Eismo saugumui svarbus kiekvieno elgesys

Pradėkime nuo savęs

Prasidedant šaltajam metų laikui, kai eismo sąlygos tampa sudėtingesnės, K.Povilaitis teigė reguliariai išgirstantis kaltinimų kelininkams dėl nenuvalytų kelių ir dėl sudėtingų eismo sąlygų, tačiau jis paragino visus eismo dalyvius suvokti, kad vien tik valstybė ar jos institucijos negali pasirūpinti visų eismo dalyvių saugumu, kiekvienas mūsų turėtume įvertinti savo ir automobilio galimybes bei apgalvoti laukiančius pavojus. „Ne kartą teko lankytis Skandinavijoje. Švedijoje, Suomijoje, kai pusto ar sninga, eismas keliuose beveik sustoja. Niekas 6 val. ryto neskuba į darbus, rizikuodami savo sveikata ar net gyvybe, o jei nepasiseks – keikdami kelininkus. Vos tik liaujasi sniegas ar pūga, per 2–3 valandas eismas vėl atgyja. Taigi svarbu ne tik kitiems rodyti pirštu į jų klaidas, tačiau įvertinti ir savo elgesį“, – tvirtino vairavimo instruktorius

Jis paminėjo ir keletą paprastų dalykų, kuriuos padarę, kiekvienas prisidėtume prie saugesnio eismo šalies keliais. Reikia pasirūpinti, kad vaikai, pagyvenę artimieji dėvėtų atšvaitus, automobiliuose važiuotų užsegtais saugos diržais, vaikai būtų vežami automobilinėse kėdutėse, vairuotojai laikytųsi KET, neviršytų saugaus greičio, nevairuotų transporto priemonių apsvaigę nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų. „Jeigu visi padarysime šiuos iš pirmo žvilgsnio paprastus dalykus, manau, kad įrodysime ir sau ir kitiems, kad keliuose galime elgtis saugiai“, – kalbėjo K. Povilaitis.


Pasaulio sveikatos organizacijos skelbiami faktai apie eismo saugumą (parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos

Pusė žuvusiųjų keliuose yra labiausiai pažeidžiami kelių eismo dalyviai – pėstieji, dviratininkai, motociklų vairuotojai ir jų keleiviai.

Naudojant tinkamas vaikų tvirtinimo sistemas (kūdikių kėdutes, vaikų sėdynes ir paaukštintas sėdynes) vaikų žūčių kelių eismo įvykiuose galima sumažinti nuo 54 proc., iki 80 proc.

Saugos diržai priekinių sėdynių keleiviams mirtinų sužalojimų riziką sumažina 40–65 proc., galinių sėdynių keleiviams – 25–75 proc.

Geros kokybės apsauginis šalmas dviratininkams, motociklų, mopedų vairuotojams bei jų keleiviams mirties riziką kelių eismo įvykio atveju gali sumažinti beveik 40 proc., o sunkaus sužalojimo riziką – daugiau kaip 70 proc.

Saugaus greičio viršijimas – viena didžiausių saugaus eismo problemų, dėl kurios labai padidėja eismo įvykių rizika. Dėl šios priežasties įvyksta 30 proc. mirtinų eismo nelaimių.

Greičio kontrolė – svarbus būdas sumažinti traumatizmą bei mirčių skaičių kelių eismo įvykiuose, ypač tarp pėsčiųjų, dviratininkų ir motociklininkų.

Vairavimas išgėrus padidina eismo įvykio, kuris gali baigtis mirtimi arba sužalojimu, riziką.

Greitos ir kokybiškos pirmosios pagalbos suteikimas nukentėjusiesiems eismo įvykiuose gali išgelbėti daug gyvybių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių