Dalyvavo ir maršrutinis taksi
Dėl greičiausiųjų titulo, lenktyniaujant maršrutu nuo prekybos centro BIG iki Klaipėdos universiteto, šiemet varžėsi šešios skirtingos transporto priemonės.
Šeši studentai pasirinko skirtingus kelionės būdus. Jie vyko maršrutiniu taksi, autobusu, elektromobiliu, automobiliu, dviračiu. Vienas studentas trasą įveikė bėgdamas.
Greičiausiai finišą pasiekė viešuoju transportu važiavęs Davidas Martirosianas. Autobusu jis atvyko per 21 min. 59 sek. Vos keliomis sekundėmis atsiliko dviratininkė Saulė Medelytė. Ji finišavo per 22 min. 11 sek.
Trečiasis kelionės tikslą pasiekė elektromobiliu važiavęs studentas Vidmantas Žiogas. Jis finišavo per 23 min. ir 19 sek.
Minute vėliau, per 24 min. 27 sek., maršrutiniu taksi atvyko Vladislavas Račkovskis.
Nustebino ne tik bėgiko, bet ir automobilio pasiektas laikas. Kelionė automobiliu dažniausiai užtrunka ilgiau. Turbūt rezultatą nulėmė mažesnis mašinų kelyje srautas.
Tiesa, ši transporto priemonė lenktynėse dalyvavo pirmą kartą.
Automobiliu keliavusi Vaiva Makarauskaitė prie finišo linijos atvažiavo per 25 min. ir 53 sek.
Be transporto priemonės – bėgte lenktyniavęs studentas Eligijus Toleikis puse minutės pagerino iki tol buvusį bėgimo rekordą. Atstumą jis įveikė per 31 min. 11 sek.
Anot viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovo Gintaro Neniškio, akcija parodė, kad greičiausiai mieste galima keliauti autobusais ir dviračiais.
"Nustebino ne tik bėgiko, bet ir automobilio pasiektas laikas. Kelionė automobiliu dažniausiai užtrunka ilgiau. Turbūt rezultatą nulėmė mažesnis mašinų kelyje srautas", – spėjo G.Neniškis.
Įvardijo pagrindines problemas
Pasibaigus lenktynėms, studentai dalijosi įspūdžiais ir apibendrino pagrindines problemas, dėl kurių pasunkėja susisiekimas mieste.
Pasak "Klaipėdos keleivinio transporto" vadovo, automobilio vairuotojai laimėti lenktynes sutrukdė nedidelės kamšatys. Taip pat judėjimas bendru srautu, kadangi automobiliams draudžiama važiuoti autobusams skirtomis juostomis.
Autobusu ir elektromobiliu vykę akcijos dalyviai pastebėjo, kad automobiliais riedantys klaipėdiečiai ne visada laikosi Kelių eismo taisyklių.
Pasirodo, mašinų vairuotojai, siekdami išvengti spūsčių, piktybiškai važiuoja autobusams skirtomis juostomis. Taip trikdomas viešojo transporto eismas.
Dviratininkei kelionę apsunkino požeminėse perėjose esantys laiptai ir pakilimai. Be to, pastebėta, kad požeminėse perėjose neįrengtos dviračiams skirtos nuovažos.
Taigi dviračių trasos infrastruktūrą lenktynių ruože dar yra kur tobulinti.
Pasak G.Neniškio, akcija sulaukė teigiamos klaipėdiečių reakcijos.
Akcijoje dalyvavę studentai apdovanoti rėmėjų įsteigtomis dovanomis ir elektroniniais bilietais, su kuriais metus viešuoju transportu važinės nemokamai.
Autobusais – veltui
Be "Klaipėdos keleivinio transporto" organizuotų varžybų, vakar uostamiestyje vykusios akcijos "Diena be automobilio" metu klaipėdiečiai autobusais važinėjo už dyką.
Norėdami nemokamai vykti autobusais, gyventojai vairuotojams privalėjo parodyti automobilio techninį pasą.
"Šia paslauga pasinaudojo apie 3 tūkst. vairuotojų", – teigė G.Neniškis.
Tiesa, nemokamai autobusais važinėti galėjo tik automobilių vairuotojai.
Anot vadovo, pėstieji ir dviratininkai rodo pavyzdį, kaip gyventi sveikiau. Jiems siūlyti pavežėti autobusu nemokamai būtų tiesiog nenaudinga.
Akcija skirta skatinti klaipėdiečius rečiau naudotis automobiliais, taip prisidedant prie oro užterštumo mažinimo.
Naujausi komentarai