Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas

Uostamiesčio inžinierių pagamintas elektra varomas autobusas „Dancer“ trečiadienį apsuko pirmąjį savo ratą Klaipėdos centrinėmis gatvėmis. Gali būti, kad šį rugsėjį mieste ims kursuoti dvi tokios elektrinės transporto priemonės, atsieisiančios 700 tūkst. eurų.

Pristatė visuomenei

Klaipėdiečių trejus metus nuo eskizo kurta inovatyvi susisiekimo priemonė, panašu, jau greitai bus integruota į Klaipėdos viešojo transporto sistemą.

Teigiama, kad mėlynos spalvos elektrobusas su 26 keleiviais sveria mažiau nei tuščias dyzelinis.

Be to, jis visiškai neteršia aplinkos, važiuoja taupiau, yra tylesnis ir įkraunamas vos per kelias minutes. Vienu įkrovimu, priklausomai nuo to, kaip intensyviai naudojama kondicionavimo sistema, gali nuvažiuoti apie 100 km.

„Dancer“ yra aprūpintas online stebėjimo sistema, leidžiančia sekti informaciją apie kiekvieno elektrobuso darbą kompiuterio ekrane. 

Anot gamintojų, gautas Europos Sąjungos sertifikatas patvirtina, kad „Dancer“ atitinka visus bendrijos reikalavimus, yra saugus ir gali būti naudojamas keleivių vežimui bet kuriame Lietuvos ar užsienio mieste.

Kaip teigė elektrinio transporto sistemas „Dancer“ kuriančios bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, sertifikatas reiškia, kad iš tyrimų ir kūrimo etapo komanda išeina į serijinės gamybos kelią.

Šiuo metu bendrovėje dirba 39 specialistai, tačiau artimiausiais mėnesiais jų skaičius bus didinamas dešimtimis. 

Bilietų kainos nesikeis

Planuojama, kad iki 2030 m. Klaipėdos viešojo transporto sistemą sudarys apie 60–70 elektrobusų.

Pasak A. Naujėko, elektrobusai yra šiek tiek brangesni už dyzelinius, tačiau jų eksploatavimas – pigesnis.

Rugpjūčio viduryje du nauji elektrobusai turėtų būti perduoti savivaldybės kontroliuojamai bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“, o liepą šalia Klaipėdos autobusų stoties bus įrengta ir įkrovimo stotelė.

„Šiuo metu statome savo gamybinę laboratoriją, kurioje bandysime ieškoti sprendimų, kaip pagreitinti pačią gamybą. Kol kas didžiausias iššūkis yra tiekimo grandinė“, – kalbėjo pašnekovas.

Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas atkreipė dėmesį, kad visuomenei pristatytas autobusas – tik bandomoji versija, juo keleiviai judės įvairiais maršrutais. Kiti du elektriniai autobusai, kuriuos bendrovė įsigis, į gatves turėtų išvažiuoti rugsėjį.

V. Ramanausko žodžiais, nors elektra varomų autobusų eksploatacija – trigubai pigesnė nei dyzelinių, bilietų kainos keleiviams esą nekis.

Naujas dyzelinis autobusas vidutiniškai kainuoja 180 tūkst. eurų, dujinis – 220 tūkst. eurų, o varomas elektra – 350 tūkst. eurų.

„Tai – pigiausia, kas man yra žinoma. Realiai rinkoje vyrauja 400–450 tūkst. eurų už vieną eleketrobusą. Nepigi investicija, kuri, planuojame, atsipirks per 8–10 ar net 12 metų“, – pridūrė V. Ramanauskas. 

Teigiama, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ – vienas „žaliausių“ Lietuvoje, 60 proc. bendrovės autobusų – yra ekologiški (varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis), o ateityje didžiąją dalį jų sudarys elektriniai.

Dalį jau sumokėjo

Klaipėdos miesto savivaldybė parengė sprendimo projektą, kuriuo siekiama padidinti bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ įstatinį kapitalą 665 tūkst. eurų.

Jei ketvirtadienį posėdžiausianti miesto taryba tam pritars, šie pinigai bus panaudoti dviem elektra varomų autobusų įsigijimui ir pakrovimo stotelių infrastruktūros įrengimui.

Vieno elektrobuso kaina – 350 tūkst. eurų, taigi dvi transporto priemonės miestui atsieis 700 tūkst. eurų.

Geriausia, kad pavyzdį rodytų Klaipėdos miesto įmonės.

Pagal sutartyje numatytą įsipareigojimą, dar pernai „Klaipėdos autobusų parkas“ bendrovei „Vėjo projektai“ sumokėjo avansą – 35 tūkst. eurų.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis vylėsi, kad tarybos nariai nesispyrios.

„Tai – mieto įsipareigojimas savo bendrovei. Jeigu norime ekologinio proveržio, reikia investuoti. Ir geriausia, kad pavyzdį rodytų Klaipėdos miesto įmonės“, – tikino G. Neniškis.

Per dešimtmetį taršių viešojo transporto priemonių mieste turėtų nelikti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
As visims elektrobusu propaguotojams visada uzduodu du tuos pacius klausimus,i kuriuos niekaip negaunu atsakymu.1.Jeigu tam tikra skaiciu autobusu arba troleibusu pakeisime lygiai tuo paciu skaiciumi jusu elektrobusu,ar bus islaikyti tie patys judejimo intervalai? 2.Ar zenkliai nepadides keleiviu pervezimo savikaina? Tai kad nauju elektrobusu eksploatavimo islaidos mazesnes,negu dabar eksploatuojamu,-nieko nuostabaus,naujos technikos eksploatavimas visada pigesnis negu senos,o stai,kai sita technika pasens,ir teks ja daznai remontuoti ir keisti susidevejusias detales ir labai brangius akumuliatorius,tai jau klausimas ar situ elektrobusu eksploatavimas bus pigesnis,negu,sakykim,seno autobuso arba troleibuso,Atsakykite i siuos klausimus,jeigu kas zinote atsakymus,arba turite duomenis ir skaiciavimus.

KLP

KLP portretas
butu malonu matyti 9 marsrutu tie autobusai ,jie arciausiai namu pravaziuoja !!!!

Jelena

Jelena portretas
Dariui...Apie langus... Gerai, jeigu kondicionierius gerai dirba...O jeigu nelabai gerai? Eigu žmogus važiuoja automobilių, jam visiškai nesvarbu yra langai arba ne. Klaipėdoje yra daug naujų autobusų, bet dar yra senį autobusai be kondicionierių ir be atidaromų langų. Pabandykite kelias stoteles 3,4,6,14 autobusų (atsiprašau, jeigu klystu, tas maršrutus aptarnauja UAB "Pajūrio autobusai" arba UAB "Gintarinis vairas", tikrai ne "Klaipėdos autobusų parkas"), kur nėra langų, vasaros, karštų metų pravažiuoti kelis stotelės...Kvėpuoti neįmanoma... Oro autobuse nėra. 3 maršruto autobusu žmonės važiuoja į Universitetinę ligoninę, pas gydytojus. Žmonės jau turi problemos su sveikatą, daug garbingo amžiaus žmonių. Ir autobuse turi būti žmoniškos sąlygos.
VISI KOMENTARAI 35

Galerijos

Daugiau straipsnių