Mūšis internete
Miško kirtimo darbus pamatė Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų instituto profesorius Sergejus Oleninas.
Mokslininkas medkirčius užfiksavo apie kilometrą į pietus nuo Girulių radijo ir televizijos bokšto. Darbininkai klaipėdiečiui prasitarė, kad 400 m ilgio ir 20 m pločio miško juostoje bus iškirsta augmenija.
Iškirsto miško vaizdais socialiniame tinkle pasidalijęs Pajūrio regioninio parko direkcijos ekologas Erlandas Paplauskis stebėjosi tuo, kad įmonės "Lietuvos geležinkeliai" atstovai nesivargino apie darbus informuoti visuomenę.
Žmonėms atrodo, kad vykdomas slaptas projektas.
"Ar sunku pastatyti skelbimą, kad vyksta darbai, paaiškinti, kokiu tikslu kertama ir kam to reikia? Galima stende QR kodą paskelbti, kas norės, internete ras papildomos informacijos. Bet viso to niekur nėra. Peržiūrėjau Valstybinės miškų urėdijos, įmonės "Lietuvos geležinkeliai" tinklalapius – tuščia. Žmonėms atrodo, kad vykdomas slaptas projektas. Ne tik klausimų, bet ir panika kyla", – piktinosi E.Paplauskis.
Socialiniame tinkle paviešinta informacija sulaukė didžiulio dėmesio, į diskusiją įsitraukė aplinkos ministras Simonas Gentvilas, Klaipėdos miesto tarybos nariai.
"Juk tai – tokia jautri vieta. Už Girulių miško išsaugojimą surinkta 14 tūkst. parašų, tūkstančiai rinkosi į piketus. Nejau įmonė "Lietuvos geležinkeliai" nesupranta, kokia jautri visuomenei ši teritorija? Toks įspūdis, kad visiems nusispjauti. Valstybė valstybėje", – nuomonę išsakė E.Paplauskis.
Erlandas Paplauskis / Redakcijos archyvo nuotr.
Lėkė tikrinti
Prie diskusijos socialiniame tinkle antradienį vakare prisijungė ir įmonės "Lietuvos geležinkeliai" Komunikacijos direktorius Mantas Dubauskas.
"Džiaugiuosi, kad esate aktyvus ir rūpinatės mišku. Tačiau jokia plėtra Girulių miške nėra vykdoma. Jūsų nuotraukose užfiksuota valoma geležinkelio apsauginė zona. Tai reguliariai daroma visoje Lietuvoje. Jeigu tai nebūtų atliekama, vieną dieną ant kelio nuvirstų medis", – socialinio tinklo diskusijoje situaciją aiškino M.Dubauskas.
Kilus ažiotažui, Valstybinės miškų tarnybos Miškų ūkio priežiūros skyriaus pareigūnai antradienį vakare nuskubėjo tikrinti, kas ir kodėl kerta mišką prie geležinkelio.
Paaiškėjo, kad darbus vykdanti įmonė "Sadilė" medžius šalino geležinkelio apsaugos zonoje, kuri yra išimta iš miškų kadastro.
S.Gentvilas Klaipėdos visuomenininkus informavo, kad Valstybinė miškų tarnyba atliks patikrinimą.
"Tačiau geležinkelininkams miestų teritorijose leidžiama be leidimų valyti apsaugos zoną 20 m atstumu nuo bėgių", – patikino aplinkos ministras.
Spręs Vyriausybė
Girulių miško išlikimo klausimas šiais metais buvo itin opus klaipėdiečiams. Dėl ketinimo Melnragės ir Girulių miškuose plėsti Pauosčio geležinkelio kelyną, kurio statybai tektų iškirsti nuo 30 iki 50 ha miško, kilo visuomenės pasipriešinimas.
Buvo rengta apklausa dėl miško išsaugojimo. Joje dalyvavo 14 739 klaipėdiečiai. Absoliuti dauguma pasisakė nepritariantys, kad Melnragės–Girulių miške būtų plečiamas Pauosčio geležinkelio kelynas.
Siūlymų, kaip apsaugoti Girulių mišką nuo geležinkelio mazgo plėtros, buvo ir daugiau. Vienas tokių – įkurti Girulių miško draustinį.
Po ilgų diskusijų išaiškėjus, kad savivaldybės draustinio statusas ne tik neapsaugotų Girulių miško nuo geležinkelio plėtros, bet dar ir sukurtų kliūčių klaipėdiečiams laisvai lankytis miške, o miestui – gerinti pėsčiųjų bei dviračių takų infrastruktūrą, Klaipėdos miesto taryba apsisprendė nepritarti draustinio steigimui.
Praėjusią savaitę Klaipėdos miesto taryba pritarė, kad Vyriausybei būtų pristatyti gyventojų apklausos dėl Melnragės–Girulių miško ateities rezultatai. Pateiktas sprendimo projektas bus patikslintas ir svarstomas artimiausiame miesto tarybos posėdyje.
Komentaras:
Tomas Digaitis, įmonę "Lietuvos geležinkeliai" valdančios bendrovės "LTG Infra" atstovas:
Bendrovė "LTG Infra" informuoja, kad šiuo metu vyksta geležinkelio ruožo priežiūros darbai Giruliuose. Jų metu susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objekto teritorijoje vykdomi miškotvarkos darbai – valomi traukinių eismui pavojų galintys kelti medžiai ir krūmai.
Visi darbai atliekami "LTG Infra" valdomame sklype, geležinkelio apsaugos zonoje, – 20 m nuo bėgių joje negali būti jokių želdinių, o dar 25 m toliau valomi tik pavojų saugiam eismui keliantys želdiniai. Šiuo metu Giruliuose, judant Vilnius–Klaipėda kryptimi, kairėje pusėje tvarkomas 3 km ilgio ruožas, dešinėje – 6,8 km bendro ilgio kelios atkarpos.
Dėl darbų Giruliuose bendrovė prieš pusmetį yra informavusi ir Klaipėdos miesto savivaldybę, o vykdant darbus yra atsižvelgta į miesto savivaldybės rekomendacijas.
Bendrovė akcentuoja, kad tai yra mažos apimties darbai, niekaip nesusiję su visuomenėje aptariamu Girulių plėtros projektu. Kaip anksčiau šį mėnesį informavo "LTG Infra", didelės apimties plėtros projektas Giruliuose dabar nėra svarstomas, šiuo metu pradedamos alternatyvios geležinkelių plėtros Klaipėdoje studijos.
Naujausi komentarai