Uostamiesčio savivaldybė investicijas į senamiestį nori pritraukti, sumažindama reikalaujamų įrengti automobilių stovėjimo vietų skaičių prie atnaujinamų ar statomų objektų. Tačiau su tokiu siūlymu sutinka ne visi politikai.
Padėtų atgaivinti senamiestį
Parengtame miesto tarybos sprendimo projekte numatyti lengvatiniai stovėjimo vietų koeficientai senamiestyje – raudonojoje zonoje – ir centrinėje miesto dalyje – geltonojoje zonoje.
Pirmojoje teritorijoje siūloma taikyti koeficientą 0,5. Tokiu atveju, jei prie pastato reikėtų įrengti 10 vietų, investuotojui užtektų penkių. Centrinėje miesto zonoje koeficientas siektų 0,75.
Tikimasi, kad priėmus šį sprendimo projektą bus sudarytos geresnės sąlygos verslo investicijoms minėtose miesto dalyse, o tai prisidėtų prie senamiesčio gaivinimo, suaktyvintų esamų pastatų restauravimą, naujų verslo objektų statybą.
Be to, būtų skatinamas judėjimas bevariklėmis transporto priemonėmis, naujų antžeminių ar požeminių automobilių saugyklų įrengimas.
Kompensacijos teko atsisakyti
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė priminė, jog Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkas rengė diskusiją, kad būtų išsiaiškinta, kodėl senamiestis verslininkams nėra patrauklus.
Pastarieji aiškino, kad negali investuoti į pastatus, nes nėra galimybių prie jų įrengti nustatyto automobilių stovėjimo vietų skaičiaus.
„Taip gimė ši idėja. Senamiestyje labai trūksta automobilių stovėjimo vietų“, – teigė pavaduotoja.
Šis sprendimo projektas miesto tarybai bus teikiamas jau antrą kartą.
Pirmajame taip pat buvo numatyta, kad verslininkai turėtų savivaldybei sumokėti tūkstančio eurų kompensaciją už kiekvieną neįrengtą stovėjimo vietą minėtoje teritorijoje.
Planuota, kad gautos lėšos būtų kaupiamos specialiame fonde, o vėliau panaudojamos požeminėms ir antžeminėms automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti.
Tačiau sprendimui paprieštaravo Vyriausybės atstovo tarnyba. Tad parengtas naujas projektas. Tiesa, ir jis tarp Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto narių sukėlė diskusijų, nors šie ir sutiko, jog palengvinti sąlygas investuotojams senamiestyje reikia.
Svarstymą atidėjo
Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto narys Vidmantas Plečkaitis klausė, kodėl verslininkai negali dalies vietų įrengti senamiestyje, o likusias ten, kur nurodo savivaldybė.
„Galėtume palikti plotą, kur jie galėtų tai daryti. Tai nebūtų pinigų ėmimas“, – tvirtino politikas.
Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariai pasiūlė šio klausimo nagrinėjimą atidėti kitam kartui, nes jis nebus svarstomas ketvirtadienį vyksiančiame miesto tarybos posėdyje. Tam buvo pritarta.
Finansų ir ekonomikos komiteto narys Rimantas Taraškevičius atkreipė dėmesį, kad Klaipėda nėra pirmoji, kuri taikytų tokias lengvatas senamiestyje.
„Perbėgus akimis per senamiestį nelabai rastum plotų, kur būtų galima statyti mašinas“, – teigė R.Taraškevičius.
Finansų ir ekonomikos komiteto nariai pritarė sprendimo projektui be didelių diskusijų.
A.Velykienė taip pat atkreipė dėmesį, kad savivaldybė neatsisako tikslų statyti daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių. Jos buvo numatytos Bangų, Galinio Pylimo gatvėse.
Naujausi komentarai