Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdoje ruošiamasi miesto gatvių paralyžiui

2021-04-06 18:00

Balandžio antroje pusėje dėl vykstančių estakados statybų ketinama uždaryti dalį Vilniaus plento. Uostininkai, transportininkai ir policijos atstovai tarėsi, ką teks daryti tuomet, jei vilkikų spūstys miesto gatvėse nebus suvaldytos.

Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą vakarais sausakimšai užpildo į keltus skubantys vilkikai
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą vakarais sausakimšai užpildo į keltus skubantys vilkikai
Skaičiai: tarp Taikos prospekto ir Minijos gatvės Baltijos prospektą vakarais sausakimšai užpildo į keltus skubantys vilkikai

Vilkikai rikiuojasi gatvėse

Eismo saugumo komisijoje situaciją pristatęs įmonės „DFDS Seaways“ vadovas Jonas Nazarovas tikino, kad didžiausios spūstys gatvėse susidaro pavakarėmis, kai į keltus ima skubėti vilkikai su kroviniais.

„Intensyviausias eismas būna nuo 16 iki 18 val. Sudėtingiausios dienos – pirmadienis, antradienis, šiek tiek – trečiadienis ir sekmadienis. Pavyzdžiui, sekmadienio (kovo 28-osios – A.A.) pavakare Centrinio Klaipėdos terminalo vartus kirto 82 vilkikai. Piko diena buvo dešimtos šių metų savaitės antradienis, kai 490 vilkikų įvažiavo per vieną parą“, – srautus vardijo J.Nazarovas.

Maksimaliai terminalas gali priimti 530 vilkikų per parą, tad pastarųjų savaičių duomenys rodo, kad jo apkrova netrukus gali pasiekti maksimalią.

J.Nazarovas pažymėjo, jog didžiausia problema ta, kad paprastai pusė keltą užpildančių vilkikų suvažiuoja į terminalą per kelias valandas.

Kaip sovietiniais laikais.

„Terminalo vartus per valandą gali kirsti 150 vilkikų. Iš dalies mus gelbėja šviesoforinė Minijos gatvės ir Baltijos prospekto sankryža. Kol dega žalia šviesa, sankryžą pervažiuoja keturi vilkikai. Žalias signalas dega 30 sekundžių ir paskui yra dviejų minučių pauzė“, – kalbėjo J.Nazarovas.

Aiškėja, kad Centrinis Klaipėdos terminalas vis dėlto galėtų priimti daugiau vilkikų, nei realiai jų pasiekia terminalo vartus, šviesoforo darbas pristabdo srautą ir į terminalą, kur per valandą galėtų suvažiuoti 123 vilkikai, patenka vos 96.

„Likusieji rikiuosis Baltijos prospekte, iki Taikos prospekto žiedinės sankryžos. Visi jie sustos 550 metrų ilgio ruože. Apytiksliai vienoje eismo juostoje tilps 28 vilkikai. Hipotetiškai turėtų sutilpti visi vilkikai, bet jei aplinkybės bus nepalankios, vilkikai gali užkimšti Taikos prospekto žiedinę sankryžą ir blokuoti eismą šiaurės–pietų kryptimi“, – pastebėjo J.Nazarovas.

Tokios situacijos jau kartojosi, todėl policijos pareigūnams teko reguliuoti eismą minėtose žiedinėse sankryžose.

Nori žalios šviesos

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis atkreipė dėmesį, kad situacija šiose miesto arterijose netrukus gali tapti tragiška, nes balandį bus uždaromas eismas vienoje Vilniaus plento krypčių.

„Pralaidumas dar sumažės kartais. Ieškokite sprendinių, nes miesto infrastruktūra yra tokia, kokia yra“, – pridūrė G.Neniškis.

Administracijos direktorius klausė uostininkų, ar nėra galimybės vilkikų kur nors laikinai sustatyti.

J.Nazarovas įtikinėjo, kad tai neišspręstų problemos, nes didžiausias klausimas – kaip vilkikams pasiekti uosto ribą mažiausiai pakenkiant miesto eismui. Įmonės vadovas siūlė ilginti žalios šviesos signalo degimo laiką ir taip pagreitinti vilkikų judėjimą miesto gatvėmis.

Bendrovės „Gatvių apšvietimas“ atstovas Mindaugas Vasiliauskas tvirtino, kad ši šviesoforinė sankryža sureguliuota taip, jog žalia spalva degtų po 120 sekundžių.

Kantrybė senka

Dėl vilkikų eilių klausimų turėjo ir viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ atstovai. Tarp vilkikų tarpus suradę miesto gyventojai spūstis dar šiaip taip įveikia lengvaisiais automobiliais, o štai autobusai gatvėse stringa ilgam.

Klaipėdos vicemeras Arūnas Barbšys pastebėjo, kad pasitaiko ir tokių situacijų, kai vilkikai įstringa žiedinėse sankryžose, tuomet paralyžiuojamas bet koks eismas.

Mindaugas Džermeika / Vytauto Liaudanskio nuotr.

G.Neniškis įžvelgė, kad diskusijos apie eismo pralaidumą kol kas naudos neduoda.

„Be uostininkų organizacinių sprendimų, mes čia nieko nepakeisime. Jau tiek prakalbėjome, o pasiūlyti neturime ką“, – replikavo G.Neniškis.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika taip pat pastebėjo, kad policijos patruliams neretai tenka eismo srautus reguliuoti dviejose žiedinėse sankryžose.

„Kaip sovietiniais laikais“, – tarstelėjo M.Džermeika.

G.Neniškis reziumuodamas pabrėžė, kad vis dėlto surasti problemos sprendimo būdus būtina, nes situacija miesto centrinėse gatvėse tampa nebepakenčiama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų