Svarbiausia seniausio ir pagrindinio Lietuvos švyturio paskirtis – padėti laivams įplaukti į uostą, tačiau jį valdanti Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) planuoja po remonto švyturio duris atverti ir visuomenei. Taip pat toliau bus užtikrinama švyturio navigacinė funkcija.
Pastarąjį kartą švyturys remontuotas prieš 28 metus, tad per ilgą laiką įtrūko sienos, nusidėvėjo laiptai.
LTSA Komunikacijos skyriaus vadovė Eglė Kučinskaitė patvirtino, kad švyturio vidus jau 90 proc. yra išdažytas naujai, taip pat – sienos, laiptai.
Šiuo metu demontuoti langai, viduje iškalta dailylentėmis.
Visiškai baigus darbus viduje, bus tvarkoma švyturio išorė.
„Artimiausiu metu rangovas laukia atvežamų langų, juos sudės, sutvarkys angokraščius ir dažys. Išorinėje viršutinėje švyturio dalyje atlikta didžioji dalis smėliavimo, dažymo darbų, liko nedaug smėliuoti ir dažyti, tačiau šiems darbams būtinas geras oras. Visi švyturio remonto darbai turėtų būti baigti iki vasaros pabaigos“, – teigė E. Kučinskaitė.
Švyturio remonto darbų maksimali kaina yra beveik 138 tūkst. eurų.
Remonto darbus vykdo bendrovė „Svajonių statyba“.
Istorinis švyturys, pasitinkantis į uostą įplaukiančius laivus, pastatytas ir įžiebtas 1796 m.
Jis buvo vienas pirmųjų šiaurės rytų Baltijos jūros pakrantėje.
Nuo pirmojo įžiebimo iki šių dienų švyturys buvo aukštinamas, įrengta daugiau atšvaitų, o per Antrąjį pasaulinį karą buvo visiškai sugriautas, tačiau 1950 m. atstatytas.
Naujausi komentarai