Klaipėda ir šiemet turistams galės pasiūlyti tik tuščią ir nepatrauklų senamiestį bei ekskursijas į greta uostamiesčio esančius kurortus bei lankomas vietas.
Išaugo 2 proc.
Tai vakar konstatuota Smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos posėdyje, kuriame verslininkai, politikai, turizmo atstovai aptarė, kaip uostamiestyje pasirengta šiųmečiam turizmo sezonui.
"Galiu pasakyti tik tiek, kad, palyginti su praėjusiais metais, liūdesio apraiškų yra daugiau nei džiaugsmo. Pagrindinė problema ta, kad mūsų senamiestis yra numiręs ir tai reikia pripažinti", – konstatavo Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė.
Ji pasidžiaugė tik tuo, jog pernai turistų skaičius Klaipėdoje išaugo 2 proc., palyginti su 2011 m. Augimą lėmė tai, kad daugiau turistų atvyko kruiziniais laivais.
Kruizinių laivų šiemet į Klaipėdą taip pat turėtų atplaukti daug – 44. "Tačiau kai kurie reisai bus inspekciniai. Tai reiškia, kad kruizinių laivų kompanijos apsižiūrės, ar Klaipėdoje yra ką veikti, ar miestas patrauklus turistams. Bijau, kad nuomonė gali būti nekokia ir kitais metais kruizinių laivų pas mus švartuosi gerokai mažiau", – nuogąstavo R.Savickienė.
Trukdo konfliktai
Todėl Smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos posėdyje ieškota būdų, kaip senamiestį atgaivinti. Visi sutarė, jog išjudinti senamiestį gali verslininkai, kurie turėtų atidaryti daugiau lauko kavinių, kepyklėlių, suvenyrų parduotuvių, kitų turistams patrauklių objektų.
"Šiuolaikinis turistas yra labai išlepęs, jis nori turėti galimybę rinktis, kur išleisti pinigus. Mes pasiūlyti nieko negalime. Pasaulis vystosi, o mes tik dejuojame. Verslininkai dejuoja, kad jiems dirbti neapsimoka, nes nėra žmonių, mat valdžia apmokestino automobilių stovėjimą senamiestyje. Verslininkai dejuoja, kad nėra renginių. Kai jų atsiranda, pyksta senamiesčio gyventojai. Kur pažvelgsi, visur konfliktai, o turizmui reikia džiaugsmo", – aiškino Klaipėdos universiteto Rekreacijos ir turizmo katedros vedėja Aušrinė Armaitienė.
Ji teigė, jog daugybėje atliktų tyrimų konstatuota, kad Klaipėda turistams yra nepatraukli, nes joje nėra nei į ką žiūrėti, nei ką veikti.
Prekeiviai – į Šiaurės ragą
Šiuo metu savivaldybės specialistai ieško galimybių, kaip įgyvendinti vasaros prekybos sumanymą. Norima, jog vienoje vietoje keliolika prekybininkų prekiautų įvairiais daiktais, įdomiais turistams.
Pasirinkta vieta prekybai – Šiaurės ragas – sukėlė diskusiją. Esą kruizinių laivų turistams ta vieta bus labai nepatogi. Todėl nuspręsta siūlyti, kad nameliai, kuriuose būtų prekiaujama suvenyrais, geriau stovėtų Žvejų gatvėje nuo Pilies gatvės pasukamojo tiltelio link.
"Kalbame, kalbame ir niekas nesikeičia. Reikia vieną kartą susirašyti visas idėjas ir pradėti jas įgyvendinti", – ragino Smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos narys Vidmantas Plečkaitis
Kiti tarybos nariai pritarė idėjai surengti diskusiją, kurioje įvairių sričių specialistai išsakytų savo nuomonę, pateiktų pasiūlymų, kaip Klaipėdą padaryti patrauklesnę turistams.
Tokią diskusiją surengti numatoma dar šią vasarą.
Naujausi komentarai