Gilins ir saugos pakrantę
Paskelbtas viešojo pirkimo konkursas pagilinti Klaipėdos uostą nuo piketo PK –5 iki PK –22 iki 16 metrų.
Tai yra atkarpa nuo uosto vartų į jūrą iki natūralaus 16 metrų gylio. Kita šio gilinimo atkarpa yra nuo PK –5 iki PK 26. Tai apima atkarpą nuo uosto vartų maždaug iki 10 krantinės arba apsisukimo rato prie Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO). Šioje atkarpoje I etape numatoma pagilinti iki 15,5 metro.
Šiuo metu nuo PK –22 iki PK –5 gylis yra 15,5 metro, o nuo PK –5 iki PK 26 – 15 metrų.
I etape vykdant gilinimą Baltijos jūroje ties Pirmąja Melnrage 2–3,5 metro gylyje numatyta supilti 700–750 metrų ilgio, 110–130 metrų pločio povandeninį pylimą su 50–60 metrų pločio viršūne. Pylimas bus formuojamas iš I užterštumo klasės smėlingo grunto, kuris bus paimtas gilinimo metu. Planuojama, kad reikės panaudoti apie 180 tūkst. kubinių metrų švaraus grunto.
Pylimas bus pritaikytas jūros pakrančių apsaugai nuo išplovimo.
Planas: uosto kanalo gilinimo iki 15,5–16 metrų schema. (KVJUD nuotr.)
Ryškus kanalo pertvarkymas
Kada prasidės Klaipėdos uosto gilinimo I etapas, priklausys ir nuo rangovo pasirinkimo konkurso sėkmės, ir nuo uosto vartų rekonstrukcijos, per kurią sustiprinami molai, kalamos povandeninės sienutės.
Vykdant I etapo gilinimą planuojama iškasti maždaug 1 mln. 805 tūkst. kubinių metrų grunto. Didžiausia jo dalis bus išgabenta į jūros sąvartyną.
Šio gilinimo ypatumas yra ir tai, kad bus vykdomas ir laivybos kanalo ašies pasukimas 12 laipsnių.
Gilinimo plotis laivybos kanale bus skirtingas. Siauriausia (185 metrų) vieta bus ties molo galvutėmis, plačiau-sia – KLASCO apsisukimo rate (per 415 metrų). Už vartų jūroje kanalas bus platinamas iki 250 metrų. Uosto vi-duje mažiausias laivybos kanalo plotis bus 200 metrų. Daugelyje vietų jis bus ir platesnis.
Gilinimo ypatybė ir tai, kad jis nevyks prie pat krantinių – nuo jų numatytas saugus 20 metrų pločio barjeras. Gilinama prie krantinių bus vėliau, tam bus naudojama ir kitokia gilinimo technologija.
II gilinimo etapas vyktų vėliau. Jam būtų rengiamas naujas viešasis pirkimo konkursas. II gilinimo metu iška-samo grunto kiekis būtų dar didesnis. Po II gilinimo etapo Klaipėdos uosto gilinimas nuo PK –22 iki PK 26 būtų visiškai pabaigtas. Gylis uosto vidinėje dalyje siektų 17 metrų, išorėje –17,5 metro. Tai būtų gylis, tinkamas įplaukti patiems didžiausiems laivams, kokie tik gali praplaukti į Baltijos jūrą per Danijos sąsiaurius.
Aplinkosaugininkų išvados
Kad dabartinis Klaipėdos uostas galėtų būti gilinamas iki 17–17,5 metro, reikėjo nueiti ilgą etapą.
Buvo parengta daugybė tyrimų, dokumentų, įskaitant Poveikio aplinkai vertinimą. Galimybę pertvarkyti Klai-pėdos uosto jūros vartus, ateityje įrengti pietinius vartus, povandenines atramines sienutes ties Kuršių nerija, gi-linti įplauką, o vėliau ir visą uostą iki 17 metrų, suteikia 2019 m. kovo 4 d. Aplinkos apsaugos agentūros prie Ap-linkos ministerijos išvada.
Buvo analizuojamos 3 uosto vystymo alternatyvos. Aplinkosaugininkai pritarė A alternatyvai, kuri numatė ne-keisti dabartinių uosto vartų konfigūracijos ir dislokacijos, o tik paaukštinti vartus, kad per juos į vidinę akvato-riją nesiristų bangos.
A alternatyva, kaip ir kitos, numato gilinti uostą iki 17 metrų vidinėje dalyje tolyn nuo PK 26. Šie gilinimai ir kiti darbai yra numatyti jau paruoštuose kituose projektuose. Rugsėjį buvo paskelbtas konkursas gilinti uosto akvatoriją iki 15 metrų iki PK 85.
Šiais metais dar vyksta gilinimo darbai Malkų įlankoje prie atskirų krantinių. Jau baigtas Malkų įlankos įplau-kos kanalo gilinimas iki 14,5 metro. Per metus buvo rengiami projektai ir gilinimas vyko prie rekonstruotų 66, 67, 101–106, 136, 137A, 142 krantinių.
Naujausi komentarai