Klaipėdos apskrities viršininko administracija išnagrinėjo Klaipėdos universiteto Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto raštą “Dėl UAB “Minijos nafta” naftos gavybos Poškų kaime esančiame plote poveikio aplinkai vertinimo (PAV) ataskaitos”, kuriame prašoma “...ištaisyti nesusipratimą ir pritarti poveikio aplinkai vertinimo ataskaitai”.
Tiek bendrovės “Minijos nafta“ naftos gavybos Poškų kaime esančiame plote poveikio aplinkai vertinimo programa, tiek pagal šią programą parengta“Minijos nafta” naftos gavybos Poškų kaime esančiame plote PAV ataskaita turėtų nagrinėti planuojamos ūkinės veiklos (naftos gavybos) galimą poveikį aplinkai, šios veiklos apibūdinimą ir įvertinimą pagal Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo nuostatas.
Nei Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymas, nei, juo labiau, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas nenumato tokios tvarkos, kai „...naujos naftos gavybos darbų aikštelės parenkamos atlikus poveikio aplinkai vertinimą“. Šią Klaipėdos rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano aiškinamojo rašto nuostatą, prieštaraujančią įstatymams ir bendrojo plano grafinės dalies sprendiniams, būtina koreguoti.
Galimybę plėtoti ūkinę veiklą konkrečioje vietoje (šiuo atveju - „vykdyti naftos gavybą Poškų objekte“) suteikia nustatyta tvarka parengti ir patvirtinti teritorijų planavimo dokumentai, o ne poveikio aplinkai vertinimo ataskaita.
Planuojama „Minijos naftos“ ūkinė veikla Poškų kaime esančiame plote (naftos gavyba) neatitinka ir prieštarauja Klaipėdos rajono savivaldybės sprendimu patvirtinto Klaipėdos rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendiniams.
Klaipėdos apskrities viršininko administracija negali pritarti Klaipėdos universiteto Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto pateiktai „Minijos nafta“ naftos gavybos Poškų kaime esančiame plote poveikio aplinkai vertinimo ataskaitai, kurioje siūloma žaliavinės naftos gavybos aikštelės normatyvinę sanitarinę apsaugos zoną nuo 1000 m sumažinti iki 0 m, sutapatinant ją su naftos gavybos aikštelės ribomis.
Sprendimas gali būti apskundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Naujausi komentarai