- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panašu, kad nei kinų ketinimai, nei kito kokio nors solidaus investuotojo pasirodymas Klaipėdoje negalėtų greitai išjudinti "Baltmax" uosto statybos jūroje ties Lietuvos krantais planų.
Panašu, kad nei kinų ketinimai, nei kito kokio nors solidaus investuotojo pasirodymas Klaipėdoje negalėtų greitai išjudinti "Baltmax" uosto statybos jūroje ties Lietuvos krantais planų.
Tarp Klaipėdos ir Būtingės
Su naujais Klaipėdos uosto gilinimo iki 17 metrų planais, "Baltmax" uosto statybos jūroje vizija tolsta, bet kuolelius tokio uosto statybai ketinama įkalti. Iki 2020 metų planuojama parengti "Baltmax" uosto jūroje techninius dokumentus. Tam su ES parama yra numatyta apie 70 mln. litų.
Apie "Baltmax" uosto statybą jau kalbama daugiau kaip dešimtmetį. Labiausiai prie šio uosto buvo priartėta 2007-aisiais. Tuomet netgi buvo parengtas Vyriausybės veiksmų planas, kaip pasirengti tokio uosto statyboms ties Melnrage.
Bet Lietuvoje pasikeitė valdančioji koalicija ir "Baltmax" uostas iš Klaipėdos pradėtas stumti į Būtingę.
Šiandien yra susidariusi keistoka situacija. 2012 metų pradžioje tuometis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis savo įsakymu nurodė "Baltmax" uosto statybos vietą Būtingėje. Konkrečiai kurioje vietoje galėtų būti toks uostas, nebuvo nurodyta. Todėl dabar kyla problemų.
Kai "Baltmax" uosto planai ties Būtinge buvo paskelbti viešai, iš karto pasigirdo vertinimų, kad ten uosto niekada nebus. Ties Būtinge ne tik seklios pakrantės, nepalankios tokiam uostui statyti, bet ir susikalbėti su latviais nepavyks, nes toks uostas jų pakrantei darytų žymią žalą.
Aiškumas – po metų
Lietuvos Respublikos bendrajame plane nenumatyta statyti "Baltmax" uosto ties Būtinge. Toks uostas minėtame dokumente yra pažymėtas tik ties Melnrage.
Tačiau Klaipėdos miesto bendrasis planas nenumato tokio uosto statybos ties Melnrage.
Kol įvairiuose teritorijų planavimo dokumentuose yra nesusikalbėjimų, nei Palangos, nei Klaipėdos savivaldybės neišduoda specialiųjų sąlygų "Baltmax" uosto dokumentams rengti – įstrigo Strateginių pasekmių aplinkai vertinimas. Jis kaip tik turėtų sudėlioti, kur tikslinga, o kur ne "įkalti kuolelius" ateities uosto statybai.
Daugiau aiškumo dėl "Baltmax" uosto statybos turėtų atsirasti kitais metais. Šiuo metu rengiamas Lietuvos Respublikos bendrasis planas su atskira jūrinių teritorijų dalimi. Jame būtų numatytos "Baltmax" uosto statybos tiek jūroje ties Būtinge, tiek ties Melnrage. Tokį planą numatoma parengti iki 2014 metų pabaigos.
Šiuo metu bet kokie planavimai susieti su "Baltmax" giliavandeniu uostu nukeliami į 2014 metų pabaigą. Jei viskas vyktų taip, kaip planuojama, "Baltmax" uosto planai būtų rengiami 2015 ir 2016 metais. Baigiantis 2016 metams, teoriškai būtų parengtas "Baltmax" uosto techninis projektas. Bet 2016 metai bus rinkimų metai, ir bent Klaipėdoje "Baltmax" uostas vėl gali tapti politinių dividendų rinkimų vieta. Ir neaišku, kur realiai atsidurs toks uostas. Ir iš viso, ar jis bus kada nors pastatytas.
Baiminasi krovinių viliojimo
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitklus teigė, kad "Baltmax" uosto variantas Būtingėje yra įdomus, jį būtina analizuoti, bet labiau reikia vertinti Klaipėdos uosto perspektyvas.
Kai kurios bendrovės uosto šiaurinėje dalyje jau nebeturi kur plėstis. "Baltmax" uosto statyba ties Melnrage joms atvertų naujas vystymosi perspektyvas. "Baltmax" uostas ties Melnrage padidintų naftos produktų srautus per Klaipėdos uostą. A.Vaitkaus nuomone, "Baltmax"uostas galėtų būti įdomus ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO). Ji prie šiaurinio molo turi kelis hektarus teritorijos, kur galėtų atsirasti naujų terminalų.
"Baltmax" uosto gali prireikti netgi greičiau nei įsivaizduojame. Gylių klausimas jau dabar yra aktualus, o ateityje jis taps dar aktualesnis", – teigė KLASCO vadovas Audrius Pauža.
A.Vaitkaus teigimu, kalbant apie "Baltmax" uostą, pirmiausiai kalba turėtų būti apie naujų krovinių pritraukimą, o ne dabartinių uosto krovinių dalybas. Tam pritarė ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika. Uosto naudotojai pageidautų, kad prieš statant "Baltmax" uostą ar ties Būtinge, ar ties Melnrage būtų įtvirtinta aiški nuostata, kad iš dabartinio uosto kroviniai nebus nuviliojami.
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas laikosi nuomonės, kad kalbant apie "Baltmax" uostą ties Melnrage, ant stalo turėtų būti dedami visi skaičiai, argumentai už ir prieš. Jis norėtų žinoti, kaip miestas atlaikys papildomus didelius krovinių srautus.
Komentarai
Rimantas Sinkevičius
Susisiekimo ministras
Nebūtinai "Baltmax" uostas atsiras šiauriau Klaipėdos, bet palyginamieji dalykai turi būti vertinti įvairiapusiškai. Ir socialiniai, ekonominiai aspektai, ir transporto koridoriai, ir komunikacijos turi būti įvertintos. Jei to nėra – blogai, tai privalo būti. Prie to klausimo, manau, dar ne kartą teks grįžti, nes tai pakankamai svarbūs dalykai Lietuvai.
Arvydas Vaitkus
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas
Reikia būti sąžiningiems iki galo ir pasakyti, kad dar 2008 metais buvo parengtas "Baltmax" uosto statybos prie Klaipėdos ties Melnrage planas. Jį patvirtino Vyriausybė, Klaipėdos miesto savivaldybei buvo siūloma numatyti privažiavimo į uostą kelius ir komunikacijas ir įtraukti juos į miesto vystymo planą. Tai nebuvo padaryta. Aiškiai galime pasakyti, jog nematome perspektyvos ties Melnrage statyti "Baltmax" uostą, jei yra priešiški miesto sprendimai. Tik kartu su miesto valdžia galime pasiekti, kad toks objektas prie Klaipėdos atsirastų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Palangos dienos“ kviečia paminėti dvi kurortui svarbias datas
Penktadienį Palangoje prasideda savaitę truksiančios kurorto dienos, kurios įprasmins Palangos krašto prijungimą prie Lietuvos prieš daugiau kaip šimtmetį bei paminės kurorto gimtadienį. ...
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą3
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Naudojimui nebetinkamas padangas galite atiduoti nemokamai!
1. Jei perkate naujas padangas parduotuvėje ir servise, ten galite nemokamai atiduoti ir senąsias. Tik turi atitikti perkamų–paliekamų padangų kiekis ir tipas: jei perkate lengvojo automobilio padangas, traktoriaus ar sunkvežimio padangų palikti n...
-
„Smiltynės perkėla“ – svarbių pokyčių kelyje1
Milijonai keleivių, šimtai tūkstančių transporto priemonių. Praėję metai bendrovei „Smiltynės perkėla“ buvo darbingi ne vien perkėlimų skaičiumi. Ilgametes marių laivybos tradicijas puoselėjanti įmonė įgyvendina ambicingus p...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais5
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras6
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
Klaipėdoje – pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos centras1
Klaipėdoje duris atvėrė jau ketvirtasis Lietuvoje JAV pasaulinės automobilių aukcionų kompanijos IAA aukcionų centras, kuriame automobilių prekybos verslu užsiimančios įmonės ir privatūs pirkėjai nuo šiol gaus užtikrintą paslaugą, impor...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas10
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas3
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...