Nors daugelį verslo rūšių sunkmetis sukaustęs jau maždaug trejus metus, kruizinei laivybai, anot turizmo specialistų, smogė tik dabar.
Ypač tai esą pajus mažesni uostai, tokie, kaip Klaipėdos. Prognozuojama, kad būsimas kruizų sezonas uostamiesčiui bus toks pats prastas, kaip buvo 2003 m., tik atidarius šių lainerių terminalą, praneša LTV Naujienų tarnyba.
Kruizuose poilsiaujančių žmonių visame pasaulyje – dešimtys milijonų. Tačiau norą atsipūsti kruizuose apmalšino sunkmetis. Gegužę prasidėsiantis kruizinės laivybos sezonas Klaipėdoje šiemet nesieks nė praėjusių metų lygio. Į uostą šią vasarą užsuks 10-čia lainerių mažiau, o palyginti su 2007-aisias – beveik perpus mažiau.
„Tai mes akivaizdžiai matome pagal dabar užsiregistravusių laivų skaičių. Dar vakar jų buvo 45, šiandien tik 38, kadangi turime žinių, jog bankrutavo kompanija „Delphin Kreuzfahrten“ ir 8 laivai „Delphin“ ir „Delphin Voyager“ į Klaipėdą nebeatplauks“, – sakė Klaipėdos turizmo ir informacijos centro vadovė Romena Savickienė.
Kruiziniai maršrutai paprastai planuojami prieš dvejus trejus metus, todėl tik dabar, pasak specialistų, sunkmečio padariniai juntami visame pasaulyje. Laisviau atsikvėpti esą gali nebent regionai, kur šilta ir kruizų sezonas tęsiasi ištisus metus. Pavyzdžiui, Viduržemio jūroje. Ten šiemet netgi numatomas augimas. Baltijos jūroje kruizinė laivyba iš esmės vyksta tik vasarą.
Didžiuosiuose uostuose, tokiuose kaip Kopenhaga, Stokholmas, Sankt Peterburgas, Ryga ar Talinas kruizų turistų šiemet, laukiama, padaugės tik vos vos. Tuo metu mažesni uostai, tokie kaip Klaipėda ar Gdanskas, gerokai nukentės.
„Ryga, Talinas turi didelį kultūrinį istorinį paveldą, tai jie ir taip yra patrauklūs turistams ir juos kruizinės linijos renkasi ir be ypatingų rinkodaros priemonių. O Klaipėdos uostas, Klaipėdos miestas yra, sakykime, ne sostinė, su mažesniu istoriniu kultūriniu paveldu“, – teigė Klaipėdos uosto Rinkodaros skyriaus viršininkė Kristina Gontjer.
Klaipėda šį sausį, po trejų metų pertraukos, vėl įstojo į Baltijos kruizų asociaciją. Tikimasi, kad veikla joje prisidės prie tokios laivybos plėtros uoste. Imamasi ir kitų priemonių, pavyzdžiui, su turizmo agentūromis tariamasi dėl galimybės kruizinėms linijoms pasiūlyti naują paketą: du viename. Tai yra, kad per vieną vizitą atvykėliai aplankytų ne tik Klaipėdą, bet ir Liepoją ar Kaliningradą.
Tarp variantų, kaip privilioti turistus, svarstoma ir galimybė neimti uosto rinkliavų iš pirmą kartą į Klaipėdą atplaukusių kruizų lainerių.
Užpernai per kruizų sezoną Klaipėda surinko arti 7,5 mln. litų. Pernai panašiai tiek.
Naujausi komentarai