Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl vilkikų kamšačių – griežtesnis tonas uostininkams

2021-04-15 16:00

Pasitarime dėl vilkikų spūsčių Baltijos prospekte miesto vadovai ragino uostininkus operatyviau imtis veiksmų šiai problemai spręsti.

Paradoksas: Baltijos prospekte ir šiuo metu yra ženklas, draudžiantis sustoti, tačiau vilkikų vairuotojai turbūt mano, kad jis galioja tik tiems, kurie juda pirmąja juosta.
Paradoksas: Baltijos prospekte ir šiuo metu yra ženklas, draudžiantis sustoti, tačiau vilkikų vairuotojai turbūt mano, kad jis galioja tik tiems, kurie juda pirmąja juosta. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Įrengia ženklus

Dėl Baltijos prospekto ir Šilutės plento sankryžoje statomos estakados vilkikų eilės uostamiesčio gyvenimą verčia košmaru.

Darbo grupės virtualiame susitikime dalyvavo Susisiekimo ministerijos, Uosto direkcijos, Centrinio terminalo, keltų linijų, policijos ir kitų institucijų atstovai.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas sakė, kad savivaldybės atstovai turėjo kelis siūlymus.

Ne miestas yra problema terminalui ir keltų operatoriui, o terminalas yra tam tikras rūpestis miestui.

„Juos dar detalizuosime po savaitės vyksiančiame susitikime, tačiau tam tikrus dalykus galima įgyvendinti per savaitę. Uostininkai tikino, kad kai kuriems sprendimams realizuoti reikėtų vos ne metų. Į tai kategoriškai atsakiau: negalime net kalbėti apie tokius terminus. Sprendimai turi būti įgyvendinami kuo operatyviau“, – pabrėžė V.Grubliauskas.

Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus specialistai parengė kelis siūlymus.

Vytautas Grubliauskas / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Vilkikų spūsčių problemą padėtų spręsti, jei sunkiasvoris transportas būtų nukreipiamas kitomis gatvėmis. Tam rengiami informaciniai skydai, įspėsiantys vairuotojus rinktis kitus maršrutus.

Taip pat imtasi tobulinti šviesoforų valdymą, papildomai ženklinti gatves geltonais „koriais“.

Horizontalusis ženklinimas sankryžose įspės vairuotojus, kad nesusidarytų kamšačių pačiose sankryžose.

„Taip pat siūloma Baltijos prospekte sunkiasvoriam transportui palikti tik vieną juostą. Eismą turėtų reguliuoti įspėjamieji ženklai“, – paaiškino V.Grubliauskas.

Į keltą – vienu metu

Uosto atstovai pristatė siūlomas priemones, tarp kurių – didinti terminalo vartų pralaidumą, pasirūpinti papildomomis sunkiojo transporto susikaupimo aikštelėmis. Vilkikams ketinama atverti papildomus vartus į terminalą. Kalbėta ir apie technologinius sprendimus, kurie trumpintų vilkikų patekimo į terminalą laiką.

„Ne miestas yra problema terminalui ir keltų operatoriui, o terminalas yra tam tikras rūpestis miestui. Tuo reikėtų pasirūpinti už Klaipėdos ribų. Pasirinkimo nėra, visa tai reikia spręsti. Buvo aptarta daug galimybių – svarstyta, kaip reguliuoti vilkikų srautus dar jiems nepasiekus miesto. Kelių policija pasiūlė sunkiasvorio transporto nukreipimo schemas“, – tvirtino V.Grubliauskas.

Meras pastebėjo, kad ypač sudėtinga situacija gatvėse tampa tada, kai vilkikai suvažiuoja į miestą vienu metu, nes tą pačią dieną keltai išvyksta keliomis kryptimis.

„Rodos, antradieniais po pietų vienu metu suplaukia trys keltai. Tai – tam tikras problemos židinys. Šiuo metu telkiamos pastangos pasekmėms suvaldyti, o priežastis paliekame antrame plane“, – akcentavo V.Grubliauskas.

Optimizmu netrykšta

Virtualiame susitikime taip pat diskutuota apie teritorijas, esančias už miesto ribos, kuriose būtų galima laikinai sustatyti vilkikus.

Siūlyta juos į miesto gatves įleisti ribotais kiekiais. Tačiau neaišku, kas tai turėtų reguliuoti ir kokiose žemėse tie vilkikai turėtų stovėti.

„Yra tokių teritorijų. Būtų galima svarstyti siūlymą, bet uostininkai tai girdėdami optimizmu netryško. Suprantu, kad lengvų sprendimų nėra. Bet tai nereiškia, kad jų iš viso nėra. Uostininkams ir operatoriams palinkėjau, kad jie demonstruotų hiperaktyvumą, reikalingą šiai problemai spręsti“, – reziumavo V.Grubliauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų