Klaipėdos kelininkams žiema buvo netipiška – ne tik barstė, bet ir šlavė Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos kelininkams žiema buvo netipiška – ne tik barstė, bet ir šlavė

2025-02-28 06:00 klaipeda.diena.lt inf.

Pasak sinoptikų, besibaigianti žiema buvo viena šilčiausių Lietuvos istorijoje, fiksuoti net keli šilčiausių dienų rekordai. Teigiama oro temperatūra turėjo įtakos ir gatvių priežiūros paslaugas teikiančioms įmonėms. Šiaurinę Klaipėdos dalį valančios UAB „Klaipėdos paslaugos“ (KLAP) specialistai šį sezoną įvardijo kaip ramų ir ganėtinai neįprastą: buvo dienų, kai vietoj druskos-smėlio barstytuvų į gatves važiavo vakuuminės šlavimo mašinos.

Klaipėdos kelininkams žiema buvo netipiška – ne tik barstė, bet ir šlavė
Klaipėdos kelininkams žiema buvo netipiška – ne tik barstė, bet ir šlavė / Partnerių nuotr.

Nulis termometre – plikledis kelyje

Pasak KLAP Komunalinių paslaugų skyriaus vadovo Juliaus Raugalo, žiemos sezoną gatvių priežiūros tarnyba pradėjo lapkričio 1-ąją. Nuo šios datos kasnakt, kai temperatūra krisdavo žemiau +3 laipsnių, druskos barstytuvai išvažiuodavo į bendrovei priskirtas šiaurinės Klaipėdos dalies gatves.

Pirmasis sniegas uostamiestyje iškrito lapkričio 19 d. ir didesnių rūpesčių nesukėlė, nebuvo toks gausus kaip rytinėje Lietuvos dalyje. Lyginant su praėjusių metų sezonu, visą šią žiemą sniego Klaipėdoje buvo gerokai mažiau. Tai leido kelininkams sutaupyti kelis šimtus tonų druskos-smėlio mišinio. Šiemet jo šiaurinėje miesto dalyje išbarstyta apie 600 tonų. Tačiau druskos tirpalo išlaistyta tiek pat, kiek ir 2023–2024 metų sezone – apie 350 m3.

„Sniegas gatvėse nėra pati didžiausia bėda. Vairuotojai jį pamatę iškart tampa atsargesni. Kur kas klastingesnis yra sunkiai pastebimas plikledis. Kai oro temperatūra svyruoja apie 0 laipsnių, ant įšalusios kelio dangos formuojasi šerkšnas ir ji tampa slidi“, – aiškino J. Raugalas.

Būtent druskos tirpalas yra geriausia priemonė prieš plikledžio susidarymą. Ir dėl eismo saugumo periodiškai sūriu skysčiu buvo laistomos ne tik Klaipėdos asfaltuotos gatvės, bet ir žvyrkeliai.

Padėjo išmani kelių būklės stebėjimo sistema

Dar praėjusią vasarą UAB „Klaipėdos paslaugos“ savo prižiūrimose gatvėse sumontavo telemetrines stoteles ir į asfaltą integruotus daviklius, kurie matuoja kelio dangos paviršiaus temperatūrą, oro temperatūrą, oro drėgnumą, kritulių kiekį, druskos likutį ant kelio dangos, o gautus duomenis bevieliu ryšiu kas 20 minučių pateikia „Klaipėdos paslaugų“ specialistams. Išmanioji įranga gana tiksliai prognozuoja ir kompiuterių ekranuose modeliuoja galimas situacijas, įspėja apie snygį, plikledį.

Kur kas klastingesnis yra sunkiai pastebimas plikledis.

„Pajūryje itin dažnai keičiasi oro sąlygos. Net tuo pačiu metu skirtingose miesto vietose temperatūra būna nevienoda, skirtinga vėjo kryptis, kritulių kiekis. Išmani kelių būklės stebėjimo įranga pasiteisino šimtu procentų. Šis įrankis padėjo užtikrinti saugumą gatvėse ir planuoti ekipažų darbą, taupyti medžiagas, techniką, kurą, žmonių laiką“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.

Ankstyvas gatvių šlavimo sezonas

Žiemą viso miesto gatvėse išbarstyta tūkstančiai tonų druskos-smėlio mišinio įprastai surenkama prasidėjus pavasariui, įsivyravus teigiamai temperatūrai. Mat, esant kad ir mažiausiam minusui, šlavimo mašinų drėkinimo įranga neveikia, o ant įšalusios kelio dangos purškiamas vanduo netgi gali pavirsti plikledžiu.

Tačiau šiemet šilti orai ir žiemą vyravusi pliusinė temperatūra sujaukė tradicinę tvarką. KLAP vakuuminės šlavimo mašinos į uostamiesčio gatves išvažiavo jau sausio 15 dieną ir iki šiol nuo kelio dangos sušlavė apie 200 tonų sąšlavų.

„Nuo metų pradžios oro sąlygos leido mums dirbti septyniolika dienų, tad anksčiau pradėjome švarinti miestą, anksčiau ir surinksime, ką esame išbarstę“, – teigė V. Ramanauskas.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra