Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos uostas pritaikomas naujiems gyliams

2014-02-03 11:54

Po pietinės Klaipėdos uosto dalies išgilinimo pradedamos rekonstruoti krantinės, pritaikant jas naujiems gyliams.

Siekiant išlaikyti intensyvią krovą prie "Birių krovinių terminalo", krantines numatoma rekonstruoti etapais.
Siekiant išlaikyti intensyvią krovą prie "Birių krovinių terminalo", krantines numatoma rekonstruoti etapais. / Vidmanto Matučio nuotr.

Po pietinės Klaipėdos uosto dalies išgilinimo pradedamos rekonstruoti krantinės, pritaikant jas naujiems gyliams.

Krauna baltarusių trąšas

Dabar skelbiamas konkursas, o po kelių mėnesių bus pradėtos rekonstruoti 101–104 krantinės, kurių bendras ilgis – 430 metrų.

Krantines krauti trąšoms ir kitiems kroviniams naudoja bendrovė "Birių krovinių terminalas".

Prie šių krantinių yra jos iš Uosto direkcijos laikotarpiui iki 2056 metų išnuomota maždaug 26 ha teritorijos dalis.

Pagrindinis šios bendrovės krovinys yra baltarusiškos kalio trąšos. Pernai 30 proc. šios bendrovės akcijų įsigijo Baltarusijos trąšų milžinė kompanija "Belaruskalij", kuri lyg ir garantuoja nuolatinę trąšų krovą.

Krantines būtina sustiprinti

1963 metais statytos 101–104 krantinės 2001-aisiais jau buvo rekonstruotos iš naujo jas perstatant. Tuomet šios krantinės buvo pritaikytos priimti iki 230 metrų ilgio laivus su 12 metrų grimzle. Po to, kai pernai iki 14,5 metro buvo išgilintas uosto pietinės dalies laivybos kanalas, situacija prie 101–104 krantinių pasikeitė. Jas būtina pritaikyti didesnės grimzlės laivams priimti.

Parengtas techninis projektas, pagal kurį numatyta prie 101–104 krantinių švartuoti iki 300 metrų ilgio laivus, turinčius 13,5 metro grimzlę.

Tai reiškia, kad prie krantinių turės būti 14,5 metro gylis. Šį gylį būtų nesunku pasiekti, nes iki 14,5 metro išgilintas laivybos kanalas yra vos už 40 metrų nuo krantinių.

Tačiau išgilinus iki 14,5 metro prie krantinių, kurios buvo pritaikytos iki 13 metrų gyliui, negalima. Gilinant krantinės gali pradėti slinkti, nes jų įlaidai įkalti į 16,5 metro gylį. Nors krantinės yra palyginti nesenos, jų bendras nusidėvėjimas siekia 12,5 proc., prieš gilinant prie krantinių, jas būtina sustiprinti.

Analizuoti penki variantai

Analizuojant 101–104 krantinių rekonstrukcijos projektus buvo pateikti penki galimi jų sustiprinimo variantai. Jų skaičiuojamoji kaina svyravo nuo 14 iki 28 mln. litų.

Buvo pritarta pigiausiam krantinių sustiprinimo variantui. Išardžius pokraninius kelius po jomis, numatoma įgręžti ir įkalti naujus polius. Jie būtų sujungti su senaisiais krantinių įlaidais. Naujų įlaidų į didesnį gylį kalti nebereikėtų. Manoma, kad papildomas krantinės sustiprinimas leistų jas gilinti iki 14,5 metro.

Tokia technologija suteiktų galimybę krantines rekonstruoti etapais. Numatyti keturi etapai, atskirai kiekvienai krantinei. Krantinės perstatymas etapais – labai svarbus, nes tai leistų nenutrūkstamai per "Birių krovinių terminalą" gabenti baltarusiškas trąšas.

Gali būti, kad numatomas 101–104 krantinių pertvarkymas – ne paskutinis. Jei Klaipėdos uostą būtų leista gilinti iki 17 metrų, tikėtina, kad ir prie šių krantinių ateityje būtų toks gylis, kad jos galėtų priimti "Baltmax" laivus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų