Eilės pasienyje turi įtakos Klaipėdos uostui

Jau maždaug mėnesį pasienio erdvėje su Rusija ir Baltarusija yra nutįsusios kelių kilometrų sunkvežimių eilės.

Jau maždaug mėnesį pasienio erdvėje su Rusija ir Baltarusija yra nutįsusios kelių kilometrų sunkvežimių eilės.

Praėjusią savaitę maždaug 10 kilometrų ilgio eiles Baltarusijos pasienyje savo akimis teko matyti "Medininkų–Kamenyj Log" valstybės sienos perėjimo punkte. Vizualiai didesnės eilės yra Baltarusijos pusėje.

Pasienio kontrolės punktų direkcija skelbė, kad spalio pirmosiomis dienomis kaskart įvažiuoti į Lietuvą šiame poste eilėje laukė apie 1,2 tūkst. sunkvežimių. Tinklalapyje http://www.pkpd.lt/lt/border oficialiai buvo skelbiama, kad per valandą vidutinis pasienio posto laidumas yra 25 sunkvežimiai. 

Lietuvos muitinės tinklalapyje http://www.cust.lt  nurodomas detalesnis kiekvienos valandos sunkvežimių laidumas. Matyti, kad naktį laidumas sumažėja iki 20–23 sunkvežimių per valandą.

Nors oficialiai tikinama, kad į eilės galą atsistojęs sunkvežimis sieną įveikia maždaug per parą, teoriškai prie sienos tenka laukti apie dvi paras.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto  direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas sakė negalintis vienareikšmiai pasakyti, kad šiemet rugsėjį automobilių srautas per jūrų perkėlą, palyginti su praėjusių metų rugsėju, sumažėjo 8,5 proc. dėl išskirtinai didelių eilių Baltarusijos pasienyje. Ne vien tik eilės pasienyje turėjo įtakos sunkvežimiais gabenamų krovinių kritimui.

"Vartojimas vėl mažėja, ypač Rusijos rinkoje. Tai liudija keltais gabenamų krovinių kritimas ir rugpjūtį, nors tuomet tokių eilių kaip dabar pasienyje nebuvo", – pastebėjo A.Drungilas.

Jo nuomone, uostas eiles prie sienų ryškiau pajustų jei jos tęstųsi 3–4 mėnesius. Didesnė dalis krovinių iš Rusijos ar Baltarusijos į Klaipėdos uostą gabenama geležinkeliais. Juose nėra jokių  muitinės ar pasienio patikrinimų sutrikimų.

Didesnės ar mažesnės eilės prie sienos su Rusija ar Baltarusija, anot A.Drungilo, susidaro jei ne kasmet, tai kas dveji metai tikrai. Jo nuomone, vežėjai prisitaiko, ir kroviniai kaip riedėjo, taip ir rieda. Didesnę žalą dėl eilių pasienyje jaučia Lietuvos eksportas ir importas, bet ne tranzitiniai kroviniai, kurie keliauja per Klaipėdos uostą.


Šiame straipsnyje: pasieniseilėsKlaipėdos uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių