Vos spėjo sustabdyti
Nelikus sniego, miesto gatvėmis vėl ėmė riedėti elektriniai paspirtukai.
Vienas klaipėdietis vakar skundėsi, kad antradienį sutemus Liepų g. prieš pat jo automobilį iššoko įsibėgėjęs paspirtukas. Jo vairuotojas, net neapsidairęs, tamsoje kirto sankryžą, esančią už istorinio pašto. Klaipėdietis vos spėjo sustabdyti mašiną.
„Nepartrenkiau per Marytės plauką. Norėjau išlipti ir dėti į snukį, būčiau jam parodęs tikrąjį mikrojudumą, – emocijų neslėpė vyras, dar ir baiminęsis, kad dėl svetimo neatsakingumo galėjo atsidurti už grotų. – Pervažiuotum, vis tiek būtum kaltas.“
Vaikams šalmas – privalomas
Nuo šių metų sugriežtintos Kelių eismo taisyklės (KET) išties įpareigoja kiekvieną paspirtuku važiuojantį asmenį elgtis atsakingai.
„Visų pirma, elektrinės transporto priemonės gavo naują sąvoką. Elektrinis paspirtukas, kaip ir bet kokia kita elektrinė priemonė, pavyzdžiui, elektrinė riedlentė, elektrinis balansinis vienratis ar riedis, nuo 2024 metų pradžios yra vadinama elektrine mikrojudumo priemone“, – aiškino Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Andromeda Grauslienė.
Andromeda Grauslienė / Vytauto Petriko nuotr.
Dabar elektriniais paspirtukais važinėti galima sulaukus 16 metų, o norintieji važinėtis nuo 14 metų turės išklausyti mokymo kursą ir įgyti pažymėjimą.
Nepilnamečiams šalmas – privalomas visuomet, o suaugusiesiems – važiuojant važiuojamąja kelio dalimi, taip pat važiuojant tokiu keliu, privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę ar įjungti šviesas.
Pro pėsčiąjį – itin lėtai
Naujose KET nustatyta, kad važiuoti elektrine mikrojudumo priemone leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų takais arba dviračių juostomis. Šaligatviu arba važiuojamąja dalimi leidžiama važiuoti, tik kai nėra šių kelio elementų.
Elektrinis paspirtukas, kaip ir bet kokia kita elektrinė priemonė, pavyzdžiui, elektrinė riedlentė, elektrinis balansinis vienratis ar riedis, nuo 2024 m. pradžios yra vadinama elektrine mikrojudumo priemone.
Maksimalus leistinas elektrinio paspirtuko važiavimo greitis turi būti 20 km/val., o važiuojant pro pat pėsčiąjį – ne didesnis kaip 7 km/val.
Elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis draudžiama važiuoti per pėsčiųjų perėjas, automagistralėmis ir greitkeliais, vežti keleivius, kirsti kelią tam nepritaikytose vietose.
Pasak Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnų, visi eismo dalyviai, tarp jų ir pėstieji, dviračių bei elektrinių paspirtukų vairuotojai, privalo laikytis jiems galiojančių KET, kelyje turi būti atidūs bei tolerantiški vieni kitų atžvilgiu.
Minėtų taisyklių nesilaikymas užtrauks baudą nuo 20 iki 40 eurų, vairavimas neblaiviam – nuo 80 iki 200 eurų.
Naujausi komentarai