Pereiti į pagrindinį turinį

Laistų sodai virto Venecija: į namus gyventojai turi bristi vandeniu

2020-01-15 15:19

Pirmąkart šį sezoną vėl patvino Smeltalės upelis. Tad į savo namus Laistų sodų bendrijoje, Klaipėdos pakraštyje, gyventojai turi bristi vandeniu arba kopti per geležinkelio pylimą. Žmonių prašymas įrengti geležinkelio pervažą atidėtas nežinia kuriam laikui, nes tai esą labai brangu.

Problema: nedidelis Smeltalės upelis pačiame Klaipėdos pakraštyje vėl patvino, tad į sodų bendriją kelias vėl neįvažiuojamas.
Problema: nedidelis Smeltalės upelis pačiame Klaipėdos pakraštyje vėl patvino, tad į sodų bendriją kelias vėl neįvažiuojamas. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Bermudų gyventojai

Atokiame miesto pakraštyje gyvenantys klaipėdiečiai jau kelias dienas į namus parvažiuoti negali dėl šį šaltąjį sezoną pirmąkart patvinusio upelio.

Vandens apsuptyje atsidūrė šalia Laistų piliakalnio, dešinėje Smeltalės pusėje buvusių Geležinkelininkų sodų teritorijoje įsikūręs gyvenamasis kvartalas.

Po geležinkelio tiltu, kuris pernai įtrauktas į saugomų paminklų sąrašą, abipus krantų esantys keliai užtvindyti taip, kad kai kurie žmonės priversti palikti savo automobilius ir namo keliauti per geležinkelio pylimą bei per bėgius, nes kitų variantų nėra.

Prie namų privažiuoti negalime, mašiną tenka palikti ir eiti pėsčiomis per geležinkelį.

Sklypų čia yra apie 70. Nuolatos gyvena apie 30 šeimų, kai kurios su mažais vaikais.

Dėl pasikartojančių potvynių ir su tuo susijusiais nepatogumais vietiniai savo gyvenvietę šmaikščiai vadina Bermudų trikampiu.

"Prie namų privažiuoti negalime, mašiną tenka palikti ir eiti pėsčiomis per geležinkelį. Vanduo ant kelio po viaduku dabar yra pakilęs apie pusę metro", – kalbėjo klaipėdietis Gediminas.

Ištikus bėdai – be pagalbos

Į Laistų sodus, nutikus bėdai, šiuo metu negalėtų įvažiuoti nei ugniagesiai, nei greitosios pagalbos medikai.

"O situacija dabar yra tokia, kad mano kaimynui kas antrą dieną reikia atlikti dializę. Kaip jį reikės nugabenti iki mašinos, dar nesugalvojome. Yra ir daugiau ligonių. O ką reikėtų daryti, jei kiltų gaisras? Ugniagesiai neįvažiuotų. Būtume pasmerkti. Nors pagal įstatymus, kiekviena gyvenvietė turi turėti dvi įvažas", – tikino Gediminas.

Klaipėdos valdžia dėl Laistų sodų sprendimo ieško jau ne vienerius metus.

Miesto valdininkai ne kartą teigė bandantys gauti lėšų pylimams nuo potvynio šalia Smeltalės upelio įrengti.

Dar prieš dvejus metus Aplinkos ministerija ES lėšomis esą žadėjusi finansuoti pylimų, kurie užkirstų kelią potvyniams, įrengimą. Tada kalbėta apie milijoną eurų.

Savivaldybė esą būtų turėjusi prisidėti 7,5 proc., bet viskas taip ir liko kalbomis.

(Vytauto Liaudanskio nuotr.)

Yra svarbesnių dalykų?

Kažkada į Laistų sodus buvo kitas kelias, netoliese įrengta Ūkininkų pervaža, bet "Lietuvos geležinkeliai" ją panaikino.

Paaiškinta, kad pervažos per geležinkelį turi būti kas penkis kilometrus. Tad viena jų yra Rimkuose, kita – Dumpiuose, tačiau nė viena jų į Laistų gatvę neatvažiuosi.

Prabilta apie naujos pervažos įrengimą, tačiau, regis, tai nerealu.

Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigė, kad savivaldybė diskutavo su "Lietuvos geležinkeliais", kad būtų įrengta pervaža, kuria gyventojai galėtų pakliūti į Laistų sodus.

"Geležinkelių vadovybė tarsi ir sutiko, tačiau savivaldybė turi labai daug investicinių projektų, tad mes neturime finansinių galimybių įrengti to aplinkkelio. Vienos pervažos kaina gali siekti apie 600 tūkst. eurų. Tai labai didelės lėšos ir artimiausiu metu jų neturėsime. Suprantu problemą ir jos mastą, tačiau planuojamas didelių sankryžų ir aplinkkelių įrengimas pačioje Klaipėdoje, todėl Laistų sodų įvažos klausimas nukeltas į ateitį", – kalbėjo R.Zulcas.

Esą nėra pinigų ir nuo vandens izoliuoti užliejamą kelią po geležinkelio viaduku, kuris dabar užtvindytas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų