Antradienį AAD Jūros aplinkos apsaugos skyrius, pasinaudodamas Lietuvos kariuomenės Karininių oro pajėgų budinčiu paieškos ir gelbėjimo sraigtasparniu, atliko pirminę taršos incidento vandenyje žvalgybą iš oro: įvertinti naftos produktų šleifo parametrai ir dreifavimo kryptis. Įvertinus pirminius duomenis, papildomai pasitelkiant gautas Europos jūrinio saugumo agentūros (angl. EMSA CleanSeaNet) palydovines nuotraukas, nustatyta, kad naftos dėmė yra maždaug 9 kilometrų ilgio ir 2 kilometro pločio, ji pasklidusi į pietryčius nuo Būtingės terminalo.
Įvertinus užfiksuotos dėmės parametrus, pirminiais duomenimis, ant vandens paviršiaus yra nuo 1,8 t išsiliejusios naftos. Tikėtina, avarijos metu į aplinką pateko ženkliai didesnis naftos kiekis, nes dalis naftos nuskendo ar išgaravo.
Trečiadienį AAD specialistai, naudodami SeaTrackWeb naftos taršos sklaidos jūroje modelį, pateikė prognozę dėl naftos sklidimo taršos trajektorijos. Modeliavimo rezultatai parodė, kad šiandien naftos teršalai pasieks Latvijos teritorinius vandenis.
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai pasitelkdami Aplinkos apsaugos departamento Jūros aplinkos apsaugos laivą „Jūrinis“ vyksta imti taršos mėginių, tačiau darbus sunkina blogos oro sąlygos, kurios kelia pavojų žmonių saugumui. Teršalų likvidavimo darbus koordinuoja Lietuvos kariuomenės karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Nuo vakar dienos surinkta per 25 m3 teršalų (emulsiuoto vandens).
Dėl šio įvykio pradėtas neplaninis įmonės AB „Orlen Lietuva“ patikrinimas, kurio metu bus nustatytas tikslus į aplinką pateikusių teršalų kiekis, tai pat bus vertinamas aplinkai padarytas poveikis ir skaičiuojama žala.
Aplinkos apsaugos departamentas ir Aplinkos apsaugos agentūra dėl šio atvejo informacija keičiasi ir veiksmus koordinuoja su Latvijos valstybine aplinkos tarnyba.
Naujausi komentarai