Mokomasi iš JK vadovėlių
Tarptautinio bakalaureato diplomo programa (IB) – dviejų paskutinių vidurinės mokyklos metų ugdymo programa, skirta 11–12 ( III–IV) klasių mokiniams. IB – aukštais akademiniais reikalavimais, subalansuotu ugdymo turiniu bei patikimu vertinimu pasižyminti programa, padedanti mokiniams tinkamai pasiruošti studijoms pasaulio universitetuose. IB klasėse dėstomoji kalba yra anglų (išskyrus, lietuvių kalbos pamokas). Mokomasi iš Jungtinėje Karalystėje leistų vadovėlių, skirtų IB programą vykdančioms mokykloms. Vadovaujamasi vienodu, objektyviu ir patikimu vertinimu, kurį pripažįsta geriausi pasaulio universitetai.
Tarptautinio bakalaureato organizacija (IBO) įkurta 1968 m. Ženevoje. Šiuo metu IBO priklauso 2580 mokyklų 134 pasaulio šalyse.
Licėjui – naujas statusas
"Keletą metų Klaipėdos licėjaus brandinta idėja vykdyti ne tik nacionalinę vidurinio ugdymo programą, bet ir tarptautinę IB diplomo pamažu tampa realybe. Tarptautinio bakalaureato organizacija (IBO), įvertinusi Klaipėdos licėjaus paraišką ir mokyklos atitikimą keliamiems šios organizacijos reikalavimams, oficialiai patvirtino, kad nuo 2017–2018 mokslo metų Klaipėdos licėjus tampa tarptautinės IB diplomo programos mokykla-kandidate", – teigė Klaipėdos licėjaus direktorė doc. dr. Regina Kontautienė
Pagal IBO reikalavimus, mokykloms, gavusioms šį statusą, skiriamas 2 metų kandidatavimo laikotarpis, per kurį privalomas su IB programa dirbančių pedagogų tinkamas profesinis pasirengimas, atitinkamos mokymo(si) aplinkos sukūrimas bei mokymo bazės modernizavimas.
Pasibaigus kandidatavimo laikotarpiui Klaipėdos licėjus nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. pradės vykdyti tarptautinio bakalaureato programą. Todėl nuo kitų mokslo metų Klaipėdos licėjaus pirmos klasės gimnazistams per dvejus metus (I ir II klasėse) į bendrąją ugdymo programą bus integruota papildoma anglų kalbos programa, kurios metu mokiniai per įvairių mokomųjų dalykų pamokas palaipsniui anglų kalba mokysis įvairių mokslo sričių terminų, lavins specialiosios mokslinės kalbos įgūdžius, kad galėtų pasiruošti sėkmingam tolimesniam mokymuisi pagal IB programą III–IV klasėse.
Pasirengimas mokytis – jau šiemet
Nors tarptautinio bakalaureato programą Lietuvoje vykdančioms mokykloms įprasta formuoti parengiamąsias IB klases (I-II klases), Klaipėdos licėjus pasirinko kitą pasirengimo programai strategiją. Siekdami tęsti sėkmingai licėjuje pasiteisinusį ankstyvąjį mokslo krypties (nuo I-osios gimnazijos klasės) pasirinkimą, mokiniams sudarome galimybę rinktis vieną iš trijų papildomo ugdymo programų – biomedicinos, inžinerijos, socialinių mokslų ir menų.
Todėl pasirengimą IB programai nuspręsta integruoti į visų krypčių mokymosi programas. Tokiu būdu galimybę anglų kalba mokytis mokslo terminų bei tobulinti specialiosios anglų kalbos įgūdžius įgytų visi Klaipėdos licėjaus I–II klasių gimnazistai. Toks papildomos anglų kalbos programos integravimas į I–II klasių ugdymo procesą būtų naudingas ne tik tiems, kurie nuo III gimnazijos klasės rinktųsi IB programą, bet ir tiems mokiniams, kurie III–IV klasėse mokysis pagal nacionalinę programą.
Taip visi III–IV klasių mokiniai įgytų įgūdžių naudotis moksline literatūra anglų kalba, gautų gerus būsimų studijų pagrindus, būtų labiau pasiruošę įvairiems profesinės karjeros posūkiams. Taip mokiniai išvengtų ir ankstyvo (nuo pat I klasės) apsisprendimo pasirinkti tarptautinę ar nacionalinę programą.
Ko moko IB diplomo programa?
Programą sudaro 6 dalykų grupės: 1) gimtoji kalba ir literatūra, 2) užsienio kalbos, 3) socialiniai mokslai, 4) gamtos ir taikomieji mokslai, 5) matematika, 6) pasirenkamieji dalykai. Privaloma mokytis po vieną dalyką iš kiekvienos grupės, iš jų tris – aukštesniuoju lygiu (HL), tris – standartiniu lygiu (SL). Taip pat IB diplomo programoje privaloma: pažinimo teorija (Theory of Knowledge), išplėstinis rašinys (Extended Essay) ir kūryba, sportas, socialinis darbas (Creativity, Activity, Service).
IB klasių dėstomoji kalba yra anglų kalba (išskyrus lietuvių kalbos pamokas). Visame pasaulyje pagal Tarptautinio bakalaureato programas dirbančių mokyklų mokiniams padedama tapti aktyviais, savarankiškais, siekiančiais atrasti ir ištirti naujus dalykus, didelis dėmesys skiriamas socialinių emocinių kompetencijų ugdymui.
Programa padeda ugdyti mokinių principingumą, atvirumą pasauliui, skatina tapti visapusiškais ir savikritiškais (mokomi įvertinti savo mokymosi patirtį, suvokti savo stipriąsias puses ir trūkumus.) ir tobulėti. IB klasės mokiniai pirmųjų mokymosi metų pabaigoje laiko egzaminų sesiją, kurią sudaro visų šešių dalykų egzaminai. Užduotis šiems egzaminams rengia dalykų mokytojai. Antrųjų mokymosi metų pabaigoje laikomi visų šešių dalykų egzaminai, kuriems užduotis rengia IBO egzaminų ir vertinimo centras. IB programą baigę mokiniai įgyja dvikalbį diplomą, suteikiantį teisė studijuoti aukštojoje mokykloje lietuvių ir anglų kalbomis.
Licėjus patirties semiamasi Europoje
Tarptautinio bakalaureato programa – tai didelis iššūkis Klaipėdos licėjaus pedagogams. Svarbiausia – įgyti dalykinių bei metodinių žinių, realizuojant IB programos ugdymo turinį, ir pasirengti kiekvieno dalyko mokymui anglų kalba.
Džiugina tai, kad IB programos filosofija ir vertybės yra labai artimos Klaipėdos licėjaus filosofijai ir vertybėms.
Sudarytą IB programą Klaipėdos licėjuje realizuos mokytojų komanda, kuriai vadovauja IB programos vadovė anglų kalbos mokytoja ekspertė Ramunė Petrauskienė. Padedami LLSS dėstytojų, mokytojai mokosi anglų kalbos, tobulina jos įgūdžius. Dalykinių ir metodinių žinių semiasi dalyvaudami įvairiuose mokymuose ir ugdymo proceso stebėsenos vizituose įvairiose Europos šalyse, lankydamiesi geriausiose IB diplomo programą vykdančiose Europos mokyklose.
Profesiniuose mokymuose Italijoje, Anglijoje, Suomijoje, Graikijoje, Danijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Maltoje jau dalyvavo per 20 Klaipėdos licėjaus mokytojų bei vadovų. Susipažinta su naujausiomis ugdymo technologijomis, ugdymo proceso modernizavimo galimybėmis.
Pasirengimui vykdyti tarptautinio bakalaureato programą itin reikšmingas buvo Klaipėdos licėjaus direktorės R.Kontautienės ir anglų k. mokytojos L.Šmaižienės ugdymo proceso stebėsenos vizitas Suomijos Lapenranto licėjuje, kurio pedagogai, susidomėję Klaipėdos licėjuje vykdoma veikla, plėtos bendradarbiavimą, dalinsis sėkminga savo mokyklos IB programos realizavimo praktika. Šių metų gegužę Klaipėdos licėjuje lankysis šio Suomijos licėjaus vadovai, o rudenį į Suomijos licėjų profesiniams mokymams vyks visa IB programoje dirbti besiruošiančių Klaipėdos licėjaus mokytojų komanda.
Naujausi komentarai