Elektrinių autobusų pirkimas sukėlė klausimų

Uostamiestis pasirengęs žengti lemiamą žingsnį, plėtojant ekologiško viešojo transporto infrastruktūrą. Miesto taryba pritarė bendrovės Klaipėdos autobusų parko įstatinio kapitalo didinimui. Lėšos bus panaudotos elektrobusams įsigyti.

Pirmasis elektra varomas autobusas "Dancer" šią savaitę buvo pristatytas visuomenei. Autobusą pagamino elektrinio transporto sistemas "Dancer" kurianti bendrovė "Vėjo projektai".

Klaipėdiečių inžinierių sukurtas aplinkai nekenksmingas 26 vietų autobusas netrukus taps Klaipėdos viešojo transporto sistemos dalimi.

Elektra varomos transporto priemonės važiuoja tyliau, taupiau ir yra įkraunamos per kelias minutes.

Kadangi ši transporto priemonė sveria mažiau nei dyzeliu varomi autobusai, toks sprendimas padėtų ilgiau išsaugoti gatvių dangą nuo atsiveriančių įgriuvų.

Pastaraisiais metais Europos šalys pamažu atsisako vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių.

Viliamasi, jog elektrobusų integravimas į uostamiesčio viešąjį transportą prisidėtų prie taršos mažinimo mieste, skatintų investicijų pritraukimą.

Iki 2030-ųjų į Klaipėdos viešojo transporto sistemą turėtų įsilieti apie 60–70 tokių autobusų.

Vakar vykusiame Klaipėdos miesto tarybos posėdyje dauguma tarybos narių pritarė 665 tūkst. eurų padidinti Klaipėdos autobusų parko įstatinį kapitalą, už kurį bus įsigyti du elektrobusai. Jau rudenį jie išriedės į uostamiesčio gatves.

Vis dėlto ne visi balsavę miesto tarybos nariai pritarė tokiam siūlymui.

Politikas Viačeslavas Titovas ragino susilaikyti nuo sprendimo, kol visų aplinkybių neištirs Antikorupcijos komisija.

"Klaipėdos autobusų parkas nėra eksperimentų poligonas. Sprendimas reikalauja daug lėšų. Kyla daug klausimų. Tai gali turėti korupcijos kvapą. Siūlau atidėti, kol patikrins Antikorupcijos komisija", – svarstė V.Ttitovas.

Tokiam siūlymui antrino ir tarybos narė Nina Puteikienė.

"Raginu sprendimą atidėti. Pavyzdžiui, Vilnius įsigijo pigesnius, mažesnius elektrinius autobusus, kurie nuvažiuoja 180 kilometrų vienu įkrovimu. Ar nebūtų geriau paleisti daugiau mažų autobusų, kurie saugotų gatvių dangą?" – klausė politikė.

Kiti miesto tarybos nariai įstatinio kapitalo didinimui pritarė motyvuodami, kad kol kas pateiktas tik bandomasis projektas, ir visi klausimai bus išspręsti ateityje.

Anot tarybos nario Andriaus Petraičio, tai idealus pavyzdys, skatinantis investicijų atsiradimą mieste, ekologiją, taršos mažinimą, tad projekto palaiminimas atvertų daugiau galimybių miestui ir leistų efektyviau kovoti su taršos problemomis.

Klaipėdos autobusų parko įstatinio kapitalo didinimui pritarė 24 tarybos nariai iš 26 balsavusiųjų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
O kokios pajamos į Lietuvos biudžetą ? Tie lopai lygino su užsienietišku produktu ? Matyt kažkas sudomintas dyzelio pardavimu kaip Kaune ir kad iš valstybės daugiau pinigų iškeliautu , nu ir aišku savo tarpininkai .

Jelena

Jelena portretas
Apie langus... Gerai, jeigu kondicionierius gerai dirba...O jeigu nelabai gerai? Eigu žmogus važiuoja automobilių, jam visiškai nesvarbu yra langai arba ne. Klaipėdoje yra daug naujų autobusų, bet dar yra senį autobusai be kondicionierių ir be atidaromų langų. Pabandykite kelias stoteles 3,4,6,14 autobusų (atsiprašau, jeigu klystu, tas maršrutus aptarnauja UAB "Pajūrio autobusai" arba UAB "Gintarinis vairas", tikrai ne "Klaipėdos autobusų parkas"), kur nėra langų, vasaros, karštų metų pravažiuoti kelis stotelės...Kvėpuoti neįmanoma... Oro autobuse nėra. 3 maršruto autobusu žmonės važiuoja į Universitetinę ligoninę, pas gydytojus. Žmonės jau turi problemos su sveikatą, daug garbingo amžiaus žmonių. Ir autobuse turi būti žmoniškos sąlygos.

Skaitau straipsni

Skaitau straipsni portretas
O tai kur autobuso parko paskaičiavimai? Politikai su savo lozungais tai viena o skaičiai tai visai kas kita.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių