Gerokai pabrangus benzinui vairuotojai suskubo į savo automobilius montuoti dujų įrangas. Jų paklausa taip ženkliai išaugo, jog kelias savaites tenka laukti eilėse, o meistrai išgyvena aukso amžių.
Įrangą montuoja ir per šventes
Pastaruoju metu dujinės įrangos meistrai darbo stoka nesiskundžia – brangstant degalams vis daugiau vairuotojų pageidauja į savo automobilius įmontuoti dujines įrangas.
Patekti pas šios įrangos montuotojus išties nėra paprasta – pas daugelį jų tenka užsirašyti iš anksto. Meistrai pripažino, jog susidaro nemažos eilės, tad dažnam jų klientui tenka laukti net po kelias savaites ar ilgiau.
Penkerius metus dujinę įrangą uostamiesčio vairuotojams montuojantis Aleksandras teigė, jog klientų pagausėjimą jis jaučiantis jau apie metus. Tad nebesuspėdamas darbuotis vienas jis priėmė dar kelis darbuotojus.
"Iš pradžių dirbau vienas, tačiau jau daugiau nei metus turiu pagalbininkų – vienas nieko nebesuspėju. Mes dirbame itin daug – net per šventes ir laisvadienius. Tačiau dėl to galime sau išsimokėti didesnius atlyginimus. Nors visose srityje algos darbuotojams mažėja, mes jas sau pasididinome apie 20 proc.", – patikino jis.
Pasak jo, daugiausiai klientų sulaukiama būtent tuomet, kai degalai ima brangti. Tuo metu, kai benzinas pinga, susidomėjimas dujine įranga vėl sumažėja.
Pageidauja visi
Anot Lietuvos automobilių dujų įrangos montuotojų asociacijos "Autoekologija" valdybos pirmininko Remigijaus Jonaičio, anksčiau dujinės įrangos dažniausiai norėdavo su senesniais bei iš Amerikos atvežtais automobiliais važinėjantys vairuotojai. Tačiau dabar jų pageidauja visi – ir pigesnių, ir itin prabangių, taipogi visiškai naujų automobilių savininkai.
"Kainų skirtumas tarp dujų, benzino ir dyzelino yra ženklus, tad daugelis vairuotojų įvertina tai, jog važinėti dujomis varomu automobiliu atsieina kone perpus pigiau. Juk daugeliui žmonių dabar kaina yra lemiamas dalykas", – komentavo R.Jonaitis.
Be to, anot jo, kai kuriems klientams rūpi ir ekologija – dujos yra ne tik pigiausias, bet švariausias, mažiausiai aplinką teršiantis kuras.
Dujos pabrango nepagrįstai
Nors šios įrangos paklausa kasmet vis auga, anot R.Jonaičio, jų kaina nedidėja – priešingai vis mažėja. Šiuo metu norintiems į savo automobilius įmontuoti dujų įrangą vidutiniškai tenka pakloti apie 2–2,5 tūkst. litų. Daugiau litų teks atseikėti tiems vairuotojams, kurių automobilių varikliai yra itin galingi. Tačiau ši kaina yra apie 20 proc. mažesnė, nei buvo prieš keletą metų.
"Įrangos paklausa didelė, todėl daugeliui atrodo, jog ir jų montavimas turėtų brangti, tačiau taip nėra – per pastaruosius keletą metų atsirado daug šią paslaugą teikiančių meistrų, tad dėl išaugusios konkurencijos kainos ėmė mažėti", – pabrėžė R.Jonaitis.
Nors automobilinės dujos yra kur kas pigesnės nei kiti degalai, vis dėlto R.Jonaitis piktinasi, jog pastaruoju metu jos ėmė nepagrįstai brangti. Jis įsitikinęs, kad tokiam jų brangimui pagrindo nebuvo ir nėra.
"Kadangi brango benzinas bei dyzelinas, degalinės savavališkai pabrangino ir dujas – jos šiuo metu pas mus kainuoja brangiausiai, palyginti su kitomis šalimis. Be to, Lietuvoje dujoms taikomas akcizas yra didžiausias Europoje, o kokybė – prasčiausia. Šalies valdžia nieko nekontroliuoja, todėl daroma, kas norima", – įsitikinęs R.Jonaitis.
Naujausi komentarai