Naujas istorijos lapas
„Nesuklysiu sakydamas, kad šis projektas įeis į Klaipėdos istoriją. Dėl ambicingo tikslo buvo suburtos gausios klaipėdiečių pajėgos: transporto profesionalų, Klaipėdos universiteto, inovatyvaus verslo ir net miesto politikų. Visi, kurie prisidėjo prie „Dancer“ atsiradimo, šiandien gali didžiuotis. Kai kam atrodžiusi utopinė idėja – turėti klaipėdiečių sukurtą, Klaipėdoje pagamintą ir miesto gatvėmis keleivius vežantį elektrinį autobusą – pagaliau išsipildė“, – kalbėjo Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Atsižvelgiant į ES direktyvose ir Vyriausybės patvirtintame „Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane“ keliamas užduotis, pirmieji du elektriniai autobusai buvo įsigyti Klaipėdos miesto savivaldybės sprendimu, įpareigojant šią misiją atlikti savo valdomą įmonę.
„Mūsų bendrovė nuo 2007 m. investuoja į ekologišką miesto transportą. Buvome dujinių autobusų pradininkai Lietuvoje. Dabar daugiau nei du trečdaliai miesto maršrutais vežančių autobusų yra varomi šiuo švariu kuru. O šiandien verčiame naują istorijos lapą ir vėl tampame pradininkais. Tik šį kartą išleidžiame į gatves pačias ekologiškiausias, kokios tik yra pasaulyje, transporto priemones – elektra varomus autobusus“, – sakė Vaidas Ramanauskas, bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
Daugybė patogumų
„Dancer“ vardu pavadintas modelis vienu metu gali vežti 93 keleivius, įrengtos 32 sėdimos vietos ir viena neįgaliojo vežimėliui.
Autobusas yra aprūpintas visa įmanoma komforto įranga: pažangia klimato kontrolės sistema, greitaeigiu belaidžiu internetu keleiviams, USB jungtimis mobiliesiems telefonams, automatine rampa, skirta įvažiuoti į saloną vežimėliu.
Autobusas išsiskiria ir patogumu vairuotojui. Viena naujovių – naujos kartos naktinio matymo kameros, transliuojančios 3D aplinkos vaizdą į veidrodžius atstojančius ekranus.
„Dancer“ pasižymi unikaliais techniniais sprendimais. Ypač tvirtas ir saugus „Dancer“ kėbulas gaminamas iš kompozitinių medžiagų, kurių didžiąją dalį sudaro perdirbtas PET butelių plastikas.
Autobusas yra varomas atsinaujinančia elektros energija, kuri perkama tiesiogiai iš vėjo elektrinių parkų. Klaipėdoje sukurtas autobusas yra taupesnis, skleidžia mažiau vibracijų bei triukšmo ir yra mažiausiai pasaulyje sveriantis, palyginti su kitais panašaus dydžio autobusais.
Išskirtinė įkrovos sparta
„Klaipėdoje sukurtą elektrinį autobusą „Dancer“ galima palyginti su revoliuciją sukėlusiu elektromobiliu „Tesla“. Abu juos sieja tai, kad iš pat pagrindų pergalvota transporto priemonės esmė leido sukurti netikėtas technines galimybes. „Dancer“ įkraunamas 15 kartų greičiau nei „Tesla“, vartoja energijos kaip trys „Teslos“, o gali vežti tiek žmonių, kiek pajėgtų 20 „Teslų“. Ekologiški elektriniai autobusai „Dancer“ Klaipėdos gatvėse yra didelis žingsnis į priekį“, – teigė Alvydas Naujėkas, „Dancer“ gaminančios bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius.
Kartu su naujaisiais autobusais bendrovė „Vėjo projektai“ šalia Klaipėdos autobusų stoties įrengė ypač greito įkrovimo stotį. Ji leidžia įkrauti „Dancer“ elektrinius autobusus greičiau nei per 10 minučių.
Būtent per tokį laiko tarpą, kiek vairuotojai ilsisi galinėje stotelėje. Tokia įkrovos sparta taip pat yra išskirtinė pasaulyje. Vienu įkrovimu „Dancer“ gali nuvažiuoti 90 kilometrų atstumą.
Elektra varomų autobusų eksploatacija trigubai pigesnė nei dyzelinių, o „Klaipėdos autobusų parko“ įsigytiems modeliams bus taikoma 15 metų gamintojo garantija – „Dancer“ eksploatacijos metu iškilę esminiai nesklandumai ar atsiradę defektai bus šalinami gami
Naujausi komentarai