Taršą lėmė oro sąlygos
Užpraeitą savaitę arčiausiai uosto gyvenantys klaipėdiečiai fiksavo jų butus nuklojusių juodų dulkių sluoksnį, kas sukėlė reakciją į tokią taršą ir pirštu imta rodyti į krovos kompaniją KLASCO.
Ir nors dulkėtumui būdingi kroviniai šioje bendrovėje kraunami jau 4–5 metus, tokia situacija esą susiklostė pirmą kartą, kai nelemtai sutapo ir oro sąlygos, buvo labai karštas ir vėjuota, todėl perdžiuvusios geležies rudos granulės bei akmens anglies koksas ėmė dulkėti ir nusklido iki gyvenamųjų namų.
„Reikėtų atskirti du dalykus, pastovi tarša, kuri neišvengiama kraunant krovinius, ir tos juodos dulkės, kurios išplito į miestą, kai buvo ekstremalios oro sąlygos ir vėjo gūsiai siekė 26 m/s, todėl galėjo taip būti, kad vėjas nuo akmens anglies kokso krūvų tas dulkes išsklaidė. Tai aiškinasi Aplinkos apsaugos departamentas. Mums tai buvo ženklas, kad imtumėmės papildomų apsaugos priemonių“, – dėstė KLASCO generalinis direktorius Vytautas Kaunas.
Aplinkosaugai skyrė milijoną
Anot kompanijos vadovo, per pastaruosius kelerius metus įrangai ir technologijoms, kurios trumpintų operacijų laiką, mažintų jų kiekį ir energijos išteklius, saugotų aplinką nuo taršos, investuota maždaug milijonas eurų.
„Įsigyti nauji „Tukan“ kranai sumažino operacijų skaičių ir laivų krovos trukmę, o kartu ir krovos poveikį uosto aplinkai. Įsigyta dulkių patekimą į aplinką mažinanti įranga, nutiesti nauji inžineriniai lietaus vandens surinkimo tinklai. KLASCO pirmoji uoste įsigijo ir naudoja 6 vandens rūko patrankas, kurios drėkina krovinius“, – pasakojo V.Kaunas.
Artimiausiu metu esą numatyta įsigyti dar 2 tokius įrenginius. Darbuotojai apmokyti juos naudoti atsižvelgiant į vėjo kryptį ir kitas meteorologines sąlygas.
„KLASCO pirmoji uoste pradėjo naudoti ekologišką medžiagą biriems kroviniams dengti. Krovinys specialia įranga, kuri taip pat naudojama laistyti kelius, apipurškiamas ir padengiamas vandens ir celiuliozės mišiniu krovos vietoje. Jam išdžiūvus susidaro plėvelė, kuri išlaiko jo drėgmę ir eliminuoja dulkėtumą. Ši olandų kompanijos technologija, naudojama Vakarų Europos terminaluose, buvo įsigyta atsižvelgus į perkraunamus krovinius ir bendrovės krovos zonos artumą gyvenamajam kvartalui“, – teigė KLASCO generalinis direktorius.
Pasak bendrovės atstovų, susitarta ir su kita kompanija dėl jos gaminamo produkto, kurį užpurškus ant krovinio susidaro stipresnė plėvelė.
Stengsis mažinti ir triukšmą
Teritorijoje ir privažiavimo keliuose nuolat valomos dulkės. Teigiama, kad teritorija drėkinama taip pat nuolatos, pastaruoju metu technika drėkina ir valo Vitės gyvenamojo kvartalo gatves.
Vidinės kontrolės tikslais bendrovė naudoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatytos prie krovos zonos aplinkos stebėjimo stotelės duomenis ir pagal tai organizuoja krovos operacijas.
Teritorijoje planuojamos naujos aikštelės, kurios leis išplėsti krovos plotą ir sumažinti rietuvių aukštį.
„Nuo praėjusių metų vasaros bendrovė naktimis apribojo kai kurių krovinių iškrovą iš vagonų. Su bendrove “Lietuvos geležinkeliai” bendraujame dėl pažangių techninių priemonių keliuose panaudojimo ir greičio ribojimo, kad sumažėtų naktinio triukšmo“, – pabrėžė V.Kaunas.
Bendrovės teigimu, šiemet pradėta bendradarbiauti su Europos aplinkosaugos specialistais, ieškant dar efektyvesnių naujų taršos prevencijos priemonių, numatoma bendradarbiauti ir su Klaipėdos universiteto mokslininkais, dirbančiais oro tyrimų srityje. Rengiama nauja poveikio aplinkai mažinimo programa, kuri numatys priemones ir investicijų terminus.
Ateityje, kai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rekonstruos jūrų perkėlos terminalo krantines, dalį krovinių numatoma iškelti į pietinę teritoriją. Paraiška rekonstruoti Smeltės pusiasalio KLASCO krantines yra pateikta.
Naujausi komentarai