavyks išspręsti, M.Rondareva skambino ir interneto svetainėje nurodytais įmonės telefono numeriais, tačiau nieko naudingo išsiaiškinti jai nepavyko.
"Kelias dienas bandžiau prisiskambinti, bet niekas neatsiliepė. Paskui man perskambino kažkokia moteris, kuri paaiškino, kad su šia įmone nieko bendro neturi jau trejus metus, todėl niekuo padėti negalinti", – prisiminė M.Rondareva.
Vėliau klaipėdietė, sužinojusi bendrovės savininko mobiliojo telefono numerį, bandė susisiekti ir su juo, tačiau bergždžiai – telefonas buvo išjungtas.
Susisiekti su savininku nepavyko ir dienraščiui.
Painūs institucijų labirintai
Praradusi viltis, kad jai pačiai pavyks ką nors padaryti, M.Rondareva nutarė kreiptis į vartotojų teises ginančią instituciją. Tačiau čia prasidėjo dar didesni vargai. Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje moteriai niekas padėti nesistengė.
"Kai kreipiausi į šią tarnybą, man pasakė, kad ji su įmonėmis nedirba, todėl liepė kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekciją. Ten man paaiškino, kad jokios informacijos nesuteiks, nes neturi teisės to daryti, ir pasiuntė į "Sodrą", sakė, kad ten ką nors sužinosiu. Bet tai juk nelogiška, ši institucija su mano situacija neturi nieko bendro", – piktinosi iš vienos vietos į kitą siuntinėta M.Rondareva.
Pašnekovė tvirtina nebežinanti, ką daryti ir kur ieškoti teisybės. Mergina jau prarado viltį už dovanotą kuponą ką nors įsigyti arba atgauti sumokėtus pinigus.
Problema išsprendžiama
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas teigė abejojantis, ar galėjo taip būti, kad tarnybos specialistai M.Rondarevai nepadėjo. Jo teigimu, ši institucija kaip tik tokias problemas ir sprendžia.
Galbūt, anot R.Kontrimo, klientė pasirinko netinkamą būdą savo problemai išspręsti, nes norint sulaukti pagalbos, būtina kreiptis raštu.
"Siekdami išspręsti problemą, visų pirma susirinktumėme reikiamus raštus apie įmonę, tuomet galėtumėme pateikti išvadas. Jei ne viską galėtume išspręsti, kreiptumėmės į kitas institucijas prašydami pagalbos. Bet kad tai galėtume daryti, vartotojas mums turi pateikti raštišką prašymą su įrodymais – šiuo atveju su dar galiojančio kupono kopija", – pabrėžė R.Kontrimas.
Pasak jo, jei minėta įmonė dar egzistuoja, tuomet ji privalo savo įsipareigojimus įvykdyti. Tačiau jeigu ji jau paskelbė bankrotą – atgauti pinigus bus gerokai sudėtingiau. Tokiu atveju nukentėjęs asmuo skubos tvarka turėtų kreiptis į teismą.
Panašių atvejų, kaip šis, pasak R.Kontrimo, pasitaiko, tačiau itin retai. Vis dėlto tikėtina, kad netrukus, ekonominei krizei vis gilėjant, tokių atvejų gali padaugėti.
Žada atsiskaityti
Klaipėdos "Akropolio" valdytojas Ovidijus Zibalis patikino, kad minėtos parduotuvės savininkai su prekybos centru atsiskaitė ir išsikraustė anksčiau nei baigėsi nuomos sutarties terminas. Pasak valdytojo, su klientais, kurie turi dovanų čekius, jie taip pat pažadėjo susisiekti ir atsiskaityti.
"Kai ši parduotuvė išsikraustė, išties sulaukėme nemažai dėl tos pačios priežasties besiskundžiančių žmonių, todėl susisiekiau su "Marilyn" savininkais latviais ir kartu aptarėme, kaip šią bėdą išspręsti. Jie mūsų paprašė registruoti kiekvieną tokį klientą ir, kai jiems perduosime sąrašą, parduotuvės atstovai susisieks ir grąžins pinigus", – patikino O.Zibalis.
Pasak valdytojo, turintieji dovanų kuponus ir norintieji atgauti pinigus turėtų kreiptis į "Akropolio" administratores. Tačiau iki kada klientai gali tai daryti, O.Zibalis, atsakyti negalėjo, tik pabrėžė, kad greičiausiai visą tą laiką, kol kuponai galioja.
Naujausi komentarai