Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl įspūdingo krovinio išjungs elektrą

2016-01-12 04:00

Klaipėdos apskrities keliais nuo pirmadienio naktimis vežamas didžiagabaritis krovinys, kurio kelionei per Lietuvą teko ne tik išjungti daugelyje vietų elektros tiekimą, bet ir išmontuoti kelio ženklus ar net apšvietimo stulpus.


 

Dėl didžiagabaričio krovinio kelininkams teko išmontuoti jo kelionei trukdžiusius ženklus.
Dėl didžiagabaričio krovinio kelininkams teko išmontuoti jo kelionei trukdžiusius ženklus.
Dėl didžiagabaričio krovinio kelininkams teko išmontuoti jo kelionei trukdžiusius ženklus.

Klaipėdos apskrities keliais nuo pirmadienio naktimis vežamas didžiagabaritis krovinys, kurio kelionei per Lietuvą teko ne tik išjungti daugelyje vietų elektros tiekimą, bet ir išmontuoti kelio ženklus ar net apšvietimo stulpus.

Veža per visą šalį

Pirmadienio naktį 50 metrų ilgio krovinys buvo pergabentas per Klaipėdą ir įveikė Jakų žiedinę sankryžą.

Baltarusijos trąšų gamyklai "Grodno Azot" skirtas gamyklos absorbcijos bokštas uostamiestį iš Vokietijos pasiekė laivu.

Toliau jo kelionė iki pat Gardino miesto Baltarusijoje vyks sausuma. Tam teko samdyti specialią sunkiasvorę techniką iš Lenkijos.

Per Lietuvą didžiagabaričio krovinio pervežimu rūpinasi klaipėdiečių įmonė "Jūrtransa".

Įmonės specialistai organizavo ne vieno nuostabą keliančio krovinio kelionę per šalį.

"Šis krovinys gali būti sunkiausias iš visų mūsų vežtų krovinių. Tai azoto gamybai skirtas įrenginys. Šis krovinys per Lietuvą važiuos savaitę. Jis gali judėti tik 10 km/val. greičiu. Tad sieną su Baltarusija pasieks po savaitės", – aiškino įmonės "Jūrtransa" komercijos vadovas Tomas Jonkus.

Absorbcijos bokšto ilgis – 50 metrų, aukštis – 6 m., o krovinio plotis – 6,41 m.

Kelionę filmuoja lenkai

Ši įspūdingo krovinio kelionė yra fiksuojama Lenkijos televizijos, kuri kuria specialią laidą apie krovinių gabenimą.

"Tai kažkas panašaus į šiuo metu televizijoje rodomą amerikiečių sukurtą ekstremalų realybės projektą "Ledo kelias". Televizijos kameros filmuoja šio krovinio judėjimą per Lietuvą", – pasakojo T.Jonkus.

Prie prekybos centro "Ermitažas" visai dienai pastatytas specialus vilkikas su didžiagabarintiniu kroviniu sulaukė ir klaipėdiečių dėmesio. Smalsuoliai apžiūrinėjo įrenginį, jaunimas puolė fotografuoti asmenukes krovinio fone.

Išjungs elektrą

Azoto gamyklos įrenginys ir vilkikas su puspriekabe sveria 288 tonas, o pačio krovinio svoris yra 196 t. Tad kompanijos skaičiavimais, kol kas tai rekordinio svorio siunta, kurią tenka pergabenti per visą Lietuvą.

"Tai reti kroviniai, todėl jo pergabenimui reikia pasiruošti iš anksto, privalu gauti daugybę suderinimų. Teko suderinti labai daug elektros atjungimų su įmonėmis ESO ir "Litgrid". Teko derinti net aukštos įtampos linijų atjungimą. Daugelyje vietų elektros laidai driekiasi virš kelių. Tai visas sąrašas taškų. Tačiau gyventojai yra iš anksto informuoti", – tikino T.Jonkus.

Kadangi krovinys keliauja nakties metu, tikėtina, kad gyventojai net nepajus nepatogumų.

"Tačiau mums duotas griežtas grafikas. Mes nurodytu laiku turime kirsti tam tikrą tašką, kuriame bus atjungta elektra. Kroviniui pravažiavus, energijos tiekimas bus vėl sugrąžintas", – pasakojo specialistas.

Vienu metu teks atjungti elektros energijos tiekimą į Latvijos Respubliką.

Išmontuoja ženklus

Įmonės "Klaipėdos regiono keliai" darbuotojai pirmadienį nuo ryto plušėjo nuiminėdami antžeminius kelio ženklus Palangos kelyje ties posūkiu į Jokūbavą.

Paaiškėjo, kad tai ne vieninteliai išmontavimo darbai dėl didžiagabaričio krovinio.

Kelininkai buvo priversti keliose vietose išmontuoti ženklus, laikinai pastatyti kitus, o vėliau susukti juos iš naujo.

Komunalininkams Kretingoje teks išmontuoti gatvės apšvietimo stulpą, kuris trukdo kroviniui.

Tačiau išskirtina tai, kad šis krovinys per Žemaitiją keliaus ir žvyrkeliais, įspūdingą įrenginį galės išvysti net ir mažų kaimelių gyventojai.

Pasirodo, 196 tonas sveriančiam įrenginiui buvo suprojektuotas toks maršrutas, kuriuo pavyktų išvengti kuo daugiau tiltų.

Naktį iš pirmadienio į antradienį krovinys kirto Jokūbavą, Kretingą, o nuo Kretingos pasuks Salantų link.

Prieš pat Salantų tiltą krovinys judės Juodupėnų link ir, apvažiavus Salantus, vėl pasuks į pagrindinį kelią.

"Kelyje Palanga–Šiauliai yra daug tiltų. Mažieji tiltukai mums nėra baisūs. Sudėtingiau įveikti didžiuosius, nes jiems yra numatyta leistina apkrova", – tikino T.Jonkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų