Klaipėdos švyturį valdanti Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pripažino, kad darbai įstrigo, nes lig šiol nepatvirtintas darbo projektas.
Pagal statybos techninį reglamentą, projektui turėjo pritarti ir jį patvirtinti techninio projekto rengėjas „Synergy Solutions“, tačiau nepritaria, nes turi pastabų, o rangovai nepriima pastabų, nes turi savų argumentų.
Situaciją gali dar labiau pabloginti faktas, kad artimiausiu metu Klaipėdos švyturį siekiama įtraukti į Nekilnojamojo kultūros paveldo objektų registrą.
Jei taip atsitiktų, reikalavimai šio navigacinio objekto remontui taptų griežtesni, taip pat bent kelis kartus išaugtų ir paties remonto kaina.
Situacija nėra paprasta.
„Mes sėdime ir deramės su abiem pusėmis. Šią savaitę buvo susitikimas su „Synergy Solutions“ atstovais, kurie nepritaria pateiktam darbų planui ir jo nepasirašo. Galbūt mums pavyks viską suderinti ir pradėti remonto darbus iki Kultūros paveldo departamento sprendimo. Pokalbiai parodė, kad tokie susitarimai yra įmanomi“, – pabrėžė LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė.
Artėjantį pirmadienį planuojamas Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdis, kuriame vienas klausimų yra „Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto projektas dėl apsaugos Baltojo švyturio ir Šiaurinio molo liekanoms, Klaipėdoje, Vėtros g., suteikimo“.
Paveldosaugininkas Laisvūnas Kavaliauskas patvirtino, kad paraleliai vyksta procedūra ir dėl dabartinio veikiančio Klaipėdos švyturio įtraukimo į Kultūros paveldo objektų registrą.
„Departamento atstovai neskubėjo švyturio įtraukti į registrą, kad nebūtų sustabdyti tvarkybos darbai. Tačiau sužinojome, kad remontas nepradėtas. O jei švyturį įtrauksime į registrą, atsiras tam tikri ribojimai, turės būti rengiami nauji projektai, tikėtina, ir remonto darbai pabrangs, ir viskas vėl nusitęstų. Situacija nėra paprasta“, – kalbėjo L. Kavaliauskas.
Naujausi komentarai