Vyko derybos
Tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės teismuose vyko ginčas dėl uosto žemės nuomos sutarties keitimo ir mokesčio skaičiavimo.
Iš pradžių Klaipėdos apylinkės teismas pripažino, jog Uosto direkcija teisingai elgėsi iš Klaipėdos konteinerių terminalo nuo 2011 metų imdama mažiausią žemės nuomos mokestį po 6 litus (1,74 eurų) už kvadratinį metrą. Mat 2012 metų vasarį tarp Uosto direkcijos ir uosto žemės nuomotojo buvo pasirašyta naujas uosto žemės nuomos sąlygas numatanti sutartis. Tokią kainą (6 litus už 1 kv. metrą), kokia buvo numatyta sutartyje, derybose su vienu dalyviu pasiūlė pats žemės nuomotojas. Teigta, kad tokiu būdu dėl žemės nuomos vykęs konkursas.
Klaipėdos apylinkės teismas konstatavo, kad šia sutartimi šalys, niekieno neverčiamos, susitarė dėl žemės nuomos mokesčio dydžio. Teismas neįžvelgė jokių sąlygų, kad minėta sutartis būtų buvusi pažeista, todėl ginčą išsprendė Uosto direkcijos naudai.
Bazinė nuomos kaina
Tačiau Klaipėdos apygardos teismas išnagrinėjęs apeliacinio skundo argumentus laikėsi konstatavo, kad pasirašant naują žemės nuomos sutartį negalėjo būti numatyta mažiausia 6 litų už kvadratinį metrą nuomos kaina.
Dar 2010 metų lapkritį susisiekimo ministro įsakymu buvo nustatytas Klaipėdos uosto žemės nuomos bazinis dydis – 3,14 litų (0,91 euras). Todėl Klaipėdos apygardos teismo sprendimu Klaipėdos konteinerių terminalui turėjo būti pritaikomas ne didesni nei šis bazinis žemės nuomos įkainis. Argumentas toks – susisiekimo ministro numatyta bazinė uosto žemės nuomos kaina yra konstanta, kuri negali būti keičiama jokiais kitais susitarimais.
Teismas atmetė argumentus, kad bazinis dydis esą numatytas tam, kad uosto žemės nuomos kaina nenukristų žemiau šio dydžio. Pagal Uosto direkcijos argumentus viršutinės uosto žemės nuomos ribos galinčios būti ir didesnės nei bazinis dydis. Mat ir Uosto direkcijos strateginis tikslas esantis išnuomoti uosto žemę kaip galima brangiau.
Ginčą jau išsprendė
Tokie argumentai Klaipėdos apygardos teismo neįtikino. Jis nurodė, kad Uosto direkcija Klaipėdos konteinerių terminalo naudai turės perskaičiuoti visus žemės nuomos įkainius už 2011, 2012, 2013, 2014 ir vėlesnius metus.
Klaipėdos konteinerių terminalo bendrovės vadovas Vaidotas Šileika teigė, kad po Klaipėdos apygardos teismo sprendimo su Uosto direkcija ginčas jau yra išspręstas – buvo surastas kompromisas. Detaliau susitarimo jis nenorėjo komentuoti.
V.Šileika, kuris yra ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos vadovas teigė, kad vykstant teismo procesui, buvo vertinamos ir kitos uosto žemės nuomos sutartys. Anot V.Šileiko, kitoms uosto bendrovėms klausimas dėl uosto žemės nuomos bazinių dydžių nebuvęs aktualus.
Naujausi komentarai