Kapitonas, senoviniu laivu plukdantis keleivius per Kuršių marias: jaučiuosi kaip muzikantas

  • Teksto dydis:

Kiekvieną vasarą keliaujančius prie Baltijos jūros ir ypač tuos, kurie nori persikelti į kitą krantą (Kuršių neriją) ištinka pamąstymai: kokiu būdu pasiekti, pavyzdžiui, Juodkrantę ar Nidos miestelį? Ar labiau apsimoka važiuoti automobiliu ar vis dėlto geriau nuplaukti tiesiog Kuršių mariomis? Ne pirmus metus išskirtiniu senoviniu laivu „Benas“, statytu 1973 metais, ir varomu tikriausiu tanko varikliu, poilsiautojus plukdantis kapitonas atviras – žmonių gausa vasaros sezonu juntama kasdien ir kartais gauti laisvą vietą tampa tikru iššūkiu, praneša LNK.

O ir pats keliavimo būdas vandeniu atskleidžia Kuršių marių paslaptis, kormoranų žvejybos ypatumus ir tai, ko važiuodamas paprastai automobiliu Kuršių nerijoje niekuomet nepamatytum. Beje, ir pats laivas savo neįprasta valdymo technika bei išlikusiais originaliais valdymo prietaisais neretai nukonkuruoja paprastą žvalgymąsi aplinkui.

Anot kapitono, šis laivas „unikalus tuo, kad laivo dugno metalo storis yra trys centimetrai, o išsilaikęs taip ilgai todėl, kad aliuminis. Pavyko jį atkurti, atgaivinti. Viskas, kas yra vairinėje, palikta unikaliai“.

Reikia su laivu susidraugauti, reikia paglostyti, reikia patepti, kai kur paveržti, pasisveikinti, atsisveikinti.

„Sraigtas sukasi tik į vieną pusę. Reguliuojama kaip karinėj technikoj. Ir reikia būti dėmesingam, jausti kaip muzikantui. Šį laivą valdyti tas pats, kas būgnais groti. Tokia didžiulė eiga. Visą laiką sukasi. 900 arklio galių suka sraigtą ir turi jį suvaldyti“, – sakė kapitonas.

Vyras su didele meile kalbėjo apie savo laivą: „Reikia su juo susidraugauti, reikia paglostyti, reikia patepti, kai kur paveržti, pasisveikinti, atsisveikinti su juo“.

Anot kapitono, „šis laivas yra 1973 metais pagamintas. Yra išlikęs unikalumas. Rusiški užrašai, autobuso vairas. Valandai šis žirgas naudoja 120 litrų dyzelino. Mes mokame 60 centų už litrą“.

„Šis laivas gali išlipti į krantą tris metrus. Dėl to įrengtos rankenos – atplaukus į krantą, kapitonas tiesiog rankeną patraukia ir laipteliai atsidaro, o keleiviai tiesiog išlipa iškart į krantą“, – aiškino jis.

„Svarbiausia turėti plaktuką, raktų, atsuktuvą, trosų, nes visas valdymas yra per trosus: ir vairai, ir atbuliniai bėgiai. Dar įdomus dalykas, kad jokios elektronikos nėra. Jis užkuriamas oro srautu“, – apie laivą pasakojo kapitonas.

„Juodkrantėje mes niekada nežinom, kur galėsim švartuotis. Juodkrantės uostukas neturi prieplaukos statuso ir niekas jo nereguliuoja jokiomis taisyklėmis. Tiesiog kas nori, kaip nori prisišvartuoja ir visi yra teisūs“, – teigė jis.

Laivu džiaugėsi ir keleiviai, pasirinkę šį keliavimo būdą dėl gerų įspūdžių ir apsaugos gamtai. „Automobilis jau nebeįdomu. Visi turi automobilius ir visi važiuoja jais. O laivas yra neįkainojamas. Neįkainojami įspūdžiai”, – dalijosi įspūdžiais viena laivo keleivė.

„Saugom gamtą, nevažiuojam automobiliais“, – teigė kita.

„Tiesiog ta gaiva, nuostabi gaiva. Labai faina. Krante taip karšta, o čia nuostabu. Važiuojant automobiliu ir čia plaukiant visiškai kitaip atsiveria gamta, kitas grožis“, – sakė dar viena keleivė.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Tikras kapitonas

Tikras kapitonas portretas
viską gali. Ir žmones laivu plukdyt, ir krovinį gerai prižiūrėt ir viską tinkamai organizuot.Respect'as

Pritariu

Pritariu portretas
Šaunuolis kapitonas muzikantas, trombonu grojęs ir baigęs Šimkaus konservatoriją Aurelijus. Jis ir povandeninio plaukiojimo instruktorius. Pagarba jam.

puiku

puiku portretas
Fantastika, labai noriu tokiu papalaukti. Šaunuolis auksarankis kapitonas.. LNK, nemėgstu, nežiūriu, nors ten dirnžba mylima žurnalisitė Ramunė Bandzienė... Tik TV3
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių