Konkurencinėje kovoje dėl baltarusiškų krovinių rungiasi lietuviai, latviai ir lenkai

  • Teksto dydis:

Maždaug trečdalį Klaipėdos jūrų uoste perkraunamų krovinių apimties sudaro iš Baltarusijos atkeliaujantys kroviniai. Tačiau tam, kad šis srautas nenusektų būtinas nuolatinis darbas.

Taip konstatavo šią savaitę Minske vykusio Lietuvos ir Baltarusijos transporto forumo, kurį kartu su Lietuvos ambasada Baltarusijoje organizavo Lietuvos verslo konfederacija (LVK), dalyviai iš mūsų šalies. Nors pastaraisiais metais dėl baltarusiškų krovinių su lietuviais vis aktyviau konkuruoja ir latviai, kol kas Klaipėda šiuo atžvilgiu tebepirmauja.

Tačiau kaimyninės šalies atstovai nuolat kviečiasi deryboms visas puses, išklausydami jų argumentus ir pasiūlymus. Šią savaitę Minske vykusios parodos „Baltarusijos transporto savaitė“ metu buvo akivaizdžiai matomos lietuvių, latvių bei lenkų transportininkų ir uostininkų pastangos konkuruojant dėl baltarusiškų krovinių srauto. Kol kas šią konkurencinę kovą laimi Lietuvos įmonės, tačiau latvių verslininkai deda vis daugiau pastangų pervilioti krovinius iš Klaipėdos į Rygos ir Ventspilio uostus. O šios parodos pagrindiniu rėmėju šiemet buvo Gdansko uostas, kuris vis aktyviau įsitraukia į konkurencinę kovą.

Lietuvos verslo konfederacijos nuotr.

„Lietuvos verslo konfederacija siekia skatinti abiejų šalių įmonių tarpusavio ekonominius ryšius, nes jie yra naudingi tiek Lietuvai, tiek Baltarusijai“, - pabrėžė LVK prezidentas V.Sutkus. Pasak jo, „Baltarusijos transporto savaitės metu“ buvo plika akimi matoma, jog ,kaip yra sakęs Lietuvos premjeras S.Skvernelis, latviai mums yra ne tik broliai, bet ir aktyvūs konkurentai ekonominėje plotmėje.

Lietuvos verslo konfederacija siekia skatinti abiejų šalių įmonių tarpusavio ekonominius ryšius, nes jie yra naudingi tiek Lietuvai, tiek Baltarusijai.

Nepastebėti Baltarusijos įtakos mūsų šalies ekonomikai neįmanoma – per mūsų valstybę iš kaimyninės šalies gabenami milžiniški kiekiai naftos produktų, trąšų, medienos, o iš to uždirba tiek uosto krovos kompanijos, tiek sausumos vežėjai ir geležinkeliai.

Tą įrodo ir statistika. Baltarusija yra aštunta Lietuvos prekybos partnerė, o apyvarta tarp abiejų valstybių pernai pasiekė daugiau nei 1,84 mlrd. eurų. Itin įspūdingai išaugo paslaugų eksportas – palyginti su 2017 metais, 2018-aisiais jis padidėjo beveik 25 proc. iki 686,7 mln. eurų. Didžiąją dalimi tą lėmė transporto paslaugų eksportas, per metus padidėjęs daugiau nei 50 proc. iki 349,5 mln. eurų. Baltarusija yra 4-a atvykstamojo turizmo rinka Lietuvoje, 2018 m. iš jos sulaukėme 165 tūkst. turistų.

„Šie skaičiai liudija, kokie svarbūs mūsų ekonomikai yra glaudūs verslo santykiai su Baltarusija. Kad jie ir toliau būtų vystomi, Lietuvos verslo konfederacija pasirašė susitarimą su Baltarusijos pramonės ir prekybos rūmais, kuriame susitarėme skatinti abiejų šalių įmonių ekonominius ryšius, bendrai organizuoti verslo kontaktų muges ir kitokius renginius verslui“, - sako LVK vadovas V.Sutkus.

Lietuvos – Baltarusijos transporto forume pranešimus skaitė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Baltarusijos ekspeditorių asociacijos, Baltarusijos krovinių vežėjų automobiliais asociacijos, Baltarusijos geležinkelių atstovai. Skaitytuose pranešimuose buvo apžvelgta pervežamų krovinių tarp Lietuvos ir Baltarusijos dinamika, diskutuota dėl krovinio transporto eilių šalių pasieniuose, aptarti kiti bendradarbiavimo transporto srityje klausimai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nu kaip

Nu kaip  portretas
Astravo aidu dar nesigirdi?

Logika

Logika portretas
Blin..... o kaip del Astravos? Iš vienos puses priešai, iš kitos laižom del kroviniu?

Ignas

Ignas portretas
Cia baltarusiai mums broliai
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių