Pereiti į pagrindinį turinį

Laivai Klaipėdos uosto neišgąsdino

2014-10-28 14:07

Antradienio rytą įplaukęs dujovežis Klaipėdos uostui sunkumų nepridarė. Per dvi dienas Klaipėdos uoste prisišvartavę du itin dideli ir visai šaliai reikšmingi laivai klaipėdiečiams nėra naujiena. 

Antradienio rytą įplaukęs dujovežis Klaipėdos uostui sunkumų nepridarė. Per dvi dienas Klaipėdos uoste prisišvartavę du itin dideli ir visai šaliai reikšmingi laivai klaipėdiečiams nėra naujiena. Vis dėlto jau dabar žinoma, jog dėl naujojo terminalo ir smarkiai aktyvėjančios laivybos pokyčiai laukia ir uosto infrastruktūros.

Įplaukė du laineriai

Pirmadienio ir antradienio rytais pro Klaipėdos jūrų uosto vartus įplaukė du itin dideli ir visuomenės dėmesį prikaustę laivai.

Pirmasis jų – suskystintųjų gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“, kuriam netrūko nei klaipėdiečių, nei aukščiausių šalies pareigūnų dėmesio.

Antrasis Klaipėdą pasiekė antradienį šiek tiek po 8 val. ryto. 280,60 m ilgio ir 43,40 m pločio dujovežis „Golar Seal“ į Klaipėdos uostą atplukdė 107 tūkst. kubinių metrų dujų krovinį.

Atgabentas krovinys skirtas išbandyti SGD terminalo įrenginius. Atplukdytos dujos bus perpumpuotos į SGD laivą-saugyklą maždaug per dvi paras, pasiekusios laivą dujos bus atšaldytos.

Dydis neišgąsdino

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai užtikrino, jog šių dienų išskirtinių laivų judesys uosto teritorijoje sunkumų nesukėlė.

„Didžiausias iššūkis yra milžiniškas visuomenės dėmesys. Jeigu kalbėti apie laivą ir jo parametrus – jis nėra išskirtinis. Tokio dydžio konteineriniai laivai į Klaipėdos uostą užeina jau metus laiko“, – pastebėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Pašnekovo teigimu, šiemet į uostą atplaukęs „Celebrity eclipse“  yra daugiau nei 20 m didesnis už spalio 27-ąją atplaukusį „Independence“.

Vis dėlto minėtąjį kruizinį lainerį priimti buvo kiek lengviau nei SGD laivą-saugyklą, mat tada oro sąlygos buvo kur kas palankesnės.

„Matydamas eilę pasaulio uostų, galiu užtikrinti, kad mūsų locmanų, kapitono tarnyba yra aukščiausio pasaulinio lygio“, – pabrėžė A.Vaitkus.

Taps įprastu reiškiniu

Antradienį atplaukusį dujovežį lydėjo tie patys keturi vilkikai kaip ir atplaukiant „Independence“, tačiau krovinį gabenantį laivą į uostą įvesti buvo paprasčiau, mat nebuvo
tokio stipraus vėjo.

Įplaukiantį SGD laivą-saugyklą sergėjo ne tik Jūrų uosto policijos kateriai, bet ir Lietuvos policijos specialiųjų operacijų rinktinę „Aras“, danguje ratus suko sraigtasparnis.

Antradienį pasirodžiusiam laivui tiek apsaugos neprireikė.

„Nebuvo tiek žmonių ant šiaurinio molo, nebuvo ir tiek apsaugos“, – paaiškino A.Vaitkus.

Manoma, jog išskirtinio dydžio laivų migracija uostamiestyje netrukus taps įprastu reiškiniu ir tokių išskirtinių saugumo priemonių nebereikės. Per metus planuojami apie šeši dujovežio įplaukimai į Klaipėdos uostą.

Pradinis dujų užsakymas siekia 0,54 mln. kubinių metrų.

Uosto laukia permainos

Po šiomis dienomis į Klaipėdos uostą atplaukusių laivų jau žinoma, jog ir uosto infrastruktūros laukia naujovės.
Suplanuota darbų trims metams, jų suma siektų virš 1 mlrd. 150 mln. litų. Iš jų 850 mln. bus skirta laivybos kanalo pasukimui.

Tai įgalins į uostą įvesti laivus net ir esant blogesnėms oro sąlygoms nei buvo pirmadienį.

„Šiandien skaičiai rodo, kad krova auga. Gali būti, kad šį mėnesį bus pasiektas visų laikų krovos rekordas, todėl mes turime jau dabar planuoti investicijas, nes įgyvendinimas, kaip rodo praktika, nėra paprastas“, – paaiškino uosto direktorius.

Jau dabar kalbama apie molo konstruktyvo keitimą, kanalo posūkio kampo mažinimą, jog įplaukiantys laivai galėtų išlaikyti pastovų greitį ir lengviau atremti šonines sroves bei vėjus.

Šiandien dar tiksliai neprognozuojama kaip reikėtų pakeisti molus.

Investicijos grįš

Vos laivams įplaukus į terminalą Klaipėdos valstybinį jūrų uostą pasiekia daugiau pinigų.

„Mes įdėjome milžiniškus pinigus. Šiuo metu jų apimtis siekia daugiau nei 32 mln. litų, baigtinė kaina bus ties 140 mln. litų mūsų padarytos investicijos turi duoti grąžos“, – užtikrino A.Vaitkus.

Pagal šiandieninę krovą prognozuojama, kad šiemet uosto krova sieks 35 mln. tonų apimtį.

Už „Independence“ stovėjimą uostas gaus 600 tūkst. litų per mėnesį. Kiekvienas dujovežio atplaukimas uostui atneš apie pusę mln. litų.

Laivyba stojo valandai

Pastatytas SGD terminalas uosto taisyklės išskirtinių permainų nepadarė. Uosto vadovo teigimu, svarbiausios permainos – išaiškinimas, kas yra dujinis tankeris, mat iki šiol tokių laivų į uostamiestį neužsukdavo.

„Tai, kad įėjęs laivas maždaug valandai sustabdė kitų laivų judesį – faktas, tačiau poveikis nėra toks neigiamas, kad pasijustų kitų terminalų veiklai“, – pirmadienio įvykius apibendrino Klaipėdos valstybinio uosto generalinis direktorius.

Antradienį įplaukęs dujovežis laivų eismą buvo sustabdęs tokiam pačiam laikui.

Direktorius pabrėžė, jog eismas buvo stabdomas nuo to momento, kai laivai kirto jūros vartus iki kol pasiekė Kiaulės nugaros salą, eismas laivų užnugaryje buvo leidžiamas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų