Sūnų panorusiai išlydėti klaipėdietei teko pakratyti piniginę. Kelionė taksi iš Klaipėdos į Palangos oro uostą ir atgal jai atsiėjo 160 litų. Pasak moters, tokių išlaidų nebūtų, jei šiuo maršrutu kursuotų autobusas ar maršrutinis taksi. Tokie nuolat važiuoja į kitus šalies ir ne tik oro uostus.
Sumokėjo 160 litų
Klaipėdietė Valerija Silčenkova pasakojo, kad prieš kelias dienas jos sūnus skubiai turėjo išplaukti į jūrą. Kad pasiektų laivą, skristi jam reikėjo iš Palangos oro uosto.
"Laiko buvo tikrai mažai. Per kelias valandas sūnus turėjo atsidurti oro uoste. Kaip tyčia, niekas iš pažįstamų iki jo negalėjo nuvežti", – pasakojo moteris.
Klaipėdietė pradėjo ieškoti, kaip nusigauti iki Palangos oro uosto.
"Paskambinau į Klaipėdos autobusų stotį. Paklausiau, ar važiuoja koks nors autobusas. Pasakė, kad ne. Klausiau, gal koks autobusas iš Palangos į oro uostą važiuoja, bet taip pat pasakė, kad nėra tokio", – tvirtino moteris.
Pasak V.Silčenkovos, neliko nieko, tik kviestis taksi. Klaipėdietei kelionė iki Palangos oro uosto atsiėjo 80 litų. Tiek pat kainavo ir kelionė atgal.
"Kad galėčiau išlydėti sūnų, turėjau sumokėti 160 litų. Net į Kopenhagą pigiau kainuoja nuskristi. Mačiau, kad bilietai pardavinėjami po 90 litų. O čia kelionė iki Palangos oro uosto tiek kainavo. Nejaugi negalima skirti autobuso, kuris ten važiuotų?" – neslėpė apmaudo moteris.
Keleivių tikrai būtų
Anot V.Silčenkovos, skrydžių iš Palangos nėra daug, užtektų kelių maršrutinių taksi reisų prieš juos. Pasak klaipėdietės, tegul bilietas kainuoja ne 5, o 15 ar 20 litų į vieną pusę.
"Vis tiek bus ne 160 litų. Tai didelė suma, kai pensijos gauni tik 549 litus. Manau, kad važiuojančių žmonių tikrai atsirastų, – ne visi turi savo transportą. Anksčiau juk važiuodavo autobusai iš Klaipėdos į Palangos oro uostą", – prisiminė moteris.
Klaipėdos autobusų stoties viršininkė Danutė Kubilienė pasakojo, kad į Palangos oro uostą užsuka dviejų tarpmiestinių reisų autobusai. Jie iš Vilniaus ir Kauno važiuoja į Šventąją.
Tačiau, pasak vadovės, autobusų ir skrydžių grafikas nėra suderintas.
"Jei žmogus norėtų išskristi anksti ryte, tikrai neturėtų kaip nuvažiuoti", – tvirtino D.Kubilienė.
Reisas buvo nuostolingas
Įmonės "Klaipėdos autobusų parkas" eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius pasakojo, kad prieš 3–4 metus autobusas kursuodavo iš Klaipėdos į Palangos oro uostą.
Jo maršrutas prasidėdavo ties viešbučiu Šaulių gatvėje. Autobuso ir skrydžių grafikai buvo suderinti.
"Gal pusmetį šis maršrutas buvo organizuojamas. Vėliau uždarėme, nes nepasitvirtino, – buvo nuostolingas. Labai mažai keleivių juo važiuodavo. Dažniausiai šis autobusas buvo tuščias.
Žmonės į oro uostą paprastai važiuoja savo transportu ar taksi", – tvirtino G.Mockevičius.
Specialus reisas į oro uostą neorganizuojamas ir iš Palangos. Tačiau kurorto autobusų stoties darbuotojai tvirtino, kad susisiekimas su oro uostu yra geras.
Į Šventąją važiuojantys autobusai stoja ir ties oro uostu. Jie kursuoja kas valandą, o darbą pradeda anksti. Šie autobusai stoja ir stotelėse Vytauto gatvėje.
"Autobusų grafikas nėra specialiai prie skrydžių derintas, bet rasti tinkamą laiką galima. Klausimų dėl susisiekimo su oro uostu negauname", – tvirtino darbuotoja.
Skris dar dažniau
Laikinai Tarptautinio Palangos oro uosto direktoriaus pareigas einanti Vaida Gendrolytė abejojo, ar reikalingas maršrutas "Klaipėda–Palangos oro uostas". Pasak vadovės, viską turėtų įvertinti vežėjai.
Ji atkreipė dėmesį, kad iš Palangos oro uosto pasiekti uostamiestį galima tik persėdant iš vieno autobuso į kitą.
"Mūsų oro uostas – nedidelis. Dažniausiai organizuojamas reisas "Palanga–Kopenhaga". Šį reisą aptarnauja orlaivis, kuriame yra 88 vietos. Lėktuvai retai kada būna užpildyti 100 proc.
Daugumą keleivių pasitinka artimieji, įmonių samdytas transportas. Lieka 5–10 keleivių. Matyt, vežėjams dėl tiek žmonių neapsimoka organizuoti specialaus maršruto", – samprotavo direktorė.
V.Gendrolytė prisiminė, kad prieš dvejus trejus metus su viena įmone buvo tartasi, kad atsirastų reisas "Klaipėda–Palangos oro uostas", tačiau vežėjų įkalbėti nepavyko.
"Jie paprasčiausiai skaičiuoja, ar jiems apsimoka", – tvirtino vadovė.
Šiuo metu iš Palangos oro uosto organizuojami skrydžiai į tris miestus: Kopenhagą, Rygą, Oslą. Į Kopenhagą reisai rengiami trylika kartų, į Oslą – du kartus, Rygą – keturiskart per savaitę.
Vasaros sezonu į Oslą ir Rygą orlaiviai iš Palangos skris dažniau. Taip pat atsiras skrydis į Maskvą.
Komentaras
Auktumas Vitkūnas
Įmonės, organizuojančios keliones į įvairius oro uostus, Klaipėdos buveinės vadovas
Organizuoti maršrutai "Klaipėda–Palangos oro uostas" buvo. Apie tai kalbėjome ir su Palangos oro uosto vadovais, bet nesutarėme. Manyta, kad atsiras daugiau skrydžių, bet taip neatsitiko. Organizuoti reisą dėl trijų skrydžių nėra tikslinga. Be to, Palangos oro uostas yra arti Klaipėdos – už 25 kilometrų. Dažniausiai žmonės patys vyksta pasitikti ar išlydėti artimųjų, kiti palieka automobilius oro uosto aikštelėje, o grįžę susimoka už stovėjimą ir išvyksta. Besidairančiųjų, kad nežino ir ieškančių, kaip grįžti namo, retai pasitaiko. Gal 1–2 žmonės. Už kelionę negalima prašyti 30–40 litų, nes tai būtų prasilenkta su logika. Žmonės ir patys nepasigenda tokio reiso. Per metus gal sulaukiame 2–3 skambučių, kai domimasi, ar važiuojame į Palangos oro uostą. Šiam oro uostui siūlėme surengti apklausą, kad žmonės parašytų, ar norėtų tokios paslaugos, ar ši jiems reikalinga, kiek, jų manymu, turėtų kainuoti kelionė. Taip pat kyla klausimas, iš kurios Klaipėdos vietos reikėtų organizuoti tokį maršrutą, nes miestas yra ilgas.
Naujausi komentarai