2016-aisiais – darnaus judumo metais – uostamiestyje užderės visą susisiekimo sistemą apimančių darbų. Planuojama susitelkti gerinant eismo sąlygas neįgaliesiems, miestas taps labiau pritaikytas elektromobilių naudojimui, kelionėms dviračiais, pėsčiomis, vandens transportu. Netgi biurokratams siūloma persėsti ant dviračių. Už kelis mln. eurų naujovių žadama visam miestui.
Rengiasi kitiems metams
Baigiantis Senjorų metams, Klaipėda jau planuoja ateinančių – Darnaus judumo metų darbus.
Ketvirtadienį posėdžiavę Klaipėdos savivaldybės tarybos kolegijos nariai pritarė parengtam planui, nubrėžiančiam ateinančių metų gaires.
Visiems suplanuotiems projektams įgyvendinti ateinančiais metais prireiks kiek daugiau nei 3,5 mln. eurų.
Ateinančiais metais planuojama gerinti eismo sąlygas mieste klaipėdiečiams, turintiems specialiųjų poreikių.
Šiuo metu gyventojai, turintys judėjimo negalią, susiduria su patekimo į Taikos pr. 76 esančią sveikatos priežiūros įstaigą, dar žinoma kaip Trečiąją polikliniką, problema.
Privažiavimą prie įstaigos sunkina laiptai, neįgaliesiems nepritaikyta ir automobilių stovėjimo aikštelė.
Šias problemas planuojama pašalinti per 2016–2017 metus.
Dėmesys neįgaliesiems
Taip pat planuojama pasirūpinti ir patogesniu patekimu į buvusią A.Rubliovo mokyklą, kurios patalpose šiuo metu įsikūręs ištisas socialinių paslaugų klasteris.
„Ten labai sudėtingas susisiekimas. Yra galimybė iš Debreceno g. patekti į šią teritoriją, todėl esame numatę techninio projekto parengimą, o 2017 m. darytume privažiavimą“, – teigė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas.
Taip pat bus įrengiamas kryptinis apšvietimas, kur šiuo metu jo dar nėra. S.Budinas pabrėžė, kad šiemet pėsčiųjų perėjose nežuvo nė vienas žmogus.
Palankesnės sąlygos elektromobiliams
Visa Europa bei pasaulis siekia skatinti mažesnį iškastinio kuro naudojimą. Artimiausiu metu šiam klausimui daugiau dėmesio planuoja skirti ir uostamiestis.
„Įrengsime elektros įkrovimo stoteles mieste. Pradėsime nuo Klaipėdos savivaldybės, nes manome, kad galime tai daryti ir turime rodyti pavyzdį klaipėdiečiams“, – paaiškino S.Budinas.
Elektromobiliais planuojama pakeisti ir savivaldybės naudojamas transporto priemones.
Dviejų stotelių įrengimas numatytas ir Pilies g., kur ateinančiais metais planuojama sutvarkyti automobilių stovėjimo aikštelę.
Siekiant skatinti elektromobilių naudojimą nebus pamirštas ir viešasis transportas. Planuojama išanalizuoti galimybes mieste pradėti eksploatuoti elektrobusus.
Vis dėlto, administracijos direktorius pastebėjo, kad tokios naujovės reikalautų itin didelių investicijų, mat vienos tokios transporto priemonės kaina siekia apie 400 tūkst. eurų.
Mažiausiai galima įsigyti 30 tokių autobusų. Tai reiškia, kad tokių transporto priemonių įsigijimui prireiktų apie 12 mln. eurų.
„Analizuoti šią situaciją – būtina ir galvoti, kad tai galime padaryti – galima, tačiau tai yra labai didelės investicijos. Reikalingas ekonominis pagrindimas“, – pabrėžė S.Budinas.
Planuos naujus takus
2016-aisiais dėmesio nestigs ir dviračių bei pėsčiųjų takams. Išskirtinai didelių projektų – nenumatoma, tačiau prasidės takų plėtros planavimas, bus tvarkomi senieji.
Kitąmet bus projektuojamas dviračių ir pėsčiųjų takas nuo Klaipėdos g. tilto iki miesto ribos.
Ateinančiais metais planuojama parengti techninį projektą ir tako nuo Paryžiaus Komunos g. iki Jono kalnelio tiltelio. Šis takas turėtų būti tiesiamas 2017-aisiais.
„Labai aktualus yra pėsčiųjų ir dviračių takų ženklinimas, nes dar yra vietų, kur reikėtų pasistengti. Tokių priemonių yra numatyta nemažai“, – teigė S.Budinas.
Darnaus judumo metais dėmesio sulauks ir nuolat bruzdantys Tiltų g. dviratininkai.
Ateinančiais metais yra numatytas laikinas tako atitvėrimas nuo važiuojamosios dalies ir kelio dangos sutvarkymas.
„Vasarą turėtume būti pasidarę tai“, – pastebėjo S.Budinas.
Į darbą – dviračiu
Miesto meras Vytautas Grubliauskas pastebėjo, kad neretas pietinės miesto dalies gyventojas mielai rinktųsi kelionę į uostamiesčio centrą dviračiu, tačiau gyventojams nepatogu kaskart dviratį kelti į viršutiniuose namo aukštuose esantį butą bei leisti žemyn.
Klaipėdos vadovas svarstė, ar nebūtų naudinga pietinėje miesto dalyje pastatyti dviračių saugojimo konteinerį, kur gyventojams palikti minėtą transporto priemonę būtų patogiau ir tai, tikėtina, skatintų dažniau minti pedalus.
Administracijos direktorius pastebėjo, kad tokius dviračių saugojimo konteinerius būtų galima įrengti iš daugiabučių namų kiemų tvarkymui numatytų lėšų ir pabrėžė, kad kitąmet prie 22 bendrojo lavinimo mokyklų planuojama įrengti dviračių stovus.
Tarybos narys Simonas Gentvilas pasiūlė, kad skatinant gyventojų keliones dviračiais, vertėtų raginti ant dviračių persėsti ir savivaldybės bei jos įmonių darbuotojus.
Už didžiausią numintą atstumą politikas pasiūlė ir prizą įsteigti, taip, kaip apdovanojamos ir sveikiausios įstaigos.
„A.Spučienė su L.Dūda – dviračiu į darbą“, – pasiūlė kitas tarybos narys Rimantas Taraškevičius ir ragino pritarti S.Gentvilo siūlymui.
S.Budino teigimu, tokia akcija – įmanoma ir svarstytina.
Per Danę – laikinas tiltelis
Danės upės krantus 2016-aisiais planuojama sujungti laikinuoju tilteliu.
Pilies tilto remonto metu pėstiesiems ir dviratininkams pritaikytas medinis tiltelis bus pastatytas netoli suplanuoto Bastionų g. tilto.
Tai esą sudarys galimybę atsirasti pėsčiųjų promenadai, kai bus sutvarkytas Danės skveras.
Prasidės dviračių mainai
Jau šią savaitę planuojama pradėti svarstyti ir dviračių mainų Klaipėdoje konkurso taisyklių rengimą.
„Jeigu viskas sėkmingai pavyks, ateinančių metų vasarą turėtume turėti galbūt ir nepilną variantą, tačiau dviračių mainų galimybė mieste turėtų atsirasti“, – paaiškino S.Budinas.
Dėmesio sulauks ir tie klaipėdiečiai, kurie nevengia pavaikštinėti po mieste esančius parkus. 2016-aisiais planuojama sutvarkytu Sąjūdžio parką bei pradėti antrąjį Poilsio parko tvarkymo etapą.
Sutvarkyti du parkai skirtingose miesto pusėse patenkins pasivaikščiojimus mėgstančių miesto gyventojų poreikius visame mieste.
Savivaldybė numato ir toliau įgyvendinti „Park&Drive“ sistemos projektą prie. Planuojama sutvarkyti keleivių laukimo paviljoną.
„Žmonių srautas ten yra pakankamai didelis, o laukimo sąlygos – prastos“, – pastebėjo S.Budinas.
Suplanavo ir renginių
Kitąmet neplanuojama apsiriboti vien tik transporto infrastruktūrai skirtais projektais. Iš viso per 2016-uosius, bendradarbiaujant su kitomis įstaigomis, bus surengta apie dvi dešimtys renginių.
Gyventojai bus kviečiami dalyvauti dviračių bei pėsčiųjų žygiuose, bus organizuojamos sporto dienos bei ištisos sporto savaitės, konferencija.
Miesto autobusuose ateinančiais metais planuojama leisti garso įrašus, kuriuose – įdomiausi uostamiesčio istorijos faktai.
Bendradarbiaujant su Klaipėdos savivaldybės viešąja biblioteka viešojo transporto laukimo paviljonuose atsiras knygų lentynos, jog autobuso laukiantys žmonės galėtų ir tobulėti.
Tariasi su kitomis savivaldybėmis
Ateinančiais metais bus siekiama gerinti ne tik susisiekimo sąlygas miesto gatvėse, bet ir Danės upėje.
Administracijos direktoriaus teigimu, upės atkarpa nuo „Meridiano“ link aukštupio yra nesaugi laivybai, todėl ją planuojama paženklinti iki Liepų g. tilto, o vėliau ir iki Tauralaukio viaduko.
Ateinančiais metais planuojama pagaliau išspręsti susisiekimo klausimus su kaimyninėmis savivaldybėmis.
Su Klaipėdos rajono savivaldybe jau formuojama bendra susisiekimo sistema, šiuo metu bandoma pažaboti chaotišką susisiekimo sistemą su Palanga – derinami grafikai.
„Kaip žinia, yra du vežėjai, kurie seniai konkuravo derindami ne grafikus, o tai, kuris daugiau perveš žmonių“, – teigė administracijos direktorius.
Kitąmet daugiau ramybės turėtų pajusti ir senamiesčio gyventojai, kurie piktinosi, kad miesto širdyje įsikūrusiems prekybos centrams prekes atgabena sunkūs krovininiai automobiliai, kurie esą ne tik triukšmauja, bet neretai apgadina ir kelio elementus.
Savivaldybės administracijos direktorius patikino, kad su verslininkais jau sutarta, jog į parduotuves kursuotų mažesnės transporto priemonės.
Naujausi komentarai