Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl įspūdingo krovinio gabenimo Karklė liko be elektros

2017-03-15 03:00

Dėl suskystintųjų gamtinių dujų talpyklos, kuri pasiekė uostamiestį, vakar dalis Karklės gyventojų buvo priversti šalti tamsoje. Elektrikai persistengė ir energiją žmonėms išjungė dar išvakarėse.

Kelionė: dėl šios dvi dienas trukusio krovinio kelionės Karklės gyventojai liko tūnoti tamsoje.

Važiavo prieš eismą

Į uostą iš viso atgabentos trys Čekijos SGD talpyklų statykloje pagamintos talpyklos. Pirmadienio naktį viena jų pradėjo savo kelionę į įmonės "Klaipėdos nafta" teritoriją.

Gabenimo darbus organizuoja klaipėdiečių įmonė "Jūrtransa".

Įmonės direktorius Alvijus Maskelis pasakojo, kad 222 tonas sverianti talpykla iš Krovinių terminalo pajudėjo Baltijos prospektu, tada buvo sukama Šilutės plentu Sendvario žiedinės sankryžos link ir Tilžės gatve krovinys išjudėjo iš miesto.

"Vilniaus plentu važiuoti negalime dėl prastos būklės geležinkelio viaduko bei Jakų žiedinės sankryžos estakados, kuri mums yra neįveikiama", – aiškino A.Maskelis.

Krovinys buvo gabenamas priešpriešine eismo juosta, nes ties Jakais negalėta įsukti į dešiniąją kelio juostą.

Karklės nepasiekė

Visa priekaba su talpyklomis sveria 322 tonas. Krovinį gabenusi aptarnaujančio personalo vilkstinė judėjo vos kelių kilometrų per valandą greičiu.

Per naktį įveikti 25 kilometrai. Krovinys buvo vežamas iki tilto per Danę, čia gabentojams teko grįžti į savo eismo juostą.

"Paaiškėjo, kad tilto per Danę atramos vienoje pusėje nėra itin tvirtos", – apie darbų eigą pasakojo A.Maskelis.

Didžiulis krovinys būtų įstrigęs po Tauralaukio viaduku, todėl nuspręsta pakilti juo į viršų.

"Pats tralas, ant kurio buvo vežama talpykla, gali važiuoti pirmyn ir atgal. Mes sukeitėme vilkikus vietomis. Nereikėjo apsisukti", – paaiškino A.Maskelis.

Toliau Palangos kelyje krovinio vežėjams teko apvažiuoti taip pat prastokos būklės viaduką, esantį virš geležinkelio. Po to automobilių vilkstinė ir vėl judėjo priešpriešine eismo juosta Karklės posūkio link.

"Šiuo metu krovinys stovi Palangos kelyje. Jis vėl pajudės tik naktį", – vakar apie būsimus darbus aiškino įmonės vadovas.

Žadėjo 5 paras be energijos

Dėl šios nelengvos dujų talpyklos kelionės Karklės gyventojai nuo pirmadienio 19 val. laiką leido be elektros energijos.

"Iš pradžių buvome gavę pranešimus, kad be elektros teks gyventi kone penkias paras. Tačiau visi čia įsiuto ir ėmėme aiškintis, kodėl taip numatyta. Įmonės ESO darbuotojai telefonu aiškino, kad vyks planiniai darbai. Tačiau mes juk žinome, kad bus vežamas krovinys, kuris realiai per Karklę važiuos daugiausia dvi valandas. Kam laikyti žmones be elektros paromis?" – piktinosi Karklės gyventoja Aušra.

Moteris teigė, kad, jos žiniomis, elektros neturi apie dešimt sodybų, kurioms ji tiekiama oro linija.

"Mes bent šulinį turime, tai nors vandens galime pasisemti. O visi kiti turi gyventi be vandens ir šildymo. Mūsų name įrengtas geoterminis šildymas. Jis taip pat neveikia. Dauguma turi elektrines virykles, net valgyti nepasigaminsi", – buities rūpesčiais dalijosi moteris.

Už darbus mokama

Krovinį gabenusios įmonės vadovas A.Maskelis tikino, kad elektrikai visais kitais atvejais lydėdavo krovinius ir elektros tiekimą išjunginėdavo palaipsniui.

"Nelaikė žmonių be elektros paromis. Mes kreipėmės į ESO, informavome, kokiu maršrutu numatyti darbai. Šiam atvejui, kiek man žinoma, pasamdytas rangovas. O jie, matyt, nusprendė nesivarginti ir išjungė elektrą iš vakaro. Už visus energijos atjungimus mes mokame įmonei ESO nemažus pinigus", – piktinosi A.Maskelis.

Jei taip nutiktų Švedijoje ar kitoje Europos šalyje, kiltų didelis skandalas.

"Jei taip nutiktų Švedijoje ar kitoje Europos šalyje, kiltų didelis skandalas. O čia – Lietuva, čia su žmonėmis galima elgtis bet kaip. Po pusę paros be elektros sėdėsime ir trečiadienį, ir šeštadienį", – šiurpo Karklės gyventoja Aušra.

A.Maskelis tikino, kad pirmoji talpykla finišą turėtų pasiekti naktį iš antradienio į trečiadienį. Tačiau antrasis krovinys gali iš uosto pajudėti tik ketvirtadienį.

"Nežinome, kaip seksis iškrauti krovinius. Jei užtruksime, vadinasi, paskutinioji talpykla bus vežama naktį iš šeštadienio į sekmadienį", – situaciją bandė prognozuoti įmonės vadovas.

Vėlavo krovinys?

Įmonės ESO atstovas Martynas Burna teigė, kad Karklės gyventojai be elektros sėdėjo esą dėl krovinio vežėjo kaltės.

"Dedame visas pastangas, kad elektra klientams būtų atjungta kuo trumpesnį laiką. Artimiausiomis dienomis sieksime, kad būtų atjungiama ne ilgiau kaip 4–5 valandas. Tuo tikslu planuojame skirti dvi brigadas, kurios vyks kartu su kroviniu ir atliks laidų demontavimo ir sumontavimo darbus. Pabrėžiame, kad elektros atjungimo trukmė priklauso nuo vežėjo darbų organizavimo ir, deja, pastarąjį kartą, kovo 13 d., dėl vėluojančio krovinio elektros tiekimą buvome priversti nutraukti ilgesniam nei planavome laikui", – tikino įmonės atstovas.

Tuo metu, kai krovinys nebus gabenamas, elektros žadama neišjungti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų