Šildė ant viryklės
Laukininkų gatvės 14-ame penkių aukštų daugiabučiame name su šeima gyvenantis 50 metų Stasys Būdvytis pasakojo, kad jo vargai prasidėjo prieš maždaug pusmetį.
Klaipėdiečio bute tuomet dingo karštas vanduo.
"Dėl šalto vandens problemų nebuvo. Netekėjo tik karštas. Prieš prasidedant rūpesčiams aukščiau gyvenantys kaimynai kažką remontavo. Gal jie ir užkimšo", – svarstė klaipėdietis.
Vyras guodėsi, kad dingus karštam vandeniui jo šeimai teko prisiminti viduramžius. Vandenį maudynėms ar indams plauti nuolat reikėjo šildytis ant viryklės.
"Taip ir vargome. Nei normaliai nusiprausi, nei indų išsiplausi. Didžiausius kiekius vandens teko šildyti. Keista, kai šiais laikais pasitaiko dar tokių situacijų. Žmonės piktinasi, kai savaitę reikia verstis be karšto vandens, o čia tiek laiko praėjo", – guodėsi gyventojas.
Vamzdį valė trosu
S.Būdvytis tvirtino, kad iš karto bandė spręsti problemą. Pirmiausia kreipėsi į namo administratorių. Šis nukreipė pas šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoją bendrovę "Lamberta".
Pasak vyro, šie ateidavo, pasikrapštydavo, ir tuo viskas pasibaigdavo.
"Iš pradžių liepė išsikviesti vandentiekio darbuotojus. Spėjo, kad gali būti užsikimšęs vandens skaitiklis. Tačiau patikrinus įrenginį paaiškėjo, kad jokių problemų nėra", – pasakojo klaipėdietis.
S.Būdvyčio teigimu, jam vėl teko skambinti šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojui.
Įmonės darbuotojas pasakė, jog reikėjo paprašyti vandentiekininkų, kad šie nuimtų plombą nuo skaitiklio. Įspėjo, kad gali tekti keisti vamzdį.
"Buvo atėję ne kartą. Paskutinio apsilankymo metu vamzdį bandė valyti trosu. Po šių darbų karštas vanduo pradėjo tekėti, bet ne visu pajėgumu, kaip buvo anksčiau. Aiškina, kad reikia pakeisti dalį vamzdžio. Nesuprantu kam, jei šis yra naujas", – stebėjosi klaipėdietis.
Srovė išliko silpna
Nors vanduo bėga, pasak vyro, problemų liko. Srovė labai silpna. Ypač įjungus dušą. Be to, reikia nuleisti labai daug vandens, kad jis taptų karštas, o skaitiklis sukasi.
"Kodėl turiu mokėti už šaltą vandenį kaip už karštą? Patiriu daug nuostolių. Kam man išvis mokėti už gyvatuką. Juk tas mokestis tam, kad iš karto pradėtų tekėti karštas vanduo", – piktinosi vyras.
S.Būdvytis tvirtino, kad dėl savo problemos konsultavosi ir su kitais specialistais. Pasak vyro, visi aiškino, jog užtenka vamzdį prapūsti ir vanduo tekės normaliai.
"Kiek gali prižiūrėtojai nesąmones pasakoti? Baisu žiūrėti, kaip jie dirba. Krapštosi, ir tiek. Jokios naudos. Sakiau, kad nuimtų klozetą, kriauklę ir iškrapštytų viską, nes kitaip neįmanoma prieiti, bet šie nieko nedaro", – piktinosi vyras.
Nesutaria dėl laiko
Klaipėdiečiui nesuprantama, kaip gali šitaip elgtis tarnyba, kuriai yra mokami pinigai už paslaugas. Vyras žadėjo kovoti tol, kol karštas vanduo jo bute bėgs normaliai, kaip anksčiau.
"Pusę metų turėjau skambinėti, o gero rezultato nėra. Vėl tą turėsiu daryti. Be to, prižiūrėtojai ir telefono ragelius mėto. Matyt, jiems jau nusibodau su savo problema. Kiek dar turėsiu kovoti, kad karštas vanduo bėgtų normaliai. Žmona jau iš namų varo. Jei taip bus toliau, nemokėsiu už paslaugas", – perspėjo vyras.
Pasak S.Būdvyčio, šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojai norėjo ateiti pakeisti vamzdžio. Tačiau dirbantis vyras tvirtino negalįs būti namie, kada tik jie užsimano. Juolab kad ir nesupranta, kam reikia tokių darbų, jei viską galima atlikti paprasčiau.
"Negaliu kiekvieną kartą išsiprašyti iš darbo, kai tik jie panorės. Dirbu nuo 7 iki 16 val. O man pasakė, kad laukčiau 9 val. Tai ką man daryti? Siūliau, kad ateitų po 16 val. Aiškino, jog tokiu laiku negali", – tvirtino klaipėdietis.
Nepateko į butą
Įmonės "Lamberta" direktorius Jonas Kondratas aiškino, kad S.Būdvyčio bute karštas vanduo tinkamai neteka dėl "užkepusio" vamzdžio. Jį būtina pakeisti nauju.
"Buvome sutarę su gyventoju, kad kovo 26-ąją darbuotojai ateis pakeisti. Tačiau paskutinę minutę jis pranešė, jog nebus. Kadangi nepatekome į butą, negalėjome atlikti darbo", – teigė vadovas.
J.Kondratas pabrėžė, kad visus gyventojų pranešimus tarnyba registruoja. Šis atvejis nėra išimtis.
Vadovas tvirtino, jog įmonė pirmą pranešimą dėl S.Būdvyčio problemos gavo gruodžio 23 dieną.
Pasak direktoriaus, pranešta, kad teka drungnas vanduo. Prižiūrėtojas pareguliavo šilumą, ir karšto vandens temperatūra pasiekė 50 laipsnių.
Tarnybos sistemoje užfiksuota, kad antrą kartą apie problemą Laukininkų gatvės 14 name pranešta po septynių dienų – gruodžio 30-ąją. Tada vėl skųstasi, kad teka drungnas vanduo ir mažai šyla radiatorius.
"Tuo metu lauke nebuvo šalta. Daugumoje namų šiluma buvo prisukta iki minimalaus šildymo, nes gyventojai skųsdavosi, kad karšta. Padidinome šilumos tiekimą į namą", – aiškino vadovas.
S.Būdvytis tvirtino, jog bendrovei "Lamberta" jau pirmą kartą paskambinęs pranešė, kad neteka karštas vanduo.
"Gal įvyko kažkoks nesusikalbėjimas, kad taip užfiksuota", – spėjo vyras.
Skundėsi nemandagumu
Pasak J.Kondrato, pranešimas, kad S.Būdvyčio bute neteka karštas vanduo, gautas sausio 6-ąją. Jis taip pat informavo, kad buvo apsilankę įmonės "Klaipėdos vanduo" darbuotojai ir patikrino skaitiklį.
Įrenginys nebuvo užsikimšęs, o karštas vanduo netekėjo toliau. Savininko paprašyta, kad būtų kreiptasi į vandentiekininkus ir kad šie nuimtų skaitiklio plombą. Informuota, jog bus tvarkomas vamzdis.
"Buto savininkas buvo labai nemandagus. Jis tik šaukė", – dėstė vadovas.
S.Būdvytis į tarnybą skambino kovo 19-ąją. J.Kondrato teigimu, užfiksuota, kad vyras šaukė, piktinosi, jog "blogas vanduo", padėjo telefono ragelį.
Tos pačios dienos pavakare įmonės darbuotojai patikrino vamzdį. Paaiškėjo, kad jis užsikimšęs nuo skaitiklio iki bendro stovo. Savininkas pažadėjo paskambinti, kai bus nuimta plomba nuo skaitiklio.
Po trijų dienų šilumininkas mėgino vamzdį pravalyti trosu. Tačiau nepavyko. Susitarta, kad kovo 26-ąją jis bus keičiamas, bet savininkas informavo, kad jo neišleidžia iš darbo.
"Atvyko trijų žmonių komanda, o jo nebuvo. Ką mes galėjome padaryti? Kai vamzdis "užkepęs", jo prapūsti ar pravalyti neužtenka", – pabrėžė direktorius.
Problema – per karštas vanduo
J.Kondrato teigimu, norint pakeisti vamzdį visam namui reikia užsukti vandenį. Tad šiuos darbus tenka atlikti iš ryto, kai gyventojai yra darbe.
"Po darbų žmonės nori nusiprausti. Negalime jiems užsukti vandens tokiu laiku. Šiaip visada su klientu stengiamės sutarti jam palankų laiką", – tikino direktorius.
Pasak vadovo, paprastai vamzdžių "užkepimas" – šiaurinėje miesto dalyje esančių namų problema.
Pietinėje pusėje tokie atvejai yra reti. Taip nutinka, kai karšto vandens temperatūra yra per aukšta.
"Jei blogai veikia automatika, karštas vanduo gali užkaisti iki 60 ir daugiau laipsnių. Tada pradeda labiau išsiskirti kalkės vamzdynuose ir šie "užkepa". Įprasta karšto vandens temperatūra turi būti apie 55 laipsnius", – aiškino direktorius.
Komentaras
Algis Gaižutis
Klaipėdos savivaldybės Butų ir energetikos poskyrio vedėjas
Kreipimųsi dėl konfliktinių situacijų, kurios kyla tarp gyventojų ir įvairių tarnybų, tikrai sulaukiame. Pasitaiko, kad šilumos ūkio prižiūrėtojai negali patekti į aukštu žemiau ar aukščiau esančius butus patikrinti, ar juose nėra tokios pat problemos, kaip ir būste, kurio gyventojai kreipėsi.
Ypač daug rūpesčių dėl patekimo į viršutiniuose aukštuose esančius butus kyla rudenį, prasidėjus šildymo sezonui, kai reikia nuorinti šildymo sistemas. Tuomet kreipiamasi į namų administratorius. Būstų savininkai ieškomi į pagalbą pasitelkus kaimynus, žiniasklaidą.
Prižiūrėtojams su gyventojais, kurie neįsileidžia į būstą, rekomenduojama bendrauti raštu. Tuomet bus įrodymų, kad tikrai kreipėsi.
Atvejų, kai problema kyla bute ir jo savininkas pats nesutaria su tarnyba, pasitaiko labai retai. Situacija iš tikrųjų labai neįprasta.
Dažniausiai žmonės piktinasi, kad problema nesprendžiama iš karto. Tačiau gyventojai turėtų suprasti, kad šilumos ūkio prižiūrėtojai aptarnauja ne vieną namą.
Reikia susiderinti laiką, tokie darbai yra planuojami. Šioje situacijoje reikėtų daugiau geranoriškumo iš abiejų pusių. Jei vieni kaltins kitus, problema tikrai nebus išspręsta.
Naujausi komentarai