Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdos uostas renkasi tvarios laivybos kryptį

2024-10-17 05:00
DMN inf.

Nuo šio rudens Lietuva įtraukta į tarptautinį žaliųjų laivybos maršrutų tinklą. Klaipėdos uosto pastangos prisidėti prie poveikio aplinkai mažinimo ir realūs žingsniai siekiant mažinti CO2 išmetimus neliko nepastebėti.

Ne tik Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“, nusprendusi įtraukti Klaipėdos uostą į reguliarų laivybos maršrutą, kuriuo kursuoja žaliuoju metanoliu varomas konteinerius gabenantis laivas, bet ir „Žaliojo susisiekimo apdovanojimų“ ekspertų grupė pripažino Klaipėdos uostą kaip vieną pažangiausių ir aktyviausių aplinkosaugos srityje. Susisiekimo ministerijos ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ organizuojamuose apdovanojimuose Klaipėdos uosto direkcija apdovanota už tvarios laivybos vystymą Klaipėdos uoste.

„Šis apdovanojimas yra svarus įvertinimas mūsų pastangų ir aiškaus tikslo – siekti tvaresnės ateities jūrinės transporto industrijos srityje. Klaipėdos uostas, įtrauktas į žaliąjį „X-Press Feeders“ maršrutą, demonstruoja, kad aplinkosaugos vertybės gali būti suderintos su efektyviu ir moderniu uosto valdymu. Šiandien mes ne tik siekiame prisitaikyti prie pokyčių, bet ir patys esame tų pokyčių dalimi“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Rugsėjį Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“ įtraukė Klaipėdos uostą į reguliarų laivybos maršrutą, kuriuo jau kursuoja žaliuoju metanoliu varomas pirmasis konteinerius gabenantis laivas „Eco Umande“. Šis Klaipėdos uosto įtraukimas į žaliąjį laivybos maršrutą yra tarp Klaipėdos uosto ir „X-Press Feeders“ pasirašyto bendradarbiavimo susitarimo tąsa.

Šis apdovanojimas yra svarus įvertinimas mūsų pastangų ir aiškaus tikslo – siekti tvaresnės ateities jūrinės transporto industrijos srityje.

Konteinerius į Klaipėdos konteinerių terminalą ir iš jo plukdantis žaliuoju metanoliu varomas laivas „Eco Umande“ vienu metu gali plukdyti 1 260 TEU konteinerių, laivas kursuoja maršrutu Roterdamas–Antverpenas–Klaipėda–Ryga–Roterdamas. Roterdamo uoste prisipildęs žaliojo vandenilio laivas maršrutą gali nuplaukti du kartus.

Žaliuoju laivybos maršrutu plaukiantis laivas uoste šiuo metu lankosi kas dvi savaites. Kitąmet į maršrutą įtraukus dar vieną šiuo metu baigiamą statyti laivą, konteineriai į uostą aplinkai draugišku būdu bus atgabenami kas savaitę.

Kiek daugiau nei prieš 50 metų veiklą Pietryčių Azijoje pradėjusi įmonė „X-Press Feeders“ šiuo metu dirba visoje Azijoje, Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje, Karibų jūros regione, Lotynų Amerikoje, Viduržemio jūros regione ir Europoje. Pati įmonė konteinerių nevaldo, jos pagrindinė veikla – transporto paslaugų konteinerių operatoriams tiekimas. „X-Press Feeders“ šiandien turi daugiau nei 100 laivų nuo 700 TEU iki 7 tūkstančių TEU talpos. Žengdama tvarumo kryptimi, įmonė iki 2026-ųjų planuoja įsigyti keturiolika žaliuoju metanoliu varomų laivų. Šiuo metu jau plaukioja keturi tokie laivai, vienas jų – „Eco Umande“.

Šių metų balandį įmonė „X-Press Feeders“ ir šeši Europos uostai, tarp kurių ir Klaipėdos uostas, padėjo parašus bendrame dokumente ir įsipareigojo drauge skatinti tvarios laivybos plėtrą Šiaurės ir Baltijos jūrose kuriant žaliuosius laivybos koridorius, prisidedančius prie CO2 emisijų mažinimo. Taip pat įsipareigota uostuose plėtoti alternatyvių degalų, tarp kurių ir metanolis, tiekimo į laivus infrastruktūrą. Šis Klaipėdos uosto įtraukimas į žaliąjį laivybos maršrutą yra tarp Klaipėdos uosto ir „X-Press Feeders“ pasirašyto bendradarbiavimo susitarimo tąsa.

Žaliasis laivybos koridorius – tai reguliarus jūrų transporto maršrutas, kuriame ypatingas dėmesys skiriamas laivybos poveikio aplinkai mažinimui naudojant aplinkai draugišką kurą, pavyzdžiui, žaliąjį metanolį ar žaliąjį vandenilį, elektrą, taip pat diegiant infrastruktūrą ir pažangias technologijas, kurios leidžia sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, oro taršą, triukšmą ir kitas neigiamas pasekmes aplinkai.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų