Tvirtinant susisiekimo ir Senojo turgaus koncepcijos planą savivaldybės taryboje užvirė aistros. Nors siūlymams buvo pritarta, tačiau politikai sunerimo, kad siekiant koreguoti susisiekimo schemą senamiestis bus uždusintas ir merdės dar labiau.
Keisis sankryža
Vakar posėdžiavusios savivaldybės tarybos nariai ne juokais susikibo dėl senamiesčio centrinės dalies bei Senojo turgaus vizijos. Daugiausia aštrių diskusijų kilo dėl numatytos susisiekimo koncepcijos.
Nors architektų pateiktą koncepciją svarstė daug atskirų žinybų, tačiau uostamiesčio valdininkai nevengė abejoti teikiamais sprendiniais.
Daugiausia politikų aistrų sukėlė detaliajame plane numatyti Taikos prospekto, Galinio Pylimo, Tiltų bei Kūlių Vartų gatvių sankryžos pakeitimai.
Dokumente numatoma, kad minėta sankryža, kurioje šiuo metu eismas reguliuojamas ratu, turėtų virsti šviesoforu reguliuojama gatvių sankirta.
Teks apvažiuoti
Savivaldybės tarybos narys Arūnas Barbšys piktinosi, kad taip rekonstravus sankryžą klaipėdiečiams, gyvenantiems Kūlių Vartų gatvės 5 name arba Grįžgatvio gatvėje, norint sugrįžti namo, teks daryti lankstą ir apvažiuoti senamiestį.
Nepasitenkinimo parengtu planu neslėpė ir Vytautas Lupeika. Architektų planus savivaldybės tarybos narys apibūdino kaip kontraceptinius. Politiko teigimu, architektai planuoja, tačiau projektai turi ir nemažai neigiamų pasekmių.
„Jeigu sakytume, kad miestas prasideda nuo turgaus, tai norėčiau paklausti, kada prasidės tie jūsų kontraceptiniai projektai“, – klausė V.Lupeika.
Miesto meras Vytautas Grubliauskas patikino, kad Senojo turgaus koncepcijai bei susisiekimo schemai jau pritarė būrys valstybinių žinybų, todėl abejoti transporto, paveldosaugos, sveikatos priežiūros ir architektūros specialistais nevertėtų.
„Kontracepcija nuo koncepcijos skiriasi panašiai kaip kėdė nuo elektros kėdės – nežymiai, bet reikšmingai“, – kolegai paaiškino V.Grubliauskas.
Teritorijų planavimo komiteto pirmininkė Ramunė Staševičiūtė patikino, kad ateityje nebus kiemų, gatvių ar gatvelių, į kurias gyventojams nebus įmanoma patekti.
„Yra daug būdų, kaip gyventojai galės įvažiuoti į minėtas gatves, vienas tokių – per Daržų gatvę. Be to, tvirtinant koncepciją nereikėtų rodyti pirštais, per kur bus galima įvažiuoti. Įvažų klausimai bus sprendžiami rengiant techninį projektą“, – tarybos nariams priminė R.Staševičiūtė.
Nerimauja dėl senamiesčio
Planuojama, kad pastačius Bastionų gatvės tiltą Tiltų gatvė atvira liktų tik pėstiesiems. Susisiekimo schema dabar modeliuojama aplenkiant Tiltų gatvę, čia bus panaikinta ir viešojo transporto stotelė.
Kai kuriuos tarybos narius nustebino toks miesto vadovų sprendimas. Jų nuomone, Tiltų gatvės uždarymas viešajam transportui taptų senamiesčio mirties priežastimi.
„Pagal pateiktą planą į senamiestį bus galima patekti tik per Pilies tiltą. O kas bus, kai tiltą uždarysime? Senamiestis taps izoliuotas“, – prognozavo A.Barbšys.
Miesto mero teigimu, detaliajame plane numatyta susisiekimo schema galės veikti tik tada, kai bus pastatytas jau dešimtmetį gyventojų laukiamas Bastionų gatvės tiltas.
Tarybos narė Lilija Petraitienė pastebėjo, kad šiuo metu senamiestyje jau jaučiamas sąstingis.
„Ir dabar senamiestyje vakarais beveik nėra žmonių, priėmus tokį sprendimą, didieji prekybos centrai taps vieta, kur žmonės leis laiką“, – rėžė L.Petraitienė.
Aikštę pritaikys žmonėms
Didelių diskusijų dėl paties turgaus koncepcijos nekilo. Šiuo metu jau gautas paveldosaugininkų leidimas atnaujinti Senąjį turgų.
Rengiant objekto viziją, pagrindinis konfliktas su paveldosaugininkais kilo dėl to, jog buvo reikalaujama turgavietės teritoriją suskirstyti į septynis atskirus sklypus.
Vis dėlto neseniai buvo gautas paveldo sargų sutikimas turgaus teritorijos neskaidyti, o skirtingas dalis pažymėti suskaidant Senojo turgaus pastato tūrius.
Savivaldybės Urbanistikos skyriaus vyriausioji specialistė Edita Pilibaitienė informavo, kad keičiantis turgui pasikeis ir prieš jį esanti Turgaus aikštė.
Pastarąją planuojama pritaikyti gyventojų poreikiams, ji taps dar vienu miesto traukos objektu, kur galės vykti įvairios šventės, koncertai.
Šiuo metu aikštėje yra leidžiamas automobilių stovėjimas, planuojama, kad tam tikru laiku transporto priemones žmonės čia galės palikti ir toliau, tik stovėjimo laikas trumpės, o savaitgaliais apskritai bus draudžiamas.
Koncepcijoje numatyta, kad netoliese – Sinagogų bei Bangų gatvėse – galėtų atsirasti daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės, tačiau, anot politikų, praktika rodo, kad tokių objektų planavimas ir statyba uostamiestyje įgyvendinama vangiai.
Naujausi komentarai