Laivuose daugėja dujų
Estijos kompanija „Eesti Gaas“ Suomijos Hanko uoste dujomis pradėjo bunkeriuoti du didžiausius pasaulyje automobilių transportavimo laivus. Kartą per savaitę į kiekvieną laivą įpilama po 72 tonas suskystintųjų gamtinių dujų.
Šie laivai pristato automobilius iš Europos uostų į Suomiją ir Rusiją.
Be šių dviejų laivų, kompanija „Eesti Gaas“ SGD dujomis dar bunkeriuoja ir tarp Talino bei Helsinkio plaukiojantį keltą „Megastar“. Šį laivą „Eesti Gaas“ dujomis jau pildė per du tūkstančius kartų.
Vienas iš „Eesti Gaas“ valdybos narių Kalevas Reiljanas teigė, kad dujomis varomų laivų daugėjo, o dar labiau padaugės po 2020 m., kai visame pasaulyje bus įvesti griežtesni laivų kuro reikalavimai.
Viltys dėl bunkeriavimo Klaipėdoje
Kai Klaipėdos uoste 2014 m. buvo atidarytas SGD terminalas, labiausiai tikėtasi ir laukta, kad su vienu pirmųjų Baltijoje tokio tipo terminalų Klaipėdos uostas taps ir vienu iš laivų bunkeravimo dujomis lyderių Baltijos jūros regione.
Juo labiau, jog buvo statomas didžiausias pasaulyje bunkeriavimo laivas „Kairos“, kurio dalininkas yra ir „Klaipėdos nafta“.
„Kairos“ atplaukė, „Klaipėdos naftos“ dalies tarp jo savininkų nelieka. Nuo rugsėjo 30 d. šis laivas įgįs vienintelį šeimininką „Nauticor“ kompaniją.
SGD bunkeriavimo verslas Klaipėdoje labiau nesuklestėjo. Buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas Mindaugas Jusius teigė, kad į Klaipėdą atplaukusiems laivams SGD bunkeriuoti užteks ir „Klaipėdos naftos“ teritorijoje įrengtos SGD paskirstymo stoties.
Belieka skaičiuoti kiekvieną į Klaipėdos SGD terminalą atplaukiantį dujovežį ir kiekvieną „Kairos“ pasirodymą, kurio misija yra tik tokia, kad iš Klaipėdos SGD terminalo į „Klaipėdos naftos“ SGD paskirstymo stotį nuplukdo reikalingą dujų kiekį.
Ar tai nėra menkniekis, palyginti su verslu, kurį galėtų sudaryti tai, jei Klaipėdos uoste būtų atskiras bunkeriavimo dujomis laivas?
Kuriasi SGD bunkeriuotojų laivynas
Laivų bunkeravimui Estijos kompanija „Eesti Gaas“ įsigijo devynias specialias autocisternas. Jos pervežamos automobiliais vilkikais.
„Eesti Gaas“ valdybos narys K.Reiljanas teigė, kad dalis dujų laivams bunkeriuoti pirkta iš Rusijos, dalis iš Suomijos ir Lietuvos.
Praėjusiais metais „Eesti Gaas“ į laivus užpylė 16 tūkst. tonų SGD. Šiemet tą kiekį tikimasi gerokai padidinti.
„Eesti Gaas“ užsakymu šiuo metu Olandijoje yra statomas specialus bunkeriavimo dujomis laivas. Kai jis bus pastatytas, „Eesti Gaas“ tikisi išplėsti savo rinką ne tik Suomijos įlankoje, bet ir rytinės Baltijos dalyje.
Nebūtų nieko nuostabaus, jei estų dujų bunkeriuotojas atplauktų pildyti dujomis laivų ir į Klaipėdos uostą. Ar Lietuvos dujininkams dėl to nebus gėda, kad turint pirmąjį rytinės Baltijos dalyje SGD terminalą, nepavyko plačiau įsukti šio verslo, o gal ir nesiekta, kaip tą darė estai?
Tuo pačiu metu SGD bunkeriavimo laivų verslas vis labiau plečiasi. Baltijos ir Šiaurės jūros regione šių metų viduryje jau buvo 7 SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivai. Dar du buvo statomi ir planuota, kad dar šiemet pradės veiklą.
Naujausi komentarai