- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą...
-
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą...
-
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą...
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
-
Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui
Balandžio antroje pusėje dėl vykstančių estakados statybų ketinama uždaryti dalį Vilniaus plento. Uostininkai, transportininkai ir policijos atstovai tarėsi, ką teks daryti tuomet, jei vilkikų spūstys miesto gatvėse nebus suvaldytos.
Vilkikai rikiuojasi gatvėse
Eismo saugumo komisijoje situaciją pristatęs įmonės „DFDS Seaways“ vadovas Jonas Nazarovas tikino, kad didžiausios spūstys gatvėse susidaro pavakarėmis, kai į keltus ima skubėti vilkikai su kroviniais.
„Intensyviausias eismas būna nuo 16 iki 18 val. Sudėtingiausios dienos – pirmadienis, antradienis, šiek tiek – trečiadienis ir sekmadienis. Pavyzdžiui, sekmadienio (kovo 28-osios – A.A.) pavakare Centrinio Klaipėdos terminalo vartus kirto 82 vilkikai. Piko diena buvo dešimtos šių metų savaitės antradienis, kai 490 vilkikų įvažiavo per vieną parą“, – srautus vardijo J.Nazarovas.
Maksimaliai terminalas gali priimti 530 vilkikų per parą, tad pastarųjų savaičių duomenys rodo, kad jo apkrova netrukus gali pasiekti maksimalią.
J.Nazarovas pažymėjo, jog didžiausia problema ta, kad paprastai pusė keltą užpildančių vilkikų suvažiuoja į terminalą per kelias valandas.
Kaip sovietiniais laikais.
„Terminalo vartus per valandą gali kirsti 150 vilkikų. Iš dalies mus gelbėja šviesoforinė Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryža. Kol dega žalia šviesa, sankryžą pervažiuoja keturi vilkikai. Žalias signalas dega 30 sekundžių ir paskui yra dviejų minučių pauzė“, – kalbėjo J.Nazarovas.
Aiškėja, kad Centrinis Klaipėdos terminalas vis dėlto galėtų priimti daugiau vilkikų, nei realiai jų pasiekia terminalo vartus, šviesoforo darbas pristabdo srautą ir į terminalą, kur per valandą galėtų suvažiuoti 123 vilkikai, patenka vos 96.
„Likusieji rikiuosis Baltijos prospekte, iki Taikos prospekto žiedinės sankryžos. Visi jie sustos 550 metrų ilgio ruože. Apytiksliai vienoje eismo juostoje tilps 28 vilkikai. Hipotetiškai turėtų sutilpti visi vilkikai, bet jei aplinkybės bus nepalankios, vilkikai gali užkimšti Taikos prospekto žiedinę sankryžą ir blokuoti eismą šiaurės–pietų kryptimi“, – pastebėjo J.Nazarovas.
Tokios situacijos jau kartojosi, todėl policijos pareigūnams teko reguliuoti eismą minėtose žiedinėse sankryžose.
Nori žalios šviesos
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis atkreipė dėmesį, kad situacija šiose miesto arterijose netrukus gali tapti tragiška, nes balandį bus uždaromas eismas vienoje Vilniaus plento krypčių.
„Pralaidumas dar sumažės kartais. Ieškokite sprendinių, nes miesto infrastruktūra yra tokia, kokia yra“, – pridūrė G.Neniškis.
Administracijos direktorius klausė uostininkų, ar nėra galimybės vilkikų kur nors laikinai sustatyti.
J.Nazarovas įtikinėjo, kad tai neišspręstų problemos, nes didžiausias klausimas – kaip vilkikams pasiekti uosto ribą mažiausiai pakenkiant miesto eismui. Įmonės vadovas siūlė ilginti žalios šviesos signalo degimo laiką ir taip pagreitinti vilkikų judėjimą miesto gatvėmis.
Bendrovės „Gatvių apšvietimas“ atstovas Mindaugas Vasiliauskas tvirtino, kad ši šviesoforinė sankryža sureguliuota taip, jog žalia spalva degtų po 120 sekundžių.
Kantrybė senka
Dėl vilkikų eilių klausimų turėjo ir viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ atstovai. Tarp vilkikų tarpus suradę miesto gyventojai spūstis dar šiaip taip įveikia lengvaisiais automobiliais, o štai autobusai gatvėse stringa ilgam.
Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys pastebėjo, kad pasitaiko ir tokių situacijų, kai vilkikai įstringa žiedinėse sankryžose, tuomet paralyžiuojamas bet koks eismas.
Mindaugas Džermeika / Vytauto Liaudanskio nuotr.
G.Neniškis įžvelgė, kad diskusijos apie eismo pralaidumą kol kas naudos neduoda.
„Be uostininkų organizacinių sprendimų, mes čia nieko nepakeisime. Jau tiek prakalbėjome, o pasiūlyti neturime ką“, – replikavo G.Neniškis.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika taip pat pastebėjo, kad policijos patruliams neretai tenka eismo srautus reguliuoti dviejose žiedinėse sankryžose.
„Kaip sovietiniais laikais“, – tarstelėjo M.Džermeika.
G.Neniškis reziumuodamas pabrėžė, kad vis dėlto surasti problemos sprendimo būdus būtina, nes situacija miesto centrinėse gatvėse tampa nebepakenčiama.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kretingos taryba – prieš „European Energy“ žaliojo kuro gamyklos statybą3
Kretingos valdžia nepritarė Danijos atsinaujinančios energetikos kompanijos „European Energy“ planams rajone statyti žaliojo kuro gamyklą. ...
-
Kelionė iš Klaipėdos į Rygą – tik su persėdimais2
Pernai pradėjęs kursuoti traukinys Vilnius–Ryga stojo Šiauliuose, o jau nuo balandžio sustos dar dviejuose Lietuvos miestuose. Uostamiesčio gyventojams iš Klaipėdos tiesiogiai pasiekti Latvijos sostinę traukiniu dar nepavyks, bet, pas...
-
Vietoj griuvenos Liepojos gatvėje – prekybos centras6
Liepojos gatvės pradžioje pokyčiai stebina ir tempu, ir mastais – metų pradžioje pagaliau nugriautas apleistas baltų plytų statinys ir greta jo veikusi parduotuvė. Dabar milžiniškoje statybų aikštelėje verda darbas. ...
-
Ant Dangės upės kranto – benamių „sanatorija“1
Prie Dangės upės klaipėdiečiai aptiko nelegaliai suręstą namelį. Jie įtaria, kad buveinę sumeistravo benamiai. Artėjant sutemoms čia susirenka lėbautojų būrys, kuris neduoda ramybės kitapus upės gyvenantiems žmonėms. ...
-
A. Vaitkus: noras prijungti Vaikų ligoninę prie darinio, turinčio milžinišką nuostolį – nesuvokiamas10
Didelių finansinių problemų turinčioje naujojoje Klaipėdos universiteto ligoninėje situaciją būtų galima pataisyti prie jos prijungus pelningai dirbančią Vaikų ligoninę ir pardavus miesto centre esančius jos pastatus. Tokia idėja pasigirdo po Se...
-
Klaipėdoje įsigaliojo nauja tvarka: po išvykų teks teikti ataskaitas3
Įsigaliojus naujai Klaipėdos savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų komandiruočių į užsienį tvarkai, visi grįžusieji po darbo kelionių Komandiruočių į užsienį tikslingumui nustatyti komisijai privalės pateikti ataskaitas ne tik ...
-
Netektis KU bendruomenėje: mirė L. Z. Ruseckienė1
Eidama 90-uosius metus, mirė viena ryškiausių Lietuvos literatūros pedagogikos tyrėjų, ilgametė Klaipėdos universiteto dėstytoja, profesorė Liuda Zinaida Ruseckienė. ...
-
A. Vaitkus: Klaipėdos vaikų ligoninės prijungimas prie KU ligoninės – nesvarstytinas5
Seimo Sveikatos reikalų komitetui protokoliniu sprendimu pasiūlius Klaipėdos vaikų ligoninę prijungti prie Klaipėdos universiteto ligoninės, uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus tvirtina, kad toks klausimas nesvarstytinas. ...
-
Kaimynų džiaugsmui – fejerverkas ankstų rytą8
Savaitgalį dešimtys šeimų liko be miego. Nežinia ką šventę kaimynai savo kieme nusprendė į dangų driokstelėti fejerverkų salvę. Tačiau šitokia linksmybių kulminacija šeštadienį pusę šešių ...
-
Švęsti Velykų – į Palangą: džiaugiasi, kad kainos dar – ne vasarinės8
Kai kurie į Palangą atvyksta trumpam – pavasario saulės išvilioti. Kiti kurorte ilsisi ir ten žada net margučius ridenti. Palangiškiai neabejoja, kad per Velykas kurortas ūš, teigia, kad taip būna kasmet, ypač po pandemijos. ...