Padės išvengti eilių
Klaipėda yra vienintelis Lietuvos miestas, kur sausumos ir vandens transporto rūšys yra sujungtos bendra apmokėjimo sistema.
Dabar elektroniniu keleivio bilietu galima sumokėti už kelionę viešojo transporto autobusais ir mikroautobusais, priemiestiniais autobusais bei mikroautobusais, kursuojančiais į Palangos oro uostą, o nuo ketvirtadienio – ir už kelionę keltais.
Per metus keltais perkeliama per 2 mln. keleivių, daugiau kaip pusė jų – klaipėdiečiai. Todėl naujoji sistema turėtų pagerinti jų patogumą keliaujant į poilsio zoną Kuršių nerijoje.
Didžioji dalis klaipėdiečių jau yra įpratę už važiavimą viešuoju transportu mokėti elektroniniais bilietais, kuriuos papildo pinigais.
Nuo metų pradžios tokį bilietą atstoja ir fizinė klaipėdiečio kortelė, kurią taip pat galima pasipildyti pinigais.
Nuo vasario 2 d. šiomis kortelėmis galima sumokėti už perkėlimą per Kuršių marias. Bilieto kaina, mokant kortele, bus tokia pati – 1,3 euro.
Mindaugas Čiakas. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Sistema dar tobulinama
Galimybė už kelionę keltu sumokėti elektronine klaipėdiečio arba transporto kortele padės išvengti eilių prie kasų ir bus naudinga miesto įvaizdžiui.
Derėtų žinoti, kad mėnesiniai ar metiniai elektroniniai bilietai bei virtuali klaipėdiečio kortelė „Smiltynės perkėlos“ terminale kol kas negalioja.
Sistema dar tik pradeda veikti, ji dar bus tobulinama, bet pirmas žingsnis jau žengtas.
„Sistema dar tik pradeda veikti, ji dar bus tobulinama, bet pirmas žingsnis jau žengtas“, – teigė bendrovės „Smiltynės perkėla“ vadovas Mindaugas Čiakas.
Kol kas už persikėlimą per marias šiomis kortelėmis galės sumokėti tik visą kainą, be nuolaidų mokantys keleiviai, nesigabenantys keltu dviračių.
Už dviračių perkėlimą kompensuojama iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, todėl kol kas dar nesureguliuotas apmokėjimas elektronine transporto kortele.
Tikėtina, kad šis klausimas bus išspręstas rudenį.
Veikia keturi terminalai
Skenuojant popierinius bilietus kartais varteliai nesuveikia, nes keleiviai pernelyg greitai ištraukia bilietą ar bando nuskaityti kodą kišdami jį kreivai.
Nesklandumų dėl elektroninių kortelių nuskaitymo neturėtų būti, nes sistema veiks taip pat greitai kaip autobusuose.
Elektroninių transporto bilietų naudotojams reikėtų atkreipti dėmesį, kad jais atsiskaityti keleivių terminale, dažniau vadinamoje Senojoje perkėloje, galima keturiuose terminaluose, skirtuose pėstiesiems.
Elektroniniais bilietais galima sumokėti ir Naujojoje perkėloje.
Kortelę reikėtų priglausti prie tam skirtos vietos ant terminalo stovo viršaus.
„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas Andrius Samuilovas patikslino, kad, norint ta pačia kortele sumokėti už kitus šeimos narius, kortelę teks jiems perduoti, kad kiekvienas jų galėtų sumokėti už kelionę atskirai.
Paaiškino: A. Samuilovas parodė, kaip perkėloje naudotis klaipėdiečio kortele ir elektroniniu viešojo transporto bilietu. Vytauto Liaudanskio nuotr.
Galimybes ketina plėsti
M. Čiakas džiaugėsi, kad nuo minties apie elektroninio bilieto panaudojimą kelionei keltais apmokėti iki jos įgyvendinimo praėjo tik metai.
Su geležinkelininkais apie panašią bendrą apmokėjimo sistemą jau kalbama ketverius metus, bet rezultato vis dar nematyti.
Teigiama, kad elektroniniais bilietais bus galima sumokėti ir miesto Dangės upe kursuosiančiais vandens autobusais. Tikimasi, kad jie pradės veiklą gegužės pradžioje. Numatoma bilieto kaina – trys eurai.
„Naujų paslaugų integravimas į sklandžiai veikiančią miesto ir dalies regiono transporto sistemą yra prasminga ir ekonomiškai pagrįsta alternatyva vis dar nesibaigiančiai populizmo puotai, kur vienu pagrindinių patiekalų visų mūsų sąskaita dedamas desertas – nemokamas viešasis transportas visiems, visur ir visada. Linkiu, kad kiekvieno klaipėdiečio kišenėje kuo greičiau atsirastų tos kortelės, kurios klaipėdiečiams palengvina gyvenimą. Tikiu, kad greitai taps įprasta turėti vieną kortelę ir ja naudojantis visur patekti“, – tarė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Naujausi komentarai