Aktualu ir Baltijos jūroje
Baimių kyla dėl to, kad transporto priemonėse, kurios varomos galingomis baterijomis, netikėtų gaisrų tikimybė yra kelis kartus didesnė.
Norvegijoje ir Danijoje jau yra užfiksuota atvejų, kai užsidegė elektra varomų laivų baterijos. Didžiausia blogybė buvo tai, kad jūrininkai neturėjo supratimo, kaip gesinti degančias laivų baterijas.
Pasirodė, kad įprastos, iki šiol naudotos laivų gesinimo priemonės yra mažai efektyvios.
Prie naujų pokyčių nėra prisitaikiusi nei laivų statybos pramonė, nei laivų valdytojai. Jūrų keltuose nėra nei specialios elektros gaisrų aptikimo, nei gesinimo įrangos.
Laivų baterijų, o ateityje ir elektromobilių gaisrų problema aktualiausia bus Baltijos ir Šiaurės jūrų regionuose, nes prie jų esančiose ES šalyse sparčiausiai vykdomi elektros naudojimo transporte projektai.
Laivų baterijų, o ateityje ir elektromobilių gaisrai taps aktuali problema Baltijos ir Šiaurės jūrų regionuose.
Išjudins tik didelė tragedija?
Jūrų keltuose atsirandant vis daugiau elektromobilių, gaisrų tikimybė gerokai padidės. Ekspertai pripažįsta, kad šiuo metu jūrų keltų savininkų pasirengimas priimti didelį skaičių elektromobilių atsilieka nuo jų augimo kreivės.
"Jūrų pramonė yra konservatyvi. Joje pokyčiai dažniausiai vyksta tik po rimtų avarijų ar didelių tragedijų", – teigė ekspertas, tarptautinės DBI kompanijos projektų vadovas Aleksandras Kleimanas.
Elektromobilių gesinimo laivuose procedūra taptų rimta problema. Elektriniai ir hibridiniai automobiliai gaisro metu "elgiasi" kitaip nei įprasti automobiliai.
Gaisras elektrinio ar įkraunamo hibridinio automobilio akumuliatoriuje yra iššūkis. Su vandeniu gesinti negalima, nes išsiskiria kenksmingų medžiagų. Neištirta ir tai, kaip akumuliatorių cheminius junginius veikia gaisrų gesinimo putos ir kitos priemonės.
Prasidėjus gaisrui akumuliatorių neįmanoma išjungti. Užgesintas akumuliatorius gali vėliau vėl netikėtai užsidegti.
Kol kas nėra strategijos
Gaisras laive, kai dega elektrinis laivo variklis ar elektromobilis, yra pavojingas ir jūrų kelto keleiviams. Gaisro metu išsiskiria didelis kiekis nuodingo dujų vandenilio fluorido, kuris yra aktyvus, gali išėsti metalus.
Kilus laivuose gaisrams nuo elektromobilių ar kitokių elektros baterijų, tarnybos turės būti pasirengusios iš laivų evakuoti labai daug žmonių. Tai galima padaryti, kai laivas netoli kranto. Problema kiltų, jei jis – atviroje jūroje.
Ekspertai mano, kad mokymo įstaigose į laivų išgyvenimo jūroje programas turi būti kuo skubiau įtrauktas mokymas apie elektromobilių gaisrų gesinimą laivuose, nes tokių automobilių bumas gali būti greitesnis, nei šiuo metu tikimasi.
Įvairiose ES šalyse yra pradėta svarstyti strategija, kaip ateityje reikės kovoti su elektromobilių gaisrais jūrų keltuose.
Tokiuose projektuose dalyvauja ir rytinėje Baltijos jūros dalyje veikiančios dvi stipriausios jūrų keltų laivybos kompanijos – Danijos DFDS ir Švedijos "Scandlines".
Kita problema – ar bus patogu jūrų keltais plukdyti elektromobilį? Ar bus numatyta sistema, kad kol laivas plaukia, elektromobilis jūrų kelte gali būti kraunamas.
Jei laive bus daug elektromobilių, o tokia situacija įmanoma, krovimas keltuose kelionės metu taps dar vienu rimtu iššūkiu.
Naujausi komentarai