Greičio slopinimo kalneliai veiksmingi ne visose miesto vietose. Birutės gatvės 19 namo gyventojai prieš daugiau nei metus sumontuotus įrenginius paprašė pašalinti. Teigiama, kad dėl jų byra namas.
Norėjo uždaryti gatvę
Į Saugaus eismo komisiją kreipėsi Birutės gatvės 18 namo gyventoja. Moteris prašė, kad būtų nuimti prie pastato įrengti greičio slopinimo kalneliai.
„Kai pro juos važiuoja mašinos atrodo, kad žemės drebėjimas prasidėjo. Kai kurie automobiliai nė nesustodami pralekia, kiti pristabdo ir po to nurūksta. Dėl triukšmo ir dūmų neįmanoma lango, kuris yra į tą pusę atsidaryti. Kai pravažiuoja mašinos, byra tinkas“, – dėstė moteris.
Pasak klaipėdietės, name jau atsirado plyšiai: „Iš pradžių manėme, kad sėsta namas. Tačiau greičiausiai viskas dėl kalnelių ir per juos važiuojančių transporto priemonių“.
Saugaus eismo komisijos nariai iš pradžių abejojo, ar reikia naikinti greičio slopinimo kalnelius. Jie domėjosi, kieno iniciatyva įrenginiai buvo sumontuoti.
„Ar nebus taip, kad panaikinsime kalnelius, o po to ateis kiti gyventojai ir piktinsis, kad taip pasielgėme“, – svarstė komisijos nariai.
Pasak klaipėdietės, su kalnelių panaikinimu sutinka dauguma namo gyventojų. Klaipėdos kelių policijos biuro Administracinės veiklos poskyrio vyresnysis specialistas Gintaras Kučinskas tvirtino, kad kalneliai šioje vietoje įrengti, nes buvo didelis avaringumas. Taip pat buvo gautas toks prašymas.
Klaipėdietės nuomone, eismą Birutės gatve reikėtų apriboti labiau.
„Leiskite mums pasistatyti gėlių vazonus ties namo pabaiga. Žmonės galėtų važiuoti iki jų. Tada sumažėtų judėjimas šia gatve, o tai neįmanoma gyventi“, – dėstė klaipėdietė.
„O kas būtų, jei aš sugalvočiau Baltijos prospektą uždaryti? Miesto gatvių uždaryti negalima“, – pabrėžė G.Kučinskas.
Saugaus eismo komisija pritarė greičio slopinimo kalnelių panaikinimui.
Įrengs pėsčiųjų šviesoforus
Dėl priešingos problemos kreipėsi Joniškės gatvės gyventojai. Jie prašė ties šios gatvės 14 namu įrengti greičio slopinimo kalnelius.
„Pėsčiųjų perėja nuo šios vietos yra už kelių šiltų metrų. Vaikai, eidami į stotelę, gatvę kerta nelsitinoje vietoje. Gali įvykti nelaimė“, – dėstė gyventojai.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė atkreipė dėmesį, kad šioje vietoje greitis yra ribojamas iki 40 kilometrų per valandą. Daugiau jau riboti nereikėtų.
Saugaus eismo komisijos nariai pastebėjo, kad namas yra arti gatvės. Įrengus kalnelius jiems gali kilti tokių pat problemų kaip Birutės gatvės 18 namui.
Kol kas nuspręsta įrenginių nemontuoti, o paieškoti efektyvesnių priemonių.
Pokyčiai ateityje laukia pėsčiųjų perėjos Liepojos gatvėje ties ligonine. Dabar dalis jos yra ant posūkio. Nuspręsta ją perkelti toliau nuo posūkio, įrengti pėsčiųjų ir dviratininkų šviesoforus, valdomus mygtuku.
Tačiau kada tai bus padaryta, neaišku. Pasak Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, kitais metais tam gali nebūti lėšų.
Pasak vadovo, vien perėjos perkėlimas problemos neišspręs: „Čia esmė šviesoforai ir mygtukas“.
Piktina iškiliosios perėjos
Diskusijos tarp Saugaus eismo komisijos narių įsiplieskė dėl iškiliosios pėsčiųjų perėjos įrengimo ties Debreceno gatvės 64A namu, prekybos centru. Perėją pasiūlė padaryti policija.
Pasak G.Kučinsko, šioje vietoje įvyksta daug avarijų, sužalojami pėstieji.
Su iškiliosios perėjos įrengimu nesutiko viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis. Jo nuomone, šioje vietoje užtektų greičio slopinimo kalnelio.
„Baikite su tomis iškiliomis perėjomis. Problemų jau turime Minijos gatvėje, kur jų daug prirengta. Autobusams per jas važiuojant, griūva keleiviai."
G.Kučinskas pabrėžė, kad viskas daroma dėl žmonių saugumo.
Anot jo, greičio kalneliai neriboja autobusų ir vilkikų greičio, nes šie juos „apžergia“. Jie neefektyvūs Baltijos prospekte, kur važiuoja daug sunkiasvorių mašinų.
G.Neniškis tvirtino, kad rūpinasi keleivių saugumu. Pasak jo, vilkikai Debreceno gatve nevažinėja, o atvejų, kai autobuso vairuotojas partrenkė žmogų, nėra.
Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas pasiūlė atidėti šį klausimą, kol specialistai nuspręs, kokios saugumo priemonės geriausios Debreceno gatvėje. Komisijos nariai tam pritarė.
Atsiras pėsčiųjų salelė
Pokyčių bus ir Smiltelės gatvėje tarp Taikos prospekto ir Liubeko gatvių. Čia bus pratęsti atitvarai, kad pėstieji negalėtų kirsti gatvės neleistinoje vietoje, ką dabar daro dažnai.
Taikos prospekte ties Bijūnų gatve bus įrengta pėsčiųjų salelė. Šioje vietoje yra nukentėjęs ne vienas žmogus. Manoma, kad čia yra per didelis atstumas kirsti gatvę vienu kartu.
Kretingos ir Klaipėdos gatvių sankryžoje numatoma įrengti mažą žiedinę sankryžą, kad eismas būtų saugesnis. Šioje vietoje yra didelis avaringumas.
Naujausi komentarai