- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos prieš kelis metus pastatytą Centrinio Klaipėdos terminalo pirsą jau tenka ilginti, nes jis nėra patogus švartuoti laivams.
Keltų pirsas - per trumpas
Šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija yra paskelbusi Centrinio Klaipėdos terminalo pirso prailginimo projektinį konkursą. Pirsą rengiamasi prailginti 50 metrų. Dabar pirsą sudaro 80A ir 81A krantinės, kurios yra atitinkamai 252 ir 287 metrų ilgio. Prie jų gali švartuotis atitinkamai 199 ir 228 metrų ilgio laivai. Pirso plotis yra 12 metrų.
Parengus dokumentus pirsą Uosto direkcija realiai galėtų prailginti šių metų pabaigoje arba 2017 metais.
Kiek tai kainuos preliminariai paaiškės rengiant pirso prailginimo techninius pasiūlymus. Jie turi būti pateikti dar šiais metais.
Pritrauks naujus laivus
Nuo 2015 metų gegužės iš Centrinio Klaipėdos terminalo jūrų keltai plaukioja į Švedijos Karlshamno uostą.
Šiuo metu šioje linijoje plaukioja keltai „Optima Seaways“, „Victoria Seaways“ ir „Patria Seaways“. Visi jie plaukia su Lietuvos vėliava.
„Optima Seaways“ dedveitas yra 7500 tonų, ilgis – 186 metrai, plotis 25,6 metrai. 8500 tonų dedveito „Victoria Seaways“ ilgis yra 199,98 metrai, plotis 27 metrai. „Patria Seaways“ dedveitas 4758 tonos, jo ilgis 154 metrai plotis 24,33 metrai.
Teoriškai visus laivus galima švartuoti prie Centrinio Klaipėdos terminalo pirso ir tai daroma. Tačiau intensyvinant laivybą pirso prailginimas yra būtinas.
Prailginus pirsą į Centrinį Klaipėdos terminalą ketinama perkelti ir Klaipėdos – Kylio linijos laivus. Šioje linijoje plaukioja „Regina Seaways“ ir „Athena Seaways“. „Regina Seaways“ yra tokio pat dydžio kaip ir „Victoria Seaways“. Jos ilgis yra 199,98 metrai, plotis 27 metrai. „Athena Seaways“ – ilgis 198,99 metrai, plotis 26,61 metras. Tai yra beveik toks pats kaip ir „Victoria Seaways“ ir „Regina Seaways“.
Dėl jų rotacijos švartuojant laivus prie krantinių iš esmės ir prašoma prailginti pirsą. Taip pat prailgintas pirsas sudarytų sąlygas į Klaipėdą atvesti naujus didesnius laivus.
Darbai pagal danų prašymą
Apie tai, kad Klaipėdos uoste pastatytas Centrinio Klaipėdos terminalo pirsas nėra patogus „DFDS Seaways“ laivams priimti 2015 metais prabilo „DFDS Seaways“ kompanijos Baltijos regiono vadovas Andersas Refsgaardas.
A.Refsgaardo teigė, kad Centriniame Klaipėdos terminale pastatyti per trumpi pirsai. Jie turėtų būti prailginti iki 50 metrų. Taip pat į krantines turėtų būti nutiesta nauja geležinkelio linija, kad iš laivų galima būtų paimti atgabentas pavienes prekes konteineriuose ir kitose pakuotėse.
Nuo projektų rengimo iki Centrinio Klaipėdos terminalo užbaigimo praėjo keletas metų. Krantinės buvo pritaikomos vieniems laivams, o užbaigus jas atsirado kiti – ilgesni.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigė, kad pagal danų pageidavimą nutiesti geležinkelio liniją nėra itin sunku. Kiek sunkiau pasirodė esant prailginti pirsą. Tokiam veiksmui atlikti reikia parengti poveikio aplinkai vertinimą ir kitus aplinkai jautrioje vietoje esančio objekto statybos įteisinimo dokumentus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos – sporto aikštynas
Už pusę milijono eurų iš miesto biudžeto šalia „Gilijos“ pradinės mokyklos įrengtas naujas sporto aikštynas. Iki tol šioje daugiau nei pusantro hektaro užimančioje mokyklos teritorijoje dažniausiai telkšo...
-
Automobilių stovėjimo aikštelės neįgaliojo vietoje – duobė
Baltijos prospekte prie parduotuvės esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje, neįgaliesiems skirtoje vietoje – duobė. Dėl kokių priežasčių ji galėjo atsirasti, nežinoma, tačiau dėl to į parduotuvę atvykę negalią turintys klie...
-
Klaipėdos darbo inspekcijos vadovui – ieškinys
Prokuratūra iš Kretingos rajono savivaldybės tarybos nario Vytauto Ročio, einančio ir Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos teritorinio skyriaus vadovo pareigas, siekia priteisti per 10 tūkst. eurų. Įtariama, kad tokia suma nepagrįstai panau...
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų17
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...