- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiekvieną vasarą keliaujančius prie Baltijos jūros ir ypač tuos, kurie nori persikelti į kitą krantą (Kuršių neriją) ištinka pamąstymai: kokiu būdu pasiekti, pavyzdžiui, Juodkrantę ar Nidos miestelį? Ar labiau apsimoka važiuoti automobiliu ar vis dėlto geriau nuplaukti tiesiog Kuršių mariomis? Ne pirmus metus išskirtiniu senoviniu laivu „Benas“, statytu 1973 metais, ir varomu tikriausiu tanko varikliu, poilsiautojus plukdantis kapitonas atviras – žmonių gausa vasaros sezonu juntama kasdien ir kartais gauti laisvą vietą tampa tikru iššūkiu, praneša LNK.
O ir pats keliavimo būdas vandeniu atskleidžia Kuršių marių paslaptis, kormoranų žvejybos ypatumus ir tai, ko važiuodamas paprastai automobiliu Kuršių nerijoje niekuomet nepamatytum. Beje, ir pats laivas savo neįprasta valdymo technika bei išlikusiais originaliais valdymo prietaisais neretai nukonkuruoja paprastą žvalgymąsi aplinkui.
Anot kapitono, šis laivas „unikalus tuo, kad laivo dugno metalo storis yra trys centimetrai, o išsilaikęs taip ilgai todėl, kad aliuminis. Pavyko jį atkurti, atgaivinti. Viskas, kas yra vairinėje, palikta unikaliai“.
Reikia su laivu susidraugauti, reikia paglostyti, reikia patepti, kai kur paveržti, pasisveikinti, atsisveikinti.
„Sraigtas sukasi tik į vieną pusę. Reguliuojama kaip karinėj technikoj. Ir reikia būti dėmesingam, jausti kaip muzikantui. Šį laivą valdyti tas pats, kas būgnais groti. Tokia didžiulė eiga. Visą laiką sukasi. 900 arklio galių suka sraigtą ir turi jį suvaldyti“, – sakė kapitonas.
Vyras su didele meile kalbėjo apie savo laivą: „Reikia su juo susidraugauti, reikia paglostyti, reikia patepti, kai kur paveržti, pasisveikinti, atsisveikinti su juo“.
Anot kapitono, „šis laivas yra 1973 metais pagamintas. Yra išlikęs unikalumas. Rusiški užrašai, autobuso vairas. Valandai šis žirgas naudoja 120 litrų dyzelino. Mes mokame 60 centų už litrą“.
„Šis laivas gali išlipti į krantą tris metrus. Dėl to įrengtos rankenos – atplaukus į krantą, kapitonas tiesiog rankeną patraukia ir laipteliai atsidaro, o keleiviai tiesiog išlipa iškart į krantą“, – aiškino jis.
„Svarbiausia turėti plaktuką, raktų, atsuktuvą, trosų, nes visas valdymas yra per trosus: ir vairai, ir atbuliniai bėgiai. Dar įdomus dalykas, kad jokios elektronikos nėra. Jis užkuriamas oro srautu“, – apie laivą pasakojo kapitonas.
„Juodkrantėje mes niekada nežinom, kur galėsim švartuotis. Juodkrantės uostukas neturi prieplaukos statuso ir niekas jo nereguliuoja jokiomis taisyklėmis. Tiesiog kas nori, kaip nori prisišvartuoja ir visi yra teisūs“, – teigė jis.
Laivu džiaugėsi ir keleiviai, pasirinkę šį keliavimo būdą dėl gerų įspūdžių ir apsaugos gamtai. „Automobilis jau nebeįdomu. Visi turi automobilius ir visi važiuoja jais. O laivas yra neįkainojamas. Neįkainojami įspūdžiai”, – dalijosi įspūdžiais viena laivo keleivė.
„Saugom gamtą, nevažiuojam automobiliais“, – teigė kita.
„Tiesiog ta gaiva, nuostabi gaiva. Labai faina. Krante taip karšta, o čia nuostabu. Važiuojant automobiliu ir čia plaukiant visiškai kitaip atsiveria gamta, kitas grožis“, – sakė dar viena keleivė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje1
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo2
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?7
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas9
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?4
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis9
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Metai po inauguracijos: Klaipėdos meras sudėliojo taškus34
Po inauguracijos praėjus lygiai metams, Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus neslepia, kad per pirmuosius metus einant šias pareigas buvo visko – daug nuveikta miesto ir miestiečių labui, tačiau kai kurių projektų dėl jų neracionalumo teko ats...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų17
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...