Išvarginti klaipėdiečiai kenčia pragarą: skundžiasi padidėjusia traukinių vibracija

Girulių gyventojai šaukiasi pagalbos dėl vakarais ir naktimis geležinkelio bėgiais kursuojančių prekinių traukinių keliamos vibracijos. Esą naktimis žmonės negali normaliai ilsėtis.

Šilo, Vasarotojų, Druskininkų gatvėse šalia geležinkelio nuosavus būstus turintys klaipėdiečiai tikina kenčiantys tikrą pragarą.

Esą pastaruoju metu itin jaučiama padidėjusi vibracija.

Išvarginti žmonės kreipėsi į Klaipėdos savivaldybę prašydami patikrinti, ar miesto teritorija važinėjančių prekinių sąstatų mašinistai laikosi greičio ribojimų, ar yra numatytos prevencinės priemonės vibracijai sumažinti.

Gyventojų žodžiais, nuo keliamo bildesio dreba visas namas: juda baldai, lovos, šviestuvai.

Vis dėlto vargu, ar savivaldybės atstovai galėtų išspręsti Giruliuose įsikūrusių klaipėdiečių problemą, nes miestas nereguliuoja nei traukinių srautų, nei greičio.

Kaip tikino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus, už geležinkelių eismą skyrius nėra atsakingas, tik už kelių.

Riba: pasak "Lietuvos geležinkelių", maksimalus leistinas greitis Girulių stotyje prekiniams traukiniams yra 70–80 km/val., keleiviniams – 90–100 km/val. (Vytauto Liaudanskio nuotr.)

"Geležinkelių transportas priklauso Susisiekimo ministerijai. Bet mes už tai, kad viskas vyktų tvarkingai. Pavyzdžiui, kilus vairuotojų nepasitenkinimui dėl automobilių eilių prie Rimkų pervažos, kreipėmės į bendrovę, kad piko metu neleistų savo sąstatų ir nesudarytų kamšačių", – aiškino R.Mockus.

Tiek Girulių, tiek Vitės kvartalo gyventojai geležinkelio keliamu triukšmu ir vibracija skundžiasi jau seniai.

Šiemet Klaipėdos miesto taryba pritarė, kad savivaldybė kartu su "Lietuvos geležinkeliais" partnerio teisėmis dalyvautų projekte "Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas Klaipėdos miesto savivaldybėje".

Planuojama projekto vertė – 6,29 mln. eurų, kurių didžioji dalis, tikimasi, bus finansuojama ES struktūrinių fondų lėšomis, o likusią sumą per pusę padengs "Lietuvos geležinkeliai" ir savivaldybė.

Miesto biudžetui tai gali kainuoti apie 472 tūkst. eurų.

Planuojama įrengti 3–6 m aukščio akustines sieneles.

Tikimasi, kad pastačius garso užtvaras sumažės geležinkelio poveikis aplinkai bei pagerės S.Dariaus ir S.Girėno, Smilties Pylimo, Herkaus Manto, Pušyno, Stadiono, Geležinkelio, Malūnininkų gatvėse bei Giruliuose gyvenančių klaipėdiečių gyvenimo kokybė.

Rugpjūtį pradėti rengti projektavimo darbai. Planuojama, kad statybos darbai bus užbaigti iki 2021-ųjų pabaigos.


Komentaras

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Komunikacijos departamento atstovas Gintaras Liubinas

Maksimalus leistinas greitis Girulių stotyje prekiniams traukiniams yra 70–80 km/val., keleiviniams – 90–100 km/val. Greičių ribojimo yra paisoma. Bendrovė, iš anksto neįspėjusi traukinių mašinistų, šiemet atliko traukinių greičio patikrinimą Giruliuose ir apie patikrinimo rezultatus kovo 1 d. informavimo Girulių bendruomenę, Klaipėdos miesto savivaldybės administraciją bei Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamentą. Remiantis greitmačių įrašais ir patikrinimo aktais, buvo padaryta išvada, kad visi keleiviniai ir prekiniai traukiniai važiavo reglamentuotu greičiu. Be to, dauguma prekinių traukinių važiavo vidutiniškai 20 km/val. lėčiau nei maksimalus leistinas greitis.

Taip pat, rengiant triukšmą mažinančių priemonių projektą Giruliuose, rugsėjį buvo atlikti garso lygio matavimai, kurių metu akredituota nepriklausoma laboratorija su greičio matuokliu fiksavo faktinį traukinių greitį ištisą parą. Vienas matavimo taškų buvo Vasarotojų g. 18 sklype. Konstatuota, kad visų traukinių greitis nustatytas daug mažesnis nei maksimalus leistinas.

Pažymėtina, kad daugumoje bendrovės lokomotyvų, kuriuose yra įdiegta automatinė saugos sistema, maksimalus traukinių greitis yra kontroliuojamas be žmogaus įsikišimo. Jeigu traukinio mašinistas mėgintų viršyti nustatytą greitį, saugos sistema automatiškai pradėtų stabdymą dėl greičio viršijimo.

Rugpjūtį pradėti rengti triukšmą mažinančių sienelių įrengimo Giruliuose projektavimo darbai. "Lietuvos geležinkeliai" rugpjūčio 13 d. pasirašė "Triukšmo mažinimo priemonių įrengimo Girulių geležinkelio stotyje" projektavimo sutartį su "Ardanuy Ingenieria S.A."

Projektavimo darbams yra numatytas iki 9 mėnesių terminas. Vykdant sutarties sąlygas, nuo 2019 m. rugpjūčio buvo atlikti triukšmo matavimai, parengtos priemonių modeliavimo ataskaitos, o šiuo metu yra baigiami atlikti teritorijos statybiniai tyrinėjimai. Lygiagrečiai yra rengiami projektiniai pasiūlymai, kuriuos numatoma paviešinti ir pristatyti visuomenei lapkričio–gruodžio mėn. Sienelių statybą numatoma vykdyti 2020–2021 m., projektą ketinama finansuoti ES, "Lietuvos geležinkelių" ir Klaipėdos miesto savivaldybės lėšomis.

Pastačius akustines sieneles, reikšmingai sumažės triukšmo lygis ir šiek tiek sumažės vibracija pastatuose – oru sklindančios garso bangos mažiau virpins pastatų konstrukcijas. Ateityje, nagrinėjant geležinkelio kelių rekonstravimą, būtų svarstomos priemonės, kaip sumažinti per gruntą perduodamą vibraciją.

Be to, "Lietuvos geležinkeliai" taip pat taiko kitas triukšmą ir vibraciją mažinančias priemones – yra reikšmingai sugriežtinta geležinkelio eksploatacijos priežiūra, vykdomi remonto darbai, pavyzdžiui, 2019 m. yra atliktas 103 vnt. bėgių sandūrų virinimas tarpstotyje Giruliai–Klaipėda. Kitąmet "LG Cargo" planuoja įsigyti 1 tūkst. naujų prekinių vagonų.

Pažymėtina, kad, vykdant projektus, kartais tenka susidurti su situacijomis, kai dalis gyventojų priešinasi triukšmo ir vibracijos priemonių taikymui, neleisdami įrengti priemonių prie jų sklypų / pastatų arba reikalaudami palikti nesaugius pėsčiųjų praėjimus per geležinkelį, tuomet yra vilkinami projektai, ilginami terminai, kenčia visa bendruomenė. Vis dėlto, reguliariai kasmet organizuodami susitikimus su savivaldybių administracijomis ir gyventojų bendruomenėmis, tikimės visų bendro sutarimo ir palaikymo, kad bent nebūtų kliuvinių, įgyvendinant suplanuotas priemones.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Kas dar paliki uosto plėtrą? Trakinių tik daugės, triukšmas didės, sąstatai Ilgės. Kai plėtra pavyks, be Melnragės ir Girulių pajūrio liks VISI klaipėdiečiai, tai vietiniai, giruliškiai nors kažkaip protestuoja, pradedami, kažką daro. Tik niekas jų negirdi. Iš miestiečių taip pat jokio palaikymo, matome iš piktų komentarų (turtuoliai namų prisistatė, čia kas, pavydas???). Prie geležinkelio nėra nei vieno naujo namo, visi plius minus 1970 statybos...

Natalja

Natalja portretas
Visi taisus. Bet situacija tikrai prastėja. Traukiniu apkrovimas 2 kartus padidėja - iki 60 vagonų sąstatas.Kada juda autotransportas mieste galioja greičio ribojimas iki 50 km/val, tada kodėl traukiniams mieste galima važiuoti greičių 100 km/val? A jeigu eina du traukiniai vienu metu? Kenčia ne tik turtingi, bet ir tremtiniai, kuriems žeme buvo paskirta praeitame šimtmetyje. Taigi bukime supratingi, mieste - ekologine situacija tikrai blogėja ( vibracijos faktorius kenkia žmonių sveikatai- skatina nervų ir širdies lygas. Sprendimo būdų yra - perkelti į kitą vietą(?), dėti guminius padus po bėgiais, mažinti važiavimo greiti gyvenvietėje. Visi mes tikimės valdžios supratingumų ir situacijos sprendimų!

Lina

Lina portretas
Žmones,krovinių pervežimas padidėjo 10+ karto jei ne daugiau.Statistika pasidomėkit,kaip laikosi Lietuvos geležinkeliai.Gyvenu Dariaus ir Girėno gatvėje senai ir galiu lyginti kiekį iki laisvės ir po jos.
VISI KOMENTARAI 33

Galerijos

Daugiau straipsnių