„Viskas vyko pagal planą, sklandžiai, išvažiavo vidurnaktį, važiavo apie dvi valandas ir sustojo po dviejų valandų prie Tilžės turgaus Klaipėdoje, pirmoji poilsio stotelė, kurioje ilsėsis reaktorius šiandien dieną. Vakare vėl apie 9 val. pajudės link Jokūbavo“, – BNS sekmadienį sakė K. Gendvilė.
Pasak „Orlen Lietuva“ atstovės, pažiūrėti išskirtinio įrenginio gabenimo susirinko gausus būrys žmonių: „Buvo apie 1–1,5 tūkst. žmonių lydinčių, kurie ėjo iš paskos, labai daug žiūrovų“.
I. Gelūno/BNS nuotr.
Per pirmąją naktį reaktorius įveikė 2,5 kilometro, antrąją vyks toliau ir ilgiau – planuojama 13 kilometrų kelionė.
„Planuojama pradėti apie devintą ir baigti kelionę prieš aštuonias, apie 13 kilometrų – važiavimas prieš žiedą, keli kilometrai link Palangos ir tuomet nusuksime link Jokūbavo. Tas laikas ilgesnis ir dėl to, kad dar turės būti atjungtos elektros linijos“, – pasakojo atstovė.
Pusantro tūkstančio tonų sveriančio reaktoriaus gabenimas 145 kilometrų ilgio maršrutu truks beveik dvi savaites. 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio Italijoje pagamintas reaktorius, kuris bus montuojamas „Orlen Lietuva“ gamyklos giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, Mažeikius turėtų pasiekti rugpjūčio 18 dieną po vidurdienio.
Krovinio pervežimą Lietuvoje organizuoja bendrovė „Mammoet Baltic“, jis daugiausia bus gabenamas naktį, ankstyvą rytą bei vėlyvą vakarą.
Krovinys bus vežamas iš anksto suplanuotu maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir stos specialiai įrengtose poilsio aikštelėse. Ruožuose, kuriuose bus gabenamas reaktorius, numatomi eismo ribojimai.
Viskas vyko pagal planą, sklandžiai.
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) šią savaitę pranešė, kad gabenant krovinį reiks išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus atstatyti 178 oro linijų sankirtas. Kelio ruožuose, kuriuose oro linijos trukdys pravažiuoti transportui, numatomi iki 10 val. elektros energijos atjungimai.
ESO teigimu, remiantis vežėju sudarytu reaktoriaus judėjimo maršrutu elektros tiekimą laikinai reikės nutraukti beveik 3 tūkst. vartotojų.
Krovinį gabenant per uostamiesčio gatves ant jų bus klojami šiam tikslui iš Nyderlandų atvežti specialūs lakštai, kurie apsaugo komunikacijas, kai kuriose gatvėse laikinai bus nukabinti šviesoforai – tam praėjusią savaitę pritarė Klaipėdos savivaldybės Eismo saugumo komisija.
Ruošiantis iš Klaipėdos uosto į Mažeikius pervežti reaktorių buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai. Jeigu keliai bus apgadinti, nuostolius yra įsipareigoję padengti maršruto organizatoriai.
„Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimui skirtas didelių gabaritų reaktorius Klaipėdos uostą pasiekė antradienį, o ketvirtadienį jis iškrautas jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorijoje. Pasak kompanijos vadovo Laimono Rimkaus, tai didžiausias kada nors Klaipėdos uoste buvęs krovinys.
Iki 970 mln. eurų šiuo metu pabrangęs „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.
Nestandartinio krovinio pervežimas organizuotas nuo 2019 metų.
Krovinio gabenimą realiu laiku galima stebėti čia.
Naujausi komentarai