Pereiti į pagrindinį turinį

Ką per pūgą veikia greičio matuokliai?

2022-12-16 03:00

Vakarų Lietuvos kelius paralyžiavo sniegas. Tačiau pačius vairuotojus labiau stebina ne snieguoti keliai, o pakelėse stūksantys greičio matuokliai. Kokių rezultatų gali sulaukti greičio kontrolieriai ir kodėl per pūgą pareigūnai užsimoja rengti patikrinimo reidus?

Akis: dėl šio apsnigtame kelyje pastatyto matuoklio vairuotojai kėlė klausimą – kokių rezultatų siekė policija, jei slidžiu keliu ir taip vos buvo galima judėti.
Akis: dėl šio apsnigtame kelyje pastatyto matuoklio vairuotojai kėlė klausimą – kokių rezultatų siekė policija, jei slidžiu keliu ir taip vos buvo galima judėti. / Socialinio tinklo "Facebook" nuotr.

Ir matavo, ir liepė pūsti

Tokius klausimus socialiniame tinkle bėrė Klaipėdos vairuotojai.

Be liejamo įsiūčio kelininkams, nuo vairuotojų kliuvo ir policijos pareigūnams.

Šiomis dienomis greičio matuokliai pastebėti Šiaurės prospekte, Baltijos prospekte, kelyje į Palangą, ties Karklės nuovaža. Trikojis matuoklis buvo ir Dituvos kelyje.

"Ką fotografuos? Slystančiuosius?" – socialiniame tinkle klausė klaipėdietis.

Vairuotojams klausimų kilo ir dėl policijos reidų.

Jakų žiedinėje sankryžoje pareigūnams išsirikiavus patikrinimams, daugelis vairuojančiųjų keiksnojo, kad taip tik dar ilgės spūstys.

Vairuotojų girtumo patikrinimai vyko Liepų gatvėje, automobiliai buvo stabdomi ir Liepojos gatvėje.

Pustant – tiesiai į griovį

Kokių rezultatų pasiekė policijos pareigūnų policinės priemonės, kai eismą ir taip paralyžiavo sniegas?

"Visuomenei galime paaiškinti, kad greičio matavimo prietaisai turi dirbti net jei ir sninga. Buvo tokių lakūnų, kurie viršijo greitį net ir per tokią pūgą. Tokiuose slidžiuose keliuose ir dar lekiant tokiais greičiais galime įsivaizduoti, kokių pasekmių mes galime laukti. Jos gali būti labai skaudžios. Skaudesnės nei normaliu oru ir geruose keliuose", – paaiškino uostamiesčio Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika.

Buvo tokių lakūnų, kurie viršijo greitį net ir per tokią pūgą.

Šiuose pareigūno žodžiuose yra tiesos.

Pavyzdžiui, Palangos kelyje kelias dienas iš eilės pakelėse buvo galima pamatyti grioviuose įstrigusių automobilių.

"Mačiau ne vieną tokį, pirmadienį mane pralenkė. Nušvilpė tokiu greičiu, kad baisu. Aš lėtai važiavau, nes buvo be proto slidu. Pasiekus Nemirsetos posūkį, tą patį automobilį jau pamačiau griovyje. Gerai, kad medžių nekliudė", – pasakojo vairuotojas.

Antradienio vakarą toje pat vietoje į griovį su keliais keleiviais nulėkė ir baltos spalvos autobusas su užrašu "Kautra". Apie 21 val. jį ištraukė speciali technika.

Tačiau autobusas, matyt, rimtai sugedo, nes dar vakar ryte jis stovėjo kelkraštyje netoli įvykio vietos.

Mindaugas Džermeika. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Kai kuriems ledas nebaisus

Vis dėlto Kelių policija šią savaitę nerikiavo visų turimų matuoklių. Jų skaičius patikrose gerokai sumažintas.

"Praktika byloja, kad greitį viršijančiųjų yra net ir tokiomis oro sąlygomis. Todėl greičio matuokliai dirbs tiek, kiek reikia", – tikino M. Džermeika.

Policija greičio kontrolei rinkosi magistralines gatves.

"Yra tokių, kurie aiškina, kad ledas ant kelio jiems nesvarbus. O girtumo patikrai vietas renkasi konkrečios pamainos vyresnysis. Jis turi įvertinti, ar tai nepadidins spūsčių. Mes juk matome, kad į kelius išvažiuoja nemažai girtų vairuotojų, o jie gali sukelti kur kas daugiau bėdų nei slidus kelias", – akcentavo M. Džermeika.

Į kelius išvažiuoja nemažai girtų vairuotojų, o jie gali sukelti kur kas daugiau bėdų nei slidus kelias.

Pėstiesiems – perspėjimai

Dar viena diskusija socialiniame tinkle sulaukė kelių šimtų komentarų. Vairuotojai, esant ypač sunkioms vairavimo sąlygoms, prašė pėsčiųjų atidžiau elgtis gatvėse.

Dėl to, kad gatvės tapo tokios slidžios, net ir atsargus vairuotojas gali nespėti sustabdyti automobilio prieš pėsčiųjų perėją.

Klaipėdoje šiomis dienomis užfiksuotos kelios istorijos, kurios vos nesibaigė tragedijomis.

Viena pėsčioji šlepsėjo perėja degant raudonam šviesoforo signalui.

Kitas vairuotojas nufilmavo, kaip stabdė automobilį, o šis slydo, tačiau pėsčiasis vis tiek išėjo į gatvę, į nieką nekreipdamas dėmesio, nors vairuotojas ir signalizavo, nes mašina buvo nevaldoma.

"Nesvarbu, kad Kelių eismo taisyklės pėsčiųjų perėjose suteikia pirmumą pėstiesiems pereiti gatvę. Tačiau ir pėsčiuosius raginame būti atidesnius, eismo sąlygos šiuo metu yra tikrai nepaprastos. Prašome pėsčiųjų nesinaudoti mobiliaisiais telefonais, prieš kertant gatvę reikia apsidairyti ir įsitikinti, kad neatvažiuoja transporto priemonė. Reikia įsitikinti, kad pats pėstysis yra matomas kelyje", – patarė M. Džermeika.

Vairuotojas iš tiesų gali mėginti stabdyti transporto priemonę, kuri galbūt važiuoja vos kelių dešimčių kilometrų per valandą greičiu, tačiau vis tiek ledas po ratais gali lemti kraupias pasekmes.

"Negali pėstysis galvoti, kad čia tik vairuotojų problemos. Taip dažniausiai galvoja vyresnio amžiaus žmonės, neturėję vairuotojo pažymėjimo ir niekada nevairavę mašinos", – pastebėjo M. Džermeika.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų