Daug aktyvesnę partnerių kontrolę padiktavo per pastaruosius metus kilusios dalies remonto darbų ar paslaugų kainos – visoje šalyje įsismarkavusi infliacija, kuri praėjusių metų pabaigoje sudarė net 21,7 proc. Tai turėjo įtakos ir galutinei darbų kainai. Tačiau įmonė pastebėjo, kad kai kurie rangovai, prisidengę didele infliacija, ėmė piktnaudžiauti kainomis, o tai yra neetiška ir todėl buvo nedelsiant imtasi veiksmų.
„Nuolatos vykdome rangovų auditą. Vertiname ne tik kokybę, bet ir laiką paslaugai suteikti, ir kainą už darbus. Tai padeda užtikrinti geriausią darbų kokybę ir kartu užkirsti kelią, kad išorės partneriai nežongliruotų nepagrįstai dideliais įkainiais“, – sako „Mano BŪSTO“ direktorius Mindaugas Genys.
Anot jo, šiuo metu bendrovė beveik visus klientų namuose atliekamus darbus perka iš rinkos konkurso būdu, tačiau pastebi, kad kartais pasitaiko atvejų, kai net mažiausią kainą pasiūlę rangovai darbus atlieka brangiau, nei galėtų. Ateityje įmonė ketina pirkti rangos darbus ir per kitas viešas pirkimų platformas, jeigu jos užtikrins klientams priimtinas kainas.
„Saugodami klientus nuo permokėjimų, atlikome išorės partnerių auditą, po kurio atsisveikinome su 32 rangovais. Pastebėjome, kad dalis jų, pasinaudoję išaugusia infliacija, galėjo piktnaudžiauti aukštesnėmis kainomis, nei turėtų būti, todėl nedelsdami užkirtome tam kelią. Tokius auditus vykdysime ir ateityje, kad mūsų klientai gautų geriausios kokybės paslaugas už priimtinas kainas“, – sako bendrovės vadovas.
Iki audito bendrovė bendradarbiavo su 292 remonto darbus klientų objektuose vykdančiomis įmonėmis arba pagal individualią veiklą dirbančiais asmenimis. Po 2023 m. pirmojo audito jų sumažėjo 12 proc. – iki 260.
Su netinkamai paslaugas teikiančiais rangovais buvo nutrauktos bendradarbiavimo sutartys, o juos jau keičia kiti, nauji partneriai, gebantys teikti įmonės klientams paslaugas už priimtiną kainą.
„Infliacijos sukelta grandininė reakcija neaplenkė ir būsto priežiūros segmento. Jau kurį laiką stebime išaugusias paslaugų ir medžiagų kainas, tačiau intensyviai ieškome sprendimų, kurie padėtų bent iš dalies amortizuoti klientams teikiamų paslaugų įkainius. Vienas tokių – jau minėtas auditas, kuris ir toliau prisidės prie to, kad mūsų klientai už suteiktas paslaugas mokėtų sąžiningomis kainomis, tačiau tie, kurie bandys tuo naudotis, tikrai nebendradarbiaus su mumis“, – teigė M. Genys.
Bendrovė ir toliau vykdys partnerių veiklos auditą, kuris apims ne tik jai teikiamų darbų kokybę ir kainą, bet ir kitiems rinkos dalyviams suteiks analogiškų paslaugų palyginimą.
M. Genio teigimu, pertvarkęs partnerių gretas, „Mano Būstas“ šiuo metu peržiūri dalies populiariausių paslaugų kainodarą ir artimiausiu metu klientams pristatys atnaujintą paslaugų ir remonto darbų krepšelį.
„Įsivertinome savo pajėgumus ir nuolat ieškome būdų, kaip savo klientams atpiginti dalį paslaugų. Neabejoju, kad mums pavyks tai pasiekti ir klientai gaus geriausias kainas rinkoje. Radę priimtinų sprendimų būtinai apie juos informuosime klientus, kurie, tikiu, teigiamai įvertins mūsų pastangas dalį paslaugų teikti žemesnėmis kainomis negu iki šiol“, – pabrėžė „Mano BŪSTO“ direktorius.
Valstybės duomenų centro analizė rodo, kad pernai Lietuvoje 23,5 proc. brango būsto priežiūrai reikalingos medžiagos.
Naujausi komentarai