Dėl kertamų medžių Giruliuose – įsiūtis: kas ir kodėl kerta mišką?

Klaipėdiečių bendruomenę šokiravo žinia, kad Giruliuose ūžia medkirčių įranga. Paaiškėjus, kad sveiki, suaugę medžiai guldomi geležinkelininkų užsakymu, socialiniuose tinkluose užvirė diskusija. Klausimus, kodėl apie darbus neinformuota visuomenė, kėlė ne tik aplinkos ministras, bet ir Klaipėdos tarybos nariai.

Mūšis internete

Miško kirtimo darbus pamatė Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų instituto profesorius Sergejus Oleninas.

Mokslininkas medkirčius užfiksavo apie kilometrą į pietus nuo Girulių radijo ir televizijos bokšto. Darbininkai klaipėdiečiui prasitarė, kad 400 m ilgio ir 20 m pločio miško juostoje bus iškirsta augmenija.

Iškirsto miško vaizdais socialiniame tinkle pasidalijęs Pajūrio regioninio parko direkcijos ekologas Erlandas Paplauskis stebėjosi tuo, kad įmonės "Lietuvos geležinkeliai" atstovai nesivargino apie darbus informuoti visuomenę.

Žmonėms atrodo, kad vykdomas slaptas projektas.

"Ar sunku pastatyti skelbimą, kad vyksta darbai, paaiškinti, kokiu tikslu kertama ir kam to reikia? Galima stende QR kodą paskelbti, kas norės, internete ras papildomos informacijos. Bet viso to niekur nėra. Peržiūrėjau Valstybinės miškų urėdijos, įmonės "Lietuvos geležinkeliai" tinklalapius – tuščia. Žmonėms atrodo, kad vykdomas slaptas projektas. Ne tik klausimų, bet ir panika kyla", – piktinosi E.Paplauskis.

Socialiniame tinkle paviešinta informacija sulaukė didžiulio dėmesio, į diskusiją įsitraukė aplinkos ministras Simonas Gentvilas, Klaipėdos miesto tarybos nariai.

"Juk tai – tokia jautri vieta. Už Girulių miško išsaugojimą surinkta 14 tūkst. parašų, tūkstančiai rinkosi į piketus. Nejau įmonė "Lietuvos geležinkeliai" nesupranta, kokia jautri visuomenei ši teritorija? Toks įspūdis, kad visiems nusispjauti. Valstybė valstybėje", – nuomonę išsakė E.Paplauskis.

Erlandas Paplauskis / Redakcijos archyvo nuotr.

Lėkė tikrinti

Prie diskusijos socialiniame tinkle antradienį vakare prisijungė ir įmonės "Lietuvos geležinkeliai" Komunikacijos direktorius Mantas Dubauskas.

"Džiaugiuosi, kad esate aktyvus ir rūpinatės mišku. Tačiau jokia plėtra Girulių miške nėra vykdoma. Jūsų nuotraukose užfiksuota valoma geležinkelio apsauginė zona. Tai reguliariai daroma visoje Lietuvoje. Jeigu tai nebūtų atliekama, vieną dieną ant kelio nuvirstų medis", – socialinio tinklo diskusijoje situaciją aiškino M.Dubauskas.

Kilus ažiotažui, Valstybinės miškų tarnybos Miškų ūkio priežiūros skyriaus pareigūnai antradienį vakare nuskubėjo tikrinti, kas ir kodėl kerta mišką prie geležinkelio.

Paaiškėjo, kad darbus vykdanti įmonė "Sadilė" medžius šalino geležinkelio apsaugos zonoje, kuri yra išimta iš miškų kadastro.

S.Gentvilas Klaipėdos visuomenininkus informavo, kad Valstybinė miškų tarnyba atliks patikrinimą.

"Tačiau geležinkelininkams miestų teritorijose leidžiama be leidimų valyti apsaugos zoną 20 m atstumu nuo bėgių", – patikino aplinkos ministras.

Spręs Vyriausybė

Girulių miško išlikimo klausimas šiais metais buvo itin opus klaipėdiečiams. Dėl ketinimo Melnragės ir Girulių miškuose plėsti Pauosčio geležinkelio kelyną, kurio statybai tektų iškirsti nuo 30 iki 50 ha miško, kilo visuomenės pasipriešinimas.

Buvo rengta apklausa dėl miško išsaugojimo. Joje dalyvavo 14 739 klaipėdiečiai. Absoliuti dauguma pasisakė nepritariantys, kad Melnragės–Girulių miške būtų plečiamas Pauosčio geležinkelio kelynas.

Siūlymų, kaip apsaugoti Girulių mišką nuo geležinkelio mazgo plėtros, buvo ir daugiau. Vienas tokių –  įkurti Girulių miško draustinį.

Po ilgų diskusijų išaiškėjus, kad savivaldybės draustinio statusas ne tik neapsaugotų Girulių miško nuo geležinkelio plėtros, bet dar ir sukurtų kliūčių klaipėdiečiams laisvai lankytis miške, o miestui – gerinti pėsčiųjų bei dviračių takų infrastruktūrą, Klaipėdos miesto taryba apsisprendė nepritarti draustinio steigimui.

Praėjusią savaitę Klaipėdos miesto taryba pritarė, kad Vyriausybei būtų pristatyti gyventojų apklausos dėl Melnragės–Girulių miško ateities rezultatai. Pateiktas sprendimo projektas bus patikslintas ir svarstomas artimiausiame miesto tarybos posėdyje.

Komentaras:

Tomas Digaitis, įmonę "Lietuvos geležinkeliai" valdančios bendrovės "LTG Infra" atstovas:

Bendrovė "LTG Infra" informuoja, kad šiuo metu vyksta geležinkelio ruožo priežiūros darbai Giruliuose. Jų metu susisiekimo ir inžinerinių komunikacijų aptarnavimo objekto teritorijoje vykdomi miškotvarkos darbai – valomi traukinių eismui pavojų galintys kelti medžiai ir krūmai.

Visi darbai atliekami "LTG Infra" valdomame sklype, geležinkelio apsaugos zonoje, – 20 m nuo bėgių joje negali būti jokių želdinių, o dar 25 m toliau valomi tik pavojų saugiam eismui keliantys želdiniai. Šiuo metu Giruliuose, judant Vilnius–Klaipėda kryptimi, kairėje pusėje tvarkomas 3 km ilgio ruožas, dešinėje – 6,8 km bendro ilgio kelios atkarpos.

Dėl darbų Giruliuose bendrovė prieš pusmetį yra informavusi ir Klaipėdos miesto savivaldybę, o vykdant darbus yra atsižvelgta į miesto savivaldybės rekomendacijas.

Bendrovė akcentuoja, kad tai yra mažos apimties darbai, niekaip nesusiję su visuomenėje aptariamu Girulių plėtros projektu. Kaip anksčiau šį mėnesį informavo "LTG Infra", didelės apimties plėtros projektas Giruliuose dabar nėra svarstomas, šiuo metu pradedamos alternatyvios geležinkelių plėtros Klaipėdoje studijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

To chyyy

To chyyy portretas
Ar aš sakiau tau rinkti šiukšles? Ne nesakiau. Tiesiog konstatuoji faktą, kad didžiausi teršėjai yra patys žmonės. Taip sunku tiesiog nešiukšlinti? Nerinkt šiukšles, o tiesiog nešiukšlink. Ar manai, kad šiukšlinimas prigimtinė teisė ir paskui tave turi bėgiot žmogus ir rinkt šiukšles?

Chyy

Chyy portretas
KRATC'as (Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centras) pinigus lopetom kasa ir nuo miestiečiu devynis kailius lupa. Turim šitą vadinamą atliekų tvarkymo centrą bet atliekas Klaipėdos aplinkoje tvarkyt nėra kam, va siūloma kiekvienam iš mūsų tuo užsiimti:D) Ponai kraciškiai teikiasi tik suvežtas(ir išrūšiuotas ) atliekas perduoti perdirbimui ir už tai pinigus sau pasimt.Daugiau daryt nieko nenori:D)

Pasivaikscioti

Pasivaikscioti portretas
Paprasti žmonės nešiukšlintu tai ir rinkti nereikėtu. Ar geriau kad savivaldybė nusamdytu keliasdešimt tūkstančių šiukšlių rinkėjų, kurie lakstytu paskui žmones? Tai kainos žinok, labai daug kainuos. Kol paprasti žmonės terš visomis išgalėmis gamta tol didžiosios įmonės nejaus jokios moralinės pareigos ir spaudimo iš visuomenės.
VISI KOMENTARAI 83

Galerijos

  • Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai
    Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai

    Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...

    24
  • Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
    Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai

    Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...

    4
  • Žada vėjus ir darganą
    Žada vėjus ir darganą

    Sinoptikai nieko gero artimiausioms dienoms nežada – bus šalta, vėjuota, o kai kuriomis dienomis galime sulaukti ir šlapdribos. Malonesnių orų galima tikėtis tik ateinančios savaitės pabaigoje. ...

    3
  • „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą
    „Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą

    Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...

    7
  • Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos
    Dėl asfalto sodų bendrijoje – intrigos

    Už kelių kilometrų nuo uostamiesčio esanti sodų bendrija „Tolupis“ turėjo įveikti sudėtingą iššūkį dėl asfalto tiesimo. Sodininkus ne tik teko įkalbinėti prisidėti prie projekto. Atsirado ir sunkiai suvokiamų reakcij...

    6
  • Dėl Vingio perėjos – diskusijos
    Dėl Vingio perėjos – diskusijos

    Dėl Vingio pasažo požeminės perėjos vis dar nepriimti sprendimai. Tokią padėtį veikiausiai lėmė darbų atlikimo kaina, kuri gerokai didesnė, nei tikėtasi. Tad klausimą, palikti požeminę perėją ar įrengti antžeminę, ketinama pakartotinai kel...

    7
  • Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
    Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena

    Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...

  • Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?
    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?

    Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...

    24
  • Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai
    Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai

    Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...

    26
  • Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas
    Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas

    Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...

    5
Daugiau straipsnių