- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Konkurencinėje kovoje dėl baltarusiškų krovinių rungiasi lietuviai, latviai ir lenkai
-
Konkurencinėje kovoje dėl baltarusiškų krovinių rungiasi lietuviai, latviai ir lenkai
-
Konkurencinėje kovoje dėl baltarusiškų krovinių rungiasi lietuviai, latviai ir lenkai
-
Konkurencinėje kovoje dėl baltarusiškų krovinių rungiasi lietuviai, latviai ir lenkai
Maždaug trečdalį Klaipėdos jūrų uoste perkraunamų krovinių apimties sudaro iš Baltarusijos atkeliaujantys kroviniai. Tačiau tam, kad šis srautas nenusektų būtinas nuolatinis darbas.
Taip konstatavo šią savaitę Minske vykusio Lietuvos ir Baltarusijos transporto forumo, kurį kartu su Lietuvos ambasada Baltarusijoje organizavo Lietuvos verslo konfederacija (LVK), dalyviai iš mūsų šalies. Nors pastaraisiais metais dėl baltarusiškų krovinių su lietuviais vis aktyviau konkuruoja ir latviai, kol kas Klaipėda šiuo atžvilgiu tebepirmauja.
Tačiau kaimyninės šalies atstovai nuolat kviečiasi deryboms visas puses, išklausydami jų argumentus ir pasiūlymus. Šią savaitę Minske vykusios parodos „Baltarusijos transporto savaitė“ metu buvo akivaizdžiai matomos lietuvių, latvių bei lenkų transportininkų ir uostininkų pastangos konkuruojant dėl baltarusiškų krovinių srauto. Kol kas šią konkurencinę kovą laimi Lietuvos įmonės, tačiau latvių verslininkai deda vis daugiau pastangų pervilioti krovinius iš Klaipėdos į Rygos ir Ventspilio uostus. O šios parodos pagrindiniu rėmėju šiemet buvo Gdansko uostas, kuris vis aktyviau įsitraukia į konkurencinę kovą.
Lietuvos verslo konfederacijos nuotr.
„Lietuvos verslo konfederacija siekia skatinti abiejų šalių įmonių tarpusavio ekonominius ryšius, nes jie yra naudingi tiek Lietuvai, tiek Baltarusijai“, - pabrėžė LVK prezidentas V.Sutkus. Pasak jo, „Baltarusijos transporto savaitės metu“ buvo plika akimi matoma, jog ,kaip yra sakęs Lietuvos premjeras S.Skvernelis, latviai mums yra ne tik broliai, bet ir aktyvūs konkurentai ekonominėje plotmėje.
Lietuvos verslo konfederacija siekia skatinti abiejų šalių įmonių tarpusavio ekonominius ryšius, nes jie yra naudingi tiek Lietuvai, tiek Baltarusijai.
Nepastebėti Baltarusijos įtakos mūsų šalies ekonomikai neįmanoma – per mūsų valstybę iš kaimyninės šalies gabenami milžiniški kiekiai naftos produktų, trąšų, medienos, o iš to uždirba tiek uosto krovos kompanijos, tiek sausumos vežėjai ir geležinkeliai.
Tą įrodo ir statistika. Baltarusija yra aštunta Lietuvos prekybos partnerė, o apyvarta tarp abiejų valstybių pernai pasiekė daugiau nei 1,84 mlrd. eurų. Itin įspūdingai išaugo paslaugų eksportas – palyginti su 2017 metais, 2018-aisiais jis padidėjo beveik 25 proc. iki 686,7 mln. eurų. Didžiąją dalimi tą lėmė transporto paslaugų eksportas, per metus padidėjęs daugiau nei 50 proc. iki 349,5 mln. eurų. Baltarusija yra 4-a atvykstamojo turizmo rinka Lietuvoje, 2018 m. iš jos sulaukėme 165 tūkst. turistų.
„Šie skaičiai liudija, kokie svarbūs mūsų ekonomikai yra glaudūs verslo santykiai su Baltarusija. Kad jie ir toliau būtų vystomi, Lietuvos verslo konfederacija pasirašė susitarimą su Baltarusijos pramonės ir prekybos rūmais, kuriame susitarėme skatinti abiejų šalių įmonių ekonominius ryšius, bendrai organizuoti verslo kontaktų muges ir kitokius renginius verslui“, - sako LVK vadovas V.Sutkus.
Lietuvos – Baltarusijos transporto forume pranešimus skaitė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Baltarusijos ekspeditorių asociacijos, Baltarusijos krovinių vežėjų automobiliais asociacijos, Baltarusijos geležinkelių atstovai. Skaitytuose pranešimuose buvo apžvelgta pervežamų krovinių tarp Lietuvos ir Baltarusijos dinamika, diskutuota dėl krovinio transporto eilių šalių pasieniuose, aptarti kiti bendradarbiavimo transporto srityje klausimai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bendruomeniškiausios Lietuvos seniūnijos titulas – Priekulei
Respublikinio bendruomenių konkurso „Bendruomenė – Švyturys 2023 – kelias į sėkmę“ apdovanojimuose nuskambėjo ir Klaipėdos rajono vardas. Priekulės seniūnija su bendruomenėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kult...
-
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – ribojimai dėl statybos darbų
Naujosios Uosto ir Danės gatvių sankryžoje – laikinai ribojamas eismas. Čia vykdomi vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų statybos darbai. Nors buvo planuota iki balandžio 26-osios šiuos darbus užbaigti, dėl nenumatytų aplinkybių to ...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Po rietenų dėl automobiliais užgrūstų kiemų – atsakas: lopšelis-darželis aikštelės neatvers1
Baltijos prospekte daugiabučių gyventojai piktinasi, esą šalia esantis lopšelis-darželis turi didelę stovėjimo aikštelę, tačiau draudžia joje vaikų tėvams statyti mašinas. Automobiliai paliekami daugiabučių kiemuose, o ...
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje3
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų17
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo8
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?43
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant2
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...